Ministerstvo dopravy v pondelok informovalo o tom, že za víťaznú ponuku na výstavbu obchvatu Bratislavy vybralo od konzorcia firiem Cintra.
Autor TASR
Bratislava 3. februára (TASR) – Víťazná ponuka na výstavbu obchvatu Bratislavy, ktorú vybralo ministerstvo dopravy, je dobrá. Pokračovanie v tomto projekte by sa tak nemalo odďaľovať. Myslí si to poslanec Národnej rady (NR) SR za opozičný Most-Híd Árpád Érsek spolu s predsedníčkou petičného výboru za urýchlenú výstavbu obchvatu a starostkou Podunajských Biskupíc Alžbetou Ožvaldovou.
"Chcem poprosiť, požiadať a vyzvať súčasnú vládu a premiéra, aby podpísali zmluvu s dodávateľom, lebo si myslíme, že ak sa to teraz nepodpíše, zas stratíme drahocenný čas," apelovala Ožvaldová na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave. Kým sa vytvorí nová vláda, môže sa totiž podľa nej stratiť niekoľko mesiacov.
"Prezentujeme vôľu občanov. Tých ľudí, ktorí dennodenne sedia v autách jeden a pol hodinu smerom do Bratislavy a jeden a pol hodinu smerom domov," doplnil Érsek. Pripravovaný obchvat Bratislavy má totiž tvoriť časť diaľnice D4 a aj rýchlostnej cesty R7. To by malo pomôcť aj obyvateľom regiónov na juh od hlavného mesta pri dochádzaní do Bratislavy.
Ministerstvo dopravy v pondelok 1. februára informovalo o tom, že za víťaznú ponuku na výstavbu obchvatu Bratislavy vybralo tú najlacnejšiu, ktorú predložilo združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. To sľubuje postaviť obchvat za 4,25 roka pri ročnej splátke počas tridsaťročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch by tak mal obchvat stáť celkovo približne 1,7 miliardy eur.
Érsek ešte v tejto súvislosti vyzval túto aj budúcu vládu, aby vytvorila takzvaný generel dopravy. Ten by určil prioritné trasy diaľnic či rýchlostných ciest, ktoré je potrebné budovať čo najskôr, aby sa cesty nestavali chaoticky.
"Chcem poprosiť, požiadať a vyzvať súčasnú vládu a premiéra, aby podpísali zmluvu s dodávateľom, lebo si myslíme, že ak sa to teraz nepodpíše, zas stratíme drahocenný čas," apelovala Ožvaldová na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave. Kým sa vytvorí nová vláda, môže sa totiž podľa nej stratiť niekoľko mesiacov.
"Prezentujeme vôľu občanov. Tých ľudí, ktorí dennodenne sedia v autách jeden a pol hodinu smerom do Bratislavy a jeden a pol hodinu smerom domov," doplnil Érsek. Pripravovaný obchvat Bratislavy má totiž tvoriť časť diaľnice D4 a aj rýchlostnej cesty R7. To by malo pomôcť aj obyvateľom regiónov na juh od hlavného mesta pri dochádzaní do Bratislavy.
Ministerstvo dopravy v pondelok 1. februára informovalo o tom, že za víťaznú ponuku na výstavbu obchvatu Bratislavy vybralo tú najlacnejšiu, ktorú predložilo združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. To sľubuje postaviť obchvat za 4,25 roka pri ročnej splátke počas tridsaťročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch by tak mal obchvat stáť celkovo približne 1,7 miliardy eur.
Érsek ešte v tejto súvislosti vyzval túto aj budúcu vládu, aby vytvorila takzvaný generel dopravy. Ten by určil prioritné trasy diaľnic či rýchlostných ciest, ktoré je potrebné budovať čo najskôr, aby sa cesty nestavali chaoticky.