Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Bratislava

Na bratislavskej Hlavnej stanici chystajú rekonštrukciu podchodu

Hlavná stanica v Bratislave Foto: TASR/Pavel Neubauer

ŽSR podpísali v závere júna zmluvu na prvú z viacerých menších rekonštrukcií na bratislavskej Hlavnej stanici.

Bratislava 19. júla (TASR) – Na Hlavnej stanici v Bratislave začali prípravné práce na rekonštrukciu tretieho podchodu. Imobilným cestujúcim budú slúžiť nové bezbariérové výťahy. TASR o tom informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková.

ŽSR podpísali v závere júna zmluvu na prvú z viacerých menších rekonštrukcií na bratislavskej Hlavnej stanici. Spoločnosť Metri, s. r. o., Bratislava zrekonštruuje bývalý služobný podchod určený pre prepravu batožín a vytvorí prístupy pre imobilných cestujúcich, matky s kočíkmi či cestujúcich s veľkou a ťažkou batožinou na všetky nástupištia v stanici.

"Na každé nástupište povedie moderný presklený bezbariérový výťah. Celková zmluvná cena, ktorá je výsledkom výberového konania, predstavuje 1.468.000 eur bez DPH a bude hradená z vlastných zdrojov ŽSR," priblížila Pavliková.

Železnice začínajú dnešným dňom realizovať prípravné práce k tejto rekonštrukcii. Preto bude aj dočasne obmedzená prístupová cesta pre zdravotne postihnuté osoby a osoby so zníženou pohyblivosťou na nástupištia pomocou terajších služobných výťahov. Na nástupištia na tejto stanici sa bude možné dostať len cez úrovňový prechod, čo znamená dlhší čas na realizáciu prístupovej pomoci pred odchodom vlakov a po príchode cestujúcich. "Imobilní a zdravotne postihnutí sa budú musieť po schválení svojej cesty od Železničnej spoločnosti Slovensko dostaviť na odchod z Hlavnej stanice najneskôr 40 minút pred odchodom vlaku," spresnila Pavliková.

Po príchode na Hlavnú stanicu bude prístupová pomoc (presun z nástupišťa číslo 2 – 5 na nástupište číslo 1) zabezpečená až po odsune súpravy od nástupišťa, to znamená predĺženie času presunu o asi 15 až 20 minút. Časový rozsah týchto prípravných prác ŽSR predpokladajú do konca augusta.

"Podľa zmluvy je v rámci uvedenej rekonštrukcie potrebné preložiť rozvody, vykonať sanáciu terajšieho batožinového podchodu a výťahových šácht, vypracovať a dodať projektovú dokumentáciu na realizáciu stavby. Zrealizovať vynovenie celého nového batožinového priestoru, vrátane nových výťahov, kamerového systému a osvetlenia," priblížila hovorkyňa. Do priestoru batožinového podchodu bude vstavaná samostatná konštrukcia, ktorá oddelí verejný priestor od technickej chodby, do ktorej budú preložené existujúce rozvody vedené v súčasnosti po strope a stenách. Priestory dostanú nové povrchové úpravy. Na 1. až 4. nástupišti budú vymenené štyri existujúce výťahy a na 5. nástupišti bude vybudovaný nový výťah.

Po ukončení celkovej rekonštrukcie služobného (výťahového) podchodu, ktorá by sa mala zrealizovať do šiestich mesiacov, sa tak podľa ŽSR vyrieši jeden z najväčších problémov cestujúcich na jednej z najstarších a najvyťaženejších železničných staníc na Slovensku. "Výrazne sa tak zvýši kvalita, komfort a bezpečnosť pohybu cestujúcich," podotkla Pavliková s tým, že táto rekonštrukcia nesúvisí s nerealizovanou obnovou Hlavnej stanice a predstaničného námestia. Tú mala podľa jej slov zabezpečiť firma Transprojekt.