Filozofiou Dopravného podniku Bratislava (DPB) by malo byť aj do budúcnosti nevytvárať stratu.
Autor TASR
Bratislava 4. februára (TASR) – Filozofiou Dopravného podniku Bratislava (DPB) by malo byť aj do budúcnosti nevytvárať stratu. Generálny riaditeľ a predseda predstavenstva DPB Ľubomír Belfi to pre TASR uviedol v súvislosti s opatreniami, ktoré od roku 2011 spoločnosti pomohli každoročne znižovať prevádzkovú stratu, pričom rok 2014 skončil dokonca kladným hospodárskym výsledkom.
"Od roku 2011 sme prijali zásadu, že okrem hľadania úspor v rámci prevádzky budeme počítať iba s peniazmi, ktoré nám reálne môže mesto dať z rozpočtu a v rámci svojej finančnej situácie," uviedol Belfi. Tomu prepravca prispôsobuje aj investície do opráv a rekonštrukcií. "Neriešime napríklad celkovú modernizáciu električkových tratí, ktorá by bola potrebné, ale robíme parciálnu opravu na miestach, kde je situácia najhoršia," zdôraznil Belfi. "Určite by bolo potrebné niektoré veci riešiť komplexnou modernizáciou s väčšími objemovými zdrojmi, no v súčasnej situácii by to bolo len za cenu vytvorenia strát," skonštatoval Belfi. "A ak už zraz urobíte stratu, raz ju aj tak budete musieť zaplatiť a navyše jej dôsledky v ďalšom období pocítite," ozrejmil riaditeľ DPB.
Belfi však avizoval, že o probléme celkovej rekonštrukcie električkových tratí bude musieť hovoriť s primátorom Ivom Nesrovnalom. "Celkovú rekonštrukciu potrebujeme pre nové nízkopodlažné električky, ktoré už v tomto roku začnú premávať," zdôraznil Belfi. Otázkou diskusií preto podľa neho sú súčasné možnosti mesta zvýšiť rozpočet pre DPB o špeciálnu položku určenú na rekonštrukciu električkových tratí.
Belfi takisto informoval, že s hlavným mestom bude musieť DPB hľadať riešenie v prípade faktorov, ktoré spôsobujú výpadok príjmu prepravcu, prípadne generujú riziko strát. "Je to napríklad nemenná dotácia mesta, ktorá nezohľadňuje infláciu, takisto schválené možnosti bezplatného cestovania MHD pre rôzne skupiny obyvateľov i úhrada dotácií na výkony v rámci Bratislavskej integrovanej dopravy," menoval Belfi.
S primátorom Ivom Nesrovnalom sa šéf DPB má stretnúť po tohtotýždňovom mestskom zastupiteľstve. "Chceme si prejsť otázky financovania i v súvislosti s finančným plánom a návrhmi na riešenie a prípadné možnosti úspor, ktoré DPB pripravil," uviedol Belfi.
"Od roku 2011 sme prijali zásadu, že okrem hľadania úspor v rámci prevádzky budeme počítať iba s peniazmi, ktoré nám reálne môže mesto dať z rozpočtu a v rámci svojej finančnej situácie," uviedol Belfi. Tomu prepravca prispôsobuje aj investície do opráv a rekonštrukcií. "Neriešime napríklad celkovú modernizáciu električkových tratí, ktorá by bola potrebné, ale robíme parciálnu opravu na miestach, kde je situácia najhoršia," zdôraznil Belfi. "Určite by bolo potrebné niektoré veci riešiť komplexnou modernizáciou s väčšími objemovými zdrojmi, no v súčasnej situácii by to bolo len za cenu vytvorenia strát," skonštatoval Belfi. "A ak už zraz urobíte stratu, raz ju aj tak budete musieť zaplatiť a navyše jej dôsledky v ďalšom období pocítite," ozrejmil riaditeľ DPB.
Belfi však avizoval, že o probléme celkovej rekonštrukcie električkových tratí bude musieť hovoriť s primátorom Ivom Nesrovnalom. "Celkovú rekonštrukciu potrebujeme pre nové nízkopodlažné električky, ktoré už v tomto roku začnú premávať," zdôraznil Belfi. Otázkou diskusií preto podľa neho sú súčasné možnosti mesta zvýšiť rozpočet pre DPB o špeciálnu položku určenú na rekonštrukciu električkových tratí.
Belfi takisto informoval, že s hlavným mestom bude musieť DPB hľadať riešenie v prípade faktorov, ktoré spôsobujú výpadok príjmu prepravcu, prípadne generujú riziko strát. "Je to napríklad nemenná dotácia mesta, ktorá nezohľadňuje infláciu, takisto schválené možnosti bezplatného cestovania MHD pre rôzne skupiny obyvateľov i úhrada dotácií na výkony v rámci Bratislavskej integrovanej dopravy," menoval Belfi.
S primátorom Ivom Nesrovnalom sa šéf DPB má stretnúť po tohtotýždňovom mestskom zastupiteľstve. "Chceme si prejsť otázky financovania i v súvislosti s finančným plánom a návrhmi na riešenie a prípadné možnosti úspor, ktoré DPB pripravil," uviedol Belfi.