Zimná pohotovosť sa začína 15. novembra a končí sa 15. marca 2016.
Autor TASR
Bratislava 13. novembra (TASR) – V bratislavskej Petržalke sa už o dva dni má začať zimná pohotovosť, ktorá bude trvať štyri mesiace. Samospráva tiež vlani obyvateľom vytvorila mapu zimnej služby, v ktorej farebne odlíšila verejné priestranstvá, aby ľudia vedeli, ktoré z nich upratuje ona a o ktoré sa zase starajú správcovia nehnuteľností. Na zimu je teda pripravená, odkazuje.
"Zimná pohotovosť sa začína 15. novembra a končí sa 15. marca 2016. Tento termín môže byť ovplyvnený mimoriadnymi poveternostnými vplyvmi. Vtedy operačný štáb zimnej služby určí termín nástupu a ukončenia zimnej služby mimo týchto termínov," informovala TASR hovorkyňa Petržalky Michaela Platznerová.
Petržalčanov chce už pred prvým snehom samospráva prostredníctvom mapy zorientovať, ktoré priestranstvá si musia upratovať sami. "V mape sú teda vyznačené komunikácie a chodníky, ktorých čistenie zabezpečuje mestská časť a chodníky, ktorých zimnú údržbu zabezpečujú správcovia nehnuteľností, a to prioritne pred bytovým domom a následne aj za ním," priblížila hovorkyňa.
Samospráva sa cez miestny podnik verejnoprospešných služieb stará o komunikácie tretej triedy, priľahlé parkoviská v jej správe a prístupovú komunikáciu k nemocnici na Antolskej ulici. "Všetky sú v dĺžke viac ako 46 kilometrov," podotkla Platznerová. Čistí tiež schodiská k terasám v jej správe a chodníky, napríklad vedúce ku školám či zdravotníckym zariadeniam, v dĺžke viac ako 52 kilometrov.
Ak sú na to kapacity, pracovníci podľa Platznerovej čistia aj iné chodníky a plochy podľa zmlúv s ich správcami, prípadne majiteľmi. "Komunikácie I. a II. triedy spolu so zastávkami mestskej hromadnej dopravy i uvoľňovanie priechodov pre chodcov a kanalizačných vpustov zabezpečuje hlavné mesto," zdôraznila hovorkyňa.
Presné pravidlá čistenia verejných priestranstiev či povinnosti vlastníkov pozemkov zadefinovalo všeobecne záväzné nariadenie, ktoré platí od marca minulého roka.
Obyvateľom sú k dispozícii telefonické linky zimnej služby 0905 902 254 a 02/63 820 158 i profil mestskej časti na sociálnej sieti Facebook. "Tam sa Petržalčania môžu obrátiť počas 24 hodín so svojimi podnetmi," dodala Platznerová.
"Zimná pohotovosť sa začína 15. novembra a končí sa 15. marca 2016. Tento termín môže byť ovplyvnený mimoriadnymi poveternostnými vplyvmi. Vtedy operačný štáb zimnej služby určí termín nástupu a ukončenia zimnej služby mimo týchto termínov," informovala TASR hovorkyňa Petržalky Michaela Platznerová.
Petržalčanov chce už pred prvým snehom samospráva prostredníctvom mapy zorientovať, ktoré priestranstvá si musia upratovať sami. "V mape sú teda vyznačené komunikácie a chodníky, ktorých čistenie zabezpečuje mestská časť a chodníky, ktorých zimnú údržbu zabezpečujú správcovia nehnuteľností, a to prioritne pred bytovým domom a následne aj za ním," priblížila hovorkyňa.
Samospráva sa cez miestny podnik verejnoprospešných služieb stará o komunikácie tretej triedy, priľahlé parkoviská v jej správe a prístupovú komunikáciu k nemocnici na Antolskej ulici. "Všetky sú v dĺžke viac ako 46 kilometrov," podotkla Platznerová. Čistí tiež schodiská k terasám v jej správe a chodníky, napríklad vedúce ku školám či zdravotníckym zariadeniam, v dĺžke viac ako 52 kilometrov.
Ak sú na to kapacity, pracovníci podľa Platznerovej čistia aj iné chodníky a plochy podľa zmlúv s ich správcami, prípadne majiteľmi. "Komunikácie I. a II. triedy spolu so zastávkami mestskej hromadnej dopravy i uvoľňovanie priechodov pre chodcov a kanalizačných vpustov zabezpečuje hlavné mesto," zdôraznila hovorkyňa.
Presné pravidlá čistenia verejných priestranstiev či povinnosti vlastníkov pozemkov zadefinovalo všeobecne záväzné nariadenie, ktoré platí od marca minulého roka.
Obyvateľom sú k dispozícii telefonické linky zimnej služby 0905 902 254 a 02/63 820 158 i profil mestskej časti na sociálnej sieti Facebook. "Tam sa Petržalčania môžu obrátiť počas 24 hodín so svojimi podnetmi," dodala Platznerová.