Záväzné ponuky na výstavbu a prevádzku bratislavského obchvatu odovzdali ministerstvu dopravy štyri konzorciá.
Autor TASR
Bratislava 7. decembra (TASR) - Cenové ponuky na výstavbu obchvatu Bratislavy sú otvorené, predstavitelia ministerstva dopravy ich odpečatili dnes dopoludnia. Aké ceny za obchvat ponúkajú štyri konzorciá firiem zverejní rezort dopravy dnes popoludní.
Záväzné ponuky na výstavbu a prevádzku bratislavského obchvatu odovzdali ministerstvu dopravy štyri konzorciá. Prvé združenie firiem vedie spoločnosť Strabag, druhé Hochtief, tretie Cintra a na čele štvrtého je spoločnosť Vinci.
Ministerstvo dopravy doteraz spolu s technickým poradcom vyhodnocovalo technické špecifikácie jednotlivých ponúk. Teda, či všetci uchádzači splnili minimálne technické kritériá na výstavbu diaľnice. Až po tomto kroku sa mohli otvoriť cenové ponuky, ktoré boli doteraz zapečatené v trezore.
Predpokladané stavebné náklady na projekt sú podľa štúdie realizovateľnosti vo výške 1,325 miliardy eur a celková odhadovaná cena zákazky aj s 30-ročnou prevádzkou sa predpokladá na úrovni 4,53 miliardy eur.
Po výbere najvýhodnejšej z predložených ponúk prebehne podľa rezortu odborná diskusia aj s verejnosťou o tejto ponuke a v prípade, ak prepočty ukážu, že cena je pre Slovensko výhodná, bude o nej rozhodovať vláda.
Obchvat Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Jeho výstavba by sa podľa predpokladov mala začať v roku 2016 a dokončený by mal byť v roku 2019.
Záväzné ponuky na výstavbu a prevádzku bratislavského obchvatu odovzdali ministerstvu dopravy štyri konzorciá. Prvé združenie firiem vedie spoločnosť Strabag, druhé Hochtief, tretie Cintra a na čele štvrtého je spoločnosť Vinci.
Ministerstvo dopravy doteraz spolu s technickým poradcom vyhodnocovalo technické špecifikácie jednotlivých ponúk. Teda, či všetci uchádzači splnili minimálne technické kritériá na výstavbu diaľnice. Až po tomto kroku sa mohli otvoriť cenové ponuky, ktoré boli doteraz zapečatené v trezore.
Predpokladané stavebné náklady na projekt sú podľa štúdie realizovateľnosti vo výške 1,325 miliardy eur a celková odhadovaná cena zákazky aj s 30-ročnou prevádzkou sa predpokladá na úrovni 4,53 miliardy eur.
Po výbere najvýhodnejšej z predložených ponúk prebehne podľa rezortu odborná diskusia aj s verejnosťou o tejto ponuke a v prípade, ak prepočty ukážu, že cena je pre Slovensko výhodná, bude o nej rozhodovať vláda.
Obchvat Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Jeho výstavba by sa podľa predpokladov mala začať v roku 2016 a dokončený by mal byť v roku 2019.