Nové vedenie samosprávy chce totiž zefektívniť fungovanie miestneho úradu a očakáva,že zamestnancov bude ešte menej. Informáciu o vývoji počtu zamestnancov dnes vzali na vedomie staromestskí poslanci.
Autor TASR
Bratislava 28. apríla (TASR) – Na miestnom úrade v bratislavskom Starom Meste už zrušili štyri oddelenia a úradníkov tam o 14 ubudlo. Nové vedenie samosprávy chce totiž zefektívniť fungovanie miestneho úradu a očakáva, že zamestnancov bude ešte menej. Informáciu o vývoji počtu zamestnancov dnes vzali na vedomie staromestskí miestni poslanci.
Už pár dní po minuloročných komunálnych voľbách nový starosta Radoslav Števčík avizoval, že chce z miestneho úradu prepustiť približne 70 ľudí. O toľko ich tam je totiž podľa neho viac ako pred štyrmi rokmi, úrad je tak zbytočne nafúknutý a prepúšťaním sa má ušetriť i optimalizovať práca. Od polovice decembra minulého roku do konca marca z úradu odišlo 25 ľudí a nové vedenie prijalo 11 nových. "Celkový stav zamestnancov miestneho úradu má klesajúcu tendenciu. Kým k 15. decembru 2014 bol celkový počet zamestnancov 200, k 31. marcu 2015 je to už 186. Rozdiel je teda 14 zamestnancov," uvádza mestská časť.
K 1. marcu bola tiež prijatá nová organizačná štruktúra, na základe ktorej sa zrušili štyri oddelenia. Zamestnancov z nich spolu s náplňou ich činnosti na úrade zaradili do už existujúcich oddelení. "Staré Mesto má 14 oddelení a 37 referátov, myslím si, že tento počet je príliš veľký. Iné mestské časti majú okolo osem oddelení a referátov podstatne menej," vysvetľoval ešte začiatkom roka pre TASR starosta. Úrad mal tiež veľa úradníkov, lebo bol podľa Števčíka "do istej miery útočiskom pre straníckych nominantov."
V súčasnosti prebieha výberové konanie na obsadenie pracovnej pozície siedmich vedúcich oddelení. Tí budú mať potom podľa samosprávy za úlohu prehodnotiť činnosť oddelenia a jednotlivých referátov a navrhnúť zefektívnenie práce. "Z výsledku ich práce by mala vzísť taká zmena organizačného poriadku, ktorá by zabezpečila plnohodnotný výkon úradu. Zároveň očakávame i zracionalizovanie práce v jednotlivých odboroch, aby sme dosiahli ešte razantnejší pokles zamestnancov," uvádza mestská časť.
Poslanci si na ďalšie rokovanie zastupiteľstva vyžiadali podrobnú informáciu o uskutočnených zmenách organizačnej štruktúry a priebehu výberových konaní na vedúcich oddelení.
Už pár dní po minuloročných komunálnych voľbách nový starosta Radoslav Števčík avizoval, že chce z miestneho úradu prepustiť približne 70 ľudí. O toľko ich tam je totiž podľa neho viac ako pred štyrmi rokmi, úrad je tak zbytočne nafúknutý a prepúšťaním sa má ušetriť i optimalizovať práca. Od polovice decembra minulého roku do konca marca z úradu odišlo 25 ľudí a nové vedenie prijalo 11 nových. "Celkový stav zamestnancov miestneho úradu má klesajúcu tendenciu. Kým k 15. decembru 2014 bol celkový počet zamestnancov 200, k 31. marcu 2015 je to už 186. Rozdiel je teda 14 zamestnancov," uvádza mestská časť.
K 1. marcu bola tiež prijatá nová organizačná štruktúra, na základe ktorej sa zrušili štyri oddelenia. Zamestnancov z nich spolu s náplňou ich činnosti na úrade zaradili do už existujúcich oddelení. "Staré Mesto má 14 oddelení a 37 referátov, myslím si, že tento počet je príliš veľký. Iné mestské časti majú okolo osem oddelení a referátov podstatne menej," vysvetľoval ešte začiatkom roka pre TASR starosta. Úrad mal tiež veľa úradníkov, lebo bol podľa Števčíka "do istej miery útočiskom pre straníckych nominantov."
V súčasnosti prebieha výberové konanie na obsadenie pracovnej pozície siedmich vedúcich oddelení. Tí budú mať potom podľa samosprávy za úlohu prehodnotiť činnosť oddelenia a jednotlivých referátov a navrhnúť zefektívnenie práce. "Z výsledku ich práce by mala vzísť taká zmena organizačného poriadku, ktorá by zabezpečila plnohodnotný výkon úradu. Zároveň očakávame i zracionalizovanie práce v jednotlivých odboroch, aby sme dosiahli ešte razantnejší pokles zamestnancov," uvádza mestská časť.
Poslanci si na ďalšie rokovanie zastupiteľstva vyžiadali podrobnú informáciu o uskutočnených zmenách organizačnej štruktúry a priebehu výberových konaní na vedúcich oddelení.