Nová linka 97 má byť alternatívou ku skrátenej linke 95, ktorá spájala ešte nedávno Petržalku so Starým Mestom.
Autor TASR
Bratislava 16. septembra (TASR) - Od mája premáva v Bratislave nová autobusová linka MHD 97. Mestskú časť Petržalka spája s autobusovou stanicou na Mlynských nivách. O tom, či tak bude aj po skúšobnom období, rozhodnú bratislavskí mestskí poslanci. "Do mestského zastupiteľstva na koniec septembra predkladám materiál, na základe ktorého poslanci rozhodnú, či bude táto linka pokračovať, alebo sa ukončí," povedal pre TASR primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) TASR ešte v júli informoval, že priemerná vyťaženosť spojov tejto linky je dlhodobo pod piatimi percentami. Vyhodnotenie vyťaženosti poskytol dopravný podnik objednávateľovi výkonov – bratislavskému magistrátu ako podklad k rozhodnutiu pre ďalšiu prevádzku tejto linky.
Nová linka 97 má byť alternatívou ku skrátenej linke 95, ktorá spájala ešte nedávno Petržalku so Starým Mestom. Pred jej spustením sa však dohodlo, že počas troch mesiacov jej skúšobnej prevádzky by mala byť preskúmaná jej efektívnosť využitia cestujúcimi. Na základe nameraných dát sa následne rozhodne o jej definitívnej verzii a období prevádzkovania.
Trasa tejto linky MHD vedie z Vyšehradskej ulice až po zastávku Farského na Bosákovej ulici po identickej trase linky 95, aj s obsluhou jednotlivých zastávok. Od zastávky Farského pokračuje v trase cez Bosákovu, Most Apollo, až na Mlynské nivy na autobusovú stanicu. Naspäť sa do Petržalky vracia cez Landererovu a Most Apollo.
O vznik tejto linky požiadalo koncom marca primátora mestské zastupiteľstvo. Poslanci tak reagovali na petíciu s takmer 3300 podpismi za obnovenie pôvodnej trasy linky 95 na Šafárikovo námestie. Jej trasa bola totiž po otvorení Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátená v druhej polovici júla po Muchovo námestie. Obnovenie pôvodnej trasy však nie je možné pre proces čerpania eurofondov na prvú etapu električkovej trate do Petržalky.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) TASR ešte v júli informoval, že priemerná vyťaženosť spojov tejto linky je dlhodobo pod piatimi percentami. Vyhodnotenie vyťaženosti poskytol dopravný podnik objednávateľovi výkonov – bratislavskému magistrátu ako podklad k rozhodnutiu pre ďalšiu prevádzku tejto linky.
Nová linka 97 má byť alternatívou ku skrátenej linke 95, ktorá spájala ešte nedávno Petržalku so Starým Mestom. Pred jej spustením sa však dohodlo, že počas troch mesiacov jej skúšobnej prevádzky by mala byť preskúmaná jej efektívnosť využitia cestujúcimi. Na základe nameraných dát sa následne rozhodne o jej definitívnej verzii a období prevádzkovania.
Trasa tejto linky MHD vedie z Vyšehradskej ulice až po zastávku Farského na Bosákovej ulici po identickej trase linky 95, aj s obsluhou jednotlivých zastávok. Od zastávky Farského pokračuje v trase cez Bosákovu, Most Apollo, až na Mlynské nivy na autobusovú stanicu. Naspäť sa do Petržalky vracia cez Landererovu a Most Apollo.
O vznik tejto linky požiadalo koncom marca primátora mestské zastupiteľstvo. Poslanci tak reagovali na petíciu s takmer 3300 podpismi za obnovenie pôvodnej trasy linky 95 na Šafárikovo námestie. Jej trasa bola totiž po otvorení Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátená v druhej polovici júla po Muchovo námestie. Obnovenie pôvodnej trasy však nie je možné pre proces čerpania eurofondov na prvú etapu električkovej trate do Petržalky.