Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Bratislava

Nesrovnal: Musíme sa vrátiť ku konceptu železničnej stanice Filiálka

Na snímke Ivo Nesrovnal. Foto: TASR/Jakub Kotian

Čo sa týka rekonštrukcie Starého mosta, stavba sa podľa primátora momentálne kolauduje.

Bratislava 15. marca (TASR) – Hlavné mesto Slovenska má vážne a dlhodobo neriešené dopravné problémy. Cesty sú zaplnené, neexistuje dostatok parkovísk, chodníky sú zapchaté a mestská hromadná doprava išla do úzadia. Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal preto vidí riešenie situácie v posilnení koľajovej dopravy, ktorá by podľa neho mala tvoriť nosný systém dopravy v meste.

"Musíme sa vrátiť ku konceptu železničnej stanice Filiálka," zdôraznil Nesrovnal na dnešnom 12. Fóre koľajovej dopravy, ktoré sa konalo v Bratislave. Chce totiž vyriešiť severo-južné prepojenie mesta. Teší ho preto, že štúdia realizovateľnosti, ktorú si zadali vypracovať Železnice Slovenskej republiky na modernizáciu dopravného uzla Bratislava, skúma aj stanicu Filiálka.

"Samozrejme v skromnejšom rozsahu ako bol ten predchádzajúci projekt, ktorý bol nereálny a nezrealizoval sa," dodal Nesrovnal. Do hlavného mesta prichádza podľa jeho slov každý deň 150.000 ľudí a toto číslo bude narastať.

Mesto tak podľa primátora pripravuje so starostami jednotlivých častí aj novú parkovaciu politiku. Zaviesť ju chce čo najskôr, minimálne v najväčších mestských častiach. Nesrovnal pripomenul pri riešení dopravnej situácie aj rekonštrukciu električkových radiál či obnovu vozového parku.

Čo sa týka rekonštrukcie Starého mosta, stavba sa podľa primátora momentálne kolauduje. Kolaudáciu ale robí päť úradov a odovzdať sa musí viac ako 150 stavebných objektov. "Nedá sa povedať lehota, kedy sa most spustí do prevádzky, ale všetci na tom veľmi intenzívne pracujeme," dodal primátor.

S podobnými dopravnými problémami ako Bratislava však zápasí aj metropola východného Slovenska – Košice. Viceprimátor Košíc Martin Petruško na 12. Fóre koľajovej dopravy pripomenul, že mesto od roku 2014 naštartovalo jednu z najväčších rekonštrukcií električkových tratí. Hrozilo totiž, že niektoré trate sa budú musia odstaviť. Zároveň mesto získalo prostriedky aj na obmenu vozového parku. V modernizácii električkových tratí chce mesto pokračovať, snaží sa tiež riešiť aj parkovanie. Ľudia si totiž podľa neho odvykli využívať mestskú hromadnú dopravu, pohybujú sa skôr autami a v nich väčšinou sedí len jeden človek. "Chceme vrátiť ľudí naspäť do mestskej hromadnej dopravy," dodal Petruško.