Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Bratislava

Modernizácia vozovní Dopravného podniku Bratislava finišuje

Na snímke vozovňa DPB na Hroboňovej ulici. Foto: TASR/Martin Baumann

Modernizácie podľa DPB uľahčia prácu zamestnancom a budú šetriť aj náklady.

Bratislava 4. augusta (TASR) – Modernizácia vozovne Hroboňova a depa Jurajov Dvor Dopravného podniku Bratislava (DPB) prechádza poslednou fázou. Už dokončené i skolaudované sú tri autobusové haly, v najbližších dňoch by mali byť vydané kolaudačné rozhodnutia pre ďalšie objekty.

Vo vozovni trolejbusov na Hroboňovej sa uskutočnili technologické montáže i stavebné práce. "Po novom bude napríklad zabezpečené temperovanie haly ľahkej údržby pomocou elektrickej energie a nainštalovaných stropných panelov," uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová. Upozornila aj na to, že vo všetkých prevádzkach sú nové automatické vchodové vráta so zvukovou izoláciou. Súčasťou modernizácie vozovne bola aj výstavba protihlukovej steny, keďže sa depo nachádza v obytnej zóne.

Vo vozovni Jurajov Dvor je kompletne zrekonštruovaná hala ľahkej údržby trolejbusov. "Rekonštrukcia sa dotkla umyvárne, oddelení určených na sušenie elektrickej výzbroje či vnútorné čistenie trolejbusov. Premenou prešli aj stojiská, na ktorých sa realizujú bežné i mimoriadne opravy, zmena sa dotkla aj vybavenia mechanickej a elektromechanickej dielne," informovala Volfová.

V hale určenej na ľahkú údržbu električiek je vybudovaný nový montážny kanál i osem údržbárskych pracovísk s vybavením pre všetky, aj nové typy električiek. V rámci modernizácie pribudol ďalší nový objekt - Blok údržby nízkopodlažných električiek, ktorý bude slúžiť na údržbu nových nízkopodlažných, ale aj starých typov električiek. Súčasťou vybavenia bude aj podúrovňový sústruh na obnovu jazdného profilu električkových kolies.

Hovorkyňa DPB poukázala na to, že modernizácie uľahčia prácu zamestnancom a budú šetriť aj náklady. "Kým v starých podmienkach sa napríklad bezdemontážna obnova jazdného profilu kolies vozidiel realizovala aj dva dni, dnes vďaka moderným technológiám tieto práce potrvajú nanajvýš pol hodinu,“ uviedla hovorkyňa.

Práce na modernizácii vozovní DPB sa začali na jeseň 2014 a realizujú sa vďaka možnosti čerpať eurofondy. Z celkových výdavkov projektu vo výške 14.294.801 eur predstavoval príspevok z Kohézneho fondu a štátneho rozpočtu sumu 13.577.211 eur. Mesto sa na celkových výdavkoch podieľalo päťpercentným spolufinancovaním.