Mesto modernizovalo trať za 8,2 milióna eur.
Autor TASR
Bratislava 9. októbra (TASR) – Z Hanulovej ulice k ulici Pri kríži v bratislavskej Dúbravke sa po modernizácii električkovej trate cestujúci dostanú o dve minúty a 50 sekúnd skôr. S takýmto vyhodnotením prišlo oddelenie dopravného inžinierstva hlavného mesta. Električková doprava sa vďaka oprave trate a preferencii mestskej hromadnej dopravy (MHD) podľa neho zrýchlila o 26 percent.
Trať do Dúbravky bola dlho v havarijnom stave a električky ňou museli jazdiť zníženou rýchlosťou, len päť kilometrov za hodinu. Nové koľaje potom dostal úsek od Hanulovej k ulici Pri kríži. Trať začali za európske peniaze opravovať v polovici júla minulého roka a otvorili ju v novembri 2014.
"Modernizácia električkovej trate bola zameraná na zabezpečenie aktívnej preferencie električiek v maximálnej možnej miere na križovatkách Sch. Trnavského - Alexyho - Pod záhradami a Saratovská - Drobného – Repašského," uvádza oddelenie v materiáli, o ktorom má budúci týždeň rokovať mestská dopravná komisia. Systém zabezpečenia preferencie električiek spočíva v komunikácii medzi vozidlom a jeho palubným počítačom a radičom svetelne riadenej križovatky pomocou prenosového systému - rádiovej siete.
Modernizácia trate priniesla podľa materiálu zrýchlenie o 2 minúty a 32 sekúnd a preferencia MHD ešte o ďalších 18 sekúnd. Plynulosť električkovej dopravy sa v úseku vďaka oprave trate a preferencii MHD zvýšila asi o 52 percent. Modernizácia teda priniesla úsporu 420.000 eur ročne a preferencia ďalších 210.000 eur ročne. Do výpravy dnes podľa materiálu stačí posielať o tri vozidlá menej a šetrí sa tak na mzdových a investičných nákladoch. "Ďalší nemonetizovaný benefit je v podobe zvýšeného štandardu dopravy vďaka lepšej plynulosti a presnosti."
Mesto modernizovalo trať za 8,2 milióna eur, pričom zo sumy 85 percent financovala Európska únia, desať percent štát a päť percent mesto.
Trať do Dúbravky bola dlho v havarijnom stave a električky ňou museli jazdiť zníženou rýchlosťou, len päť kilometrov za hodinu. Nové koľaje potom dostal úsek od Hanulovej k ulici Pri kríži. Trať začali za európske peniaze opravovať v polovici júla minulého roka a otvorili ju v novembri 2014.
"Modernizácia električkovej trate bola zameraná na zabezpečenie aktívnej preferencie električiek v maximálnej možnej miere na križovatkách Sch. Trnavského - Alexyho - Pod záhradami a Saratovská - Drobného – Repašského," uvádza oddelenie v materiáli, o ktorom má budúci týždeň rokovať mestská dopravná komisia. Systém zabezpečenia preferencie električiek spočíva v komunikácii medzi vozidlom a jeho palubným počítačom a radičom svetelne riadenej križovatky pomocou prenosového systému - rádiovej siete.
Modernizácia trate priniesla podľa materiálu zrýchlenie o 2 minúty a 32 sekúnd a preferencia MHD ešte o ďalších 18 sekúnd. Plynulosť električkovej dopravy sa v úseku vďaka oprave trate a preferencii MHD zvýšila asi o 52 percent. Modernizácia teda priniesla úsporu 420.000 eur ročne a preferencia ďalších 210.000 eur ročne. Do výpravy dnes podľa materiálu stačí posielať o tri vozidlá menej a šetrí sa tak na mzdových a investičných nákladoch. "Ďalší nemonetizovaný benefit je v podobe zvýšeného štandardu dopravy vďaka lepšej plynulosti a presnosti."
Mesto modernizovalo trať za 8,2 milióna eur, pričom zo sumy 85 percent financovala Európska únia, desať percent štát a päť percent mesto.