Aj keď takúto reguláciu parkovania na mestskom zastupiteľstve v decembri 2016 Vetrák podporil, dve otázky v schválenom nariadení sú podľa neho v rozpore so zákonom, a to s princípom nediskriminácie.
Autor TASR
Bratislava 31. januára (TASR) - Bratislavský mestský poslanec Milan Vetrák podal pre jednotnú parkovaciu politiku v hlavnom meste v pondelok (30.1.) podnet na krajskú prokuratúru. Aj keď takúto reguláciu parkovania na mestskom zastupiteľstve v decembri 2016 podporil, dve otázky v schválenom nariadení sú podľa neho v rozpore so zákonom, a to s princípom nediskriminácie. "Chcem, aby to prokuratúra preverila, či je môj názor správny," uviedol pre TASR poslanec.
Obsahom podnetu boli aj dve sporné ustanovenia novely rokovacieho poriadku mestského zastupiteľstva a dve staršie uznesenia, jedno sa podľa Vetráka týka schvaľovania koncesných zmlúv a druhé nezačatia konania podľa ústavného zákona o konflikte záujmov. K podnetu sa pridali aj mestskí poslanci Katarína Šimončičová, Elena Pätoprstá a Peter Hochschorner.
Poslanci, ktorí všeobecne záväzné nariadenie (VZN) k parkovaniu schválili, sa podľa Vetráka dohodli, že do konca júna sa predloží revízia schváleného nariadenia podľa toho, aké štatistické údaje dovtedy budú k dispozícii či aké posúdenie príde z prokuratúry.
V prípade princípu nediskriminácie a súladu s antidiskriminačným zákonom sa poslanec nazdáva, že nie je možné zaviesť úhradu rozdielnych súm za vydanie parkovacích kariet na jeden byt, ak v ňom žije viac plnoletých a právne spôsobilých osôb. "Treba dať všetkým takýmto osobám rovnakú sadzbu alebo umožniť, aby sa dohodli, kto z nich bude mať prvú, druhú, tretiu a ďalšie karty. Ak sa nedohodnú, upraviť vo VZN režim, ako to bude fungovať," vysvetlil Vetrák. Ako tvrdí, túto otázku už košická prokuratúra vyhodnotila ako protizákonnú a bratislavské VZN to má upravené rovnako.
Vetrák taktiež upozorňuje, že nie je možné z režimu takzvanej "bratislavskej karty" vylúčiť mestskú časť Staré Mesto. "Pretože jeho obyvatelia budú mať oproti ostatným neoprávnenú výhodu spočívajúcu v tom, že v inej mestskej časti Bratislavy nebudú musieť platiť za parkovanie nič na rozdiel od všetkých ostatných Bratislavčanov, ktorí budú musieť v Starom Meste platiť za parkovanie príslušnú sumu," uviedol poslanec.
Novú celomestskú parkovaciu politiku Vetrák podporil, pretože spĺňa na 80 percent jeho predstavy o rámcovej politike a mestský materiál bol poslaneckými pozmeňujúcimi návrhmi zásadne zmenený tak, že sa zaviedla "bratislavská karta" a umožnilo sa mestským častiam dva roky prevádzkovať parkovaciu politiku v testovacej prevádzke.
Bratislavský magistrát nerozumie výhradám Vetráka, keďže za takéto znenie VZN hlasoval. "Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal priamo pri schvaľovaní materiálu avizoval, že je pripravený v prípade akýchkoľvek nejasností či nejednoznačných interpretácií nariadenie upraviť a systém vylepšovať," uviedla pre TASR hovorkyňa hlavného mesta Ivana Skokanová.
Mestskí poslanci začiatkom decembra 2016 schválili zavedenie jednotnej parkovacej politiky v Bratislave od marca tohto roka. Táto regulácia parkovania má v meste nastaviť jasné pravidlá, zvýhodniť Bratislavčanov a spraviť poriadok vo verejných priestranstvách. Bratislavské mestské časti sa budú môcť rozhodnúť, či do tejto parkovacej politiky vstúpia.
Obsahom podnetu boli aj dve sporné ustanovenia novely rokovacieho poriadku mestského zastupiteľstva a dve staršie uznesenia, jedno sa podľa Vetráka týka schvaľovania koncesných zmlúv a druhé nezačatia konania podľa ústavného zákona o konflikte záujmov. K podnetu sa pridali aj mestskí poslanci Katarína Šimončičová, Elena Pätoprstá a Peter Hochschorner.
Poslanci, ktorí všeobecne záväzné nariadenie (VZN) k parkovaniu schválili, sa podľa Vetráka dohodli, že do konca júna sa predloží revízia schváleného nariadenia podľa toho, aké štatistické údaje dovtedy budú k dispozícii či aké posúdenie príde z prokuratúry.
V prípade princípu nediskriminácie a súladu s antidiskriminačným zákonom sa poslanec nazdáva, že nie je možné zaviesť úhradu rozdielnych súm za vydanie parkovacích kariet na jeden byt, ak v ňom žije viac plnoletých a právne spôsobilých osôb. "Treba dať všetkým takýmto osobám rovnakú sadzbu alebo umožniť, aby sa dohodli, kto z nich bude mať prvú, druhú, tretiu a ďalšie karty. Ak sa nedohodnú, upraviť vo VZN režim, ako to bude fungovať," vysvetlil Vetrák. Ako tvrdí, túto otázku už košická prokuratúra vyhodnotila ako protizákonnú a bratislavské VZN to má upravené rovnako.
Vetrák taktiež upozorňuje, že nie je možné z režimu takzvanej "bratislavskej karty" vylúčiť mestskú časť Staré Mesto. "Pretože jeho obyvatelia budú mať oproti ostatným neoprávnenú výhodu spočívajúcu v tom, že v inej mestskej časti Bratislavy nebudú musieť platiť za parkovanie nič na rozdiel od všetkých ostatných Bratislavčanov, ktorí budú musieť v Starom Meste platiť za parkovanie príslušnú sumu," uviedol poslanec.
Novú celomestskú parkovaciu politiku Vetrák podporil, pretože spĺňa na 80 percent jeho predstavy o rámcovej politike a mestský materiál bol poslaneckými pozmeňujúcimi návrhmi zásadne zmenený tak, že sa zaviedla "bratislavská karta" a umožnilo sa mestským častiam dva roky prevádzkovať parkovaciu politiku v testovacej prevádzke.
Bratislavský magistrát nerozumie výhradám Vetráka, keďže za takéto znenie VZN hlasoval. "Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal priamo pri schvaľovaní materiálu avizoval, že je pripravený v prípade akýchkoľvek nejasností či nejednoznačných interpretácií nariadenie upraviť a systém vylepšovať," uviedla pre TASR hovorkyňa hlavného mesta Ivana Skokanová.
Mestskí poslanci začiatkom decembra 2016 schválili zavedenie jednotnej parkovacej politiky v Bratislave od marca tohto roka. Táto regulácia parkovania má v meste nastaviť jasné pravidlá, zvýhodniť Bratislavčanov a spraviť poriadok vo verejných priestranstvách. Bratislavské mestské časti sa budú môcť rozhodnúť, či do tejto parkovacej politiky vstúpia.