Spoločnosť BPS Park reagovala, že medializované informácie sú skreslené.
Autor TASR
Bratislava 4. júna (TASR) – Vzťah s BPS Park rieši hlavné mesto v rámci celkovej parkovacej politiky a v prospech mesta. Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal to uviedol v súvislosti s iniciatívou poslaneckého klubu Bratislava Inak, ktorý navrhuje vypovedať s BPS Park zmluvu z dôvodu jej nevýhodnosti pre mesto.
Nesrovnal sa stotožňuje s tým, že zmluva je nevýhodná. Dnes pred novinármi pripomenul, že ju podpisoval predchádzajúci primátor Milan Ftáčnik a zároveň vyjadril počudovanie nad tým, že na problém "upozorňuje poslankyňa, ktorá sedela v dopravnej komisii mesta a o nevýhodnosti sa dozvedela až z novín". Na otázku, či zmluvy vypovie, Nesrovnal priamo neodpovedal. Uistil len, že na riešení situácie pracuje s hlavnou dopravnou inžinierkou Bratislavy Tatianou Kratochvílovou.
Bratislavskí mestskí poslanci z poslaneckého klubu Bratislava Inak vyzvali Nesrovnala k okamžitému vypovedaniu zmluvy s BPS park. Ak tak neurobí, poslanci sa chystajú predložiť takýto návrh na júnovom mestskom zastupiteľstve. Dôvodom ich iniciatívy sú podľa poslancov medializované informácie, podľa ktorých si spoločnosť BPS Park prenajíma parkovacie miesta od hlavného mesta v prepočte za 190 eur ročne, inkasuje však neraz aj 1900 eur. Podľa poslancov napríklad od štátnych inštitúcií za približne 60 parkovacích miest získa súkromná firma 114.916,80 eur ročne.
"Pokiaľ by tieto parkovacie miesta prenajímalo hlavné mesto priamo štátnym inštitúciám, celý príjem by mohol byť príjmom mestského rozpočtu," uviedla predsedníčka poslaneckého klubu Bratislava Inak Katarína Augustinič. Ako ďalej tvrdí, za prenájom parkovacích miest má BPS Park účtovať vodičom 80 centov za hodinu, čo je za rok viac ako milión eur, o ktoré prichádzajú obyvatelia Bratislavy.
Spoločnosť BPS Park reagovala, že medializované informácie sú skreslené. Zmluva je podľa BPS Park pre mesto výhodná, svoj zisk označila spoločnosť za primeraný. Poukázala pritom na to, že zabezpečuje celoplošný systém parkovania v zóne s dopravným obmedzením, pričom je povinná na svoje náklady zhotovovať komplexné parkovacie služby, ako sú dopravné projekty, pravidelné obnovovanie dopravného značenia či čistenie parkovacích miest a zabezpečenie úhrady formou sms platieb, parkovacími kartami alebo parkovacími automatmi.
Hlavné mesto uzavrelo s BPS Park zmluvu v roku 2013, pričom dodatkom sa v auguste 2013 stala zmluvou na dobu neurčitú. Výpovedná lehota je šesť mesiacov.
Nesrovnal sa stotožňuje s tým, že zmluva je nevýhodná. Dnes pred novinármi pripomenul, že ju podpisoval predchádzajúci primátor Milan Ftáčnik a zároveň vyjadril počudovanie nad tým, že na problém "upozorňuje poslankyňa, ktorá sedela v dopravnej komisii mesta a o nevýhodnosti sa dozvedela až z novín". Na otázku, či zmluvy vypovie, Nesrovnal priamo neodpovedal. Uistil len, že na riešení situácie pracuje s hlavnou dopravnou inžinierkou Bratislavy Tatianou Kratochvílovou.
Bratislavskí mestskí poslanci z poslaneckého klubu Bratislava Inak vyzvali Nesrovnala k okamžitému vypovedaniu zmluvy s BPS park. Ak tak neurobí, poslanci sa chystajú predložiť takýto návrh na júnovom mestskom zastupiteľstve. Dôvodom ich iniciatívy sú podľa poslancov medializované informácie, podľa ktorých si spoločnosť BPS Park prenajíma parkovacie miesta od hlavného mesta v prepočte za 190 eur ročne, inkasuje však neraz aj 1900 eur. Podľa poslancov napríklad od štátnych inštitúcií za približne 60 parkovacích miest získa súkromná firma 114.916,80 eur ročne.
"Pokiaľ by tieto parkovacie miesta prenajímalo hlavné mesto priamo štátnym inštitúciám, celý príjem by mohol byť príjmom mestského rozpočtu," uviedla predsedníčka poslaneckého klubu Bratislava Inak Katarína Augustinič. Ako ďalej tvrdí, za prenájom parkovacích miest má BPS Park účtovať vodičom 80 centov za hodinu, čo je za rok viac ako milión eur, o ktoré prichádzajú obyvatelia Bratislavy.
Spoločnosť BPS Park reagovala, že medializované informácie sú skreslené. Zmluva je podľa BPS Park pre mesto výhodná, svoj zisk označila spoločnosť za primeraný. Poukázala pritom na to, že zabezpečuje celoplošný systém parkovania v zóne s dopravným obmedzením, pričom je povinná na svoje náklady zhotovovať komplexné parkovacie služby, ako sú dopravné projekty, pravidelné obnovovanie dopravného značenia či čistenie parkovacích miest a zabezpečenie úhrady formou sms platieb, parkovacími kartami alebo parkovacími automatmi.
Hlavné mesto uzavrelo s BPS Park zmluvu v roku 2013, pričom dodatkom sa v auguste 2013 stala zmluvou na dobu neurčitú. Výpovedná lehota je šesť mesiacov.