Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Bratislava

Na bratislavskú Hlavnú stanicu začínajú oddnes opäť jazdiť električky

Ilustračné foto Foto: TASR

Na mieste ešte v predošlých dňoch prebiehali technicko-bezpečnostné skúšky a dokončovacie práce.

Bratislava 1. septembra (TASR) – Na bratislavskú Hlavnú stanicu sa môžu cestujúci dostať oddnes opäť aj električkou. Tri mesiace totiž prebiehala modernizácia trate na Štefanovičovej ulici v úseku od Radlinského po Kýčerského a električková doprava bola z lokality vylúčená. Na mieste ešte v predošlých dňoch prebiehali technicko-bezpečnostné skúšky a dokončovacie práce.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) pre TASR potvrdil obnovenie električkovej dopravy na Hlavnú stanicu od 1. septembra. Upozornil však, že pre naďalej trvajúcu výluku na trati Jesenského, Mostová, Námestie Ľudovíta Štúra nebude v tomto termíne obnovená linka číslo 1. Spojenie Dúbravsko-Karloveskej radiály s centrom hlavného mesta po nábreží zabezpečuje linka číslo 6. Medzi Železničnou stanicou Nové Mesto a Hlavnou stanicou bude obojsmerne premávať linka číslo 2.

"Počas modernizácie nastala zmena charakteru električkovej zastávky Žilinská v smere na Hlavnú stanicu. Táto zastávka je určená len pre jeden vlak," upozornila z DPB Zuzana Vachová. Priestor nástupišťa tejto zastávky, v skúšobnej prevádzke električkovej trate, totiž neumožňuje vodičovi ďalšieho vozidla zastaviť ako druhému v poradí tak, aby cestujúci mohli bezpečne nastúpiť alebo vystúpiť. Vodič tak v tomto prípade bude musieť počkať na uvoľnenie zastávky v bezpečnej vzdialenosti.

S modernizáciu trate začalo hlavné mesto v júni. Modernizácia má podľa samosprávy priniesť zlepšenie parametrov tratí, zvýšenie cestovnej rýchlosti a zavedenie preferencie verejnej hromadnej dopravy. Vynovené by mali byť aj nástupištia a pribudnúť má na nich informačný systém.

Električky začali na Hlavnú stanicu jazdiť po troch rokoch odstávky len minulý rok v novembri. Mesto predtým trať odstavilo pre jej havarijný stav, a to ešte v roku 2011. V najkritickejšom stave bolo obratisko a úsek po Kýčerského ulicu. Za približne 1,2 milióna eur, na ktoré sa poskladal DPB a investor Hlavnej stanice, sa vlani urobila podľa podniku najnutnejšia oprava. Mesto chce modernizovať aj ďalšie električkové trate.