Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Bratislava

Projekt obnovy Osobného prístavu nemá právoplatné rozhodnutie

Ilustračné foto. Foto: TASR - Pavel Neubauer

Začiatok rekonštrukcie bol pôvodne naplánovaný v roku 2020.

Bratislava 17. augusta (TASR) - Projekt dlhodobo plánovanej rekonštrukcie budovy Osobného prístavu v Bratislave nemá stále právoplatné územné rozhodnutie. Vyplýva to z vyjadrení, ktoré TASR poskytol Úrad pre územné plánovanie a výstavbu SR, na ktorý boli od apríla 2024 delimitované kompetencie odborov výstavby a bytovej politiky okresných úradov. Začiatok rekonštrukcie bol pôvodne naplánovaný v roku 2020.

"Vo veci odvolacieho konania proti rozhodnutiu mestskej časti Staré Mesto o zmene územného rozhodnutia o umiestnení stavby zatiaľ nebolo vydané rozhodnutie," skonštatoval tlačový odbor úradu.

Regionálnemu úradu Bratislava bolo v predmetnej veci podľa jeho vyjadrení doručené nové záväzné stanovisko a zároveň rozhodnutie Krajského pamiatkového úradu Bratislava. "Po preskúmaní všetkých dokladov v spisovom materiáli bude tunajší úrad v konaní postupovať v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov," ubezpečil tlačový odbor úradu.

Spis skončil pôvodne na okresnom úrade ešte v roku 2022 po tom, ako účastníci konania podali odvolanie voči územnému rozhodnutiu vydanému stavebným úradom. S účinnosťou od 1. apríla 2024 však boli kompetencie odborov výstavby a bytovej politiky (vrátane agendy pre územné plánovanie) delimitované na Úrad pre územné plánovanie a výstavbu SR. V každom okresnom meste v sídle kraja je podľa rezortu vnútra zriadený regionálny úrad pre územné plánovanie a výstavbu.

Spoločnosť Slovenská plavba a prístavy - lodná osobná doprava (SPaP-LOD) pôvodne predpokladala, že s búracími prácami začne ešte v roku 2019 a s rekonštrukciou v roku 2020. Priniesť má skvalitnenie služieb pre cestujúcich vo vnútrozemskej vodnej doprave na úrovni 21. storočia či priniesť pre Bratislavčanov ďalší priestor umožňujúci bližší kontakt s Dunajom. Dlhodobo bola kritizovaná zo strany niektorých aktivistov, podľa spoločnosti je kritika neopodstatnená.

Jedna z občianskych iniciatív napríklad poukazovala na to, že dostavba zničí celkový chránený vizuál panorámy Starého Mesta a jeho nábrežnej promenády, výrazne zdeformuje pamiatkovo chránené diaľkové pohľady a potlačí vizuálnu dominanciu národnej kultúrnej pamiatky (NKP) - budovy Slovenského národného múzea i ďalších NKP. Spoločnosť tiež viackrát poznamenala, že výška budovy nedosiahne ani výšku stromov nachádzajúcich sa v blízkosti na nábreží.

Budovu Osobného prístavu v Bratislave dostavali v roku 1969 a čiastočne ju rekonštruovali v polovici 90. rokov 20. storočia.