Realizáciu bude pravdepodobne zabezpečovať hlavné mesto v spolupráci s mestskou časťou Rača.
Autor TASR
Bratislava 30. septembra (TASR) – V bratislavskej Rači na úseku Pekná cesta – Alstrova ulica by sa už o rok mohlo začať s výstavbou novej cyklotrasy v atraktívnej vinohradníckej oblasti pod Malými Karpatmi. Záujmové združenie právnických osôb Euroregión dunajskej iniciatívy už totiž dokončil prípravu projektovej dokumentácie. Onedlho by sa tak mal realizovať cyklistický obchvat Rače, ako alternatíva autami preplnenej Račianskej ulice.
"Veríme, že táto projektová dokumentácia pre účely výstavby cyklotrasy splní svoj cieľ a nebude uložená do šuplíka a bude sa s ňou ďalej pracovať," povedal na dnešnej tlačovej konferencii riaditeľ Euroregiónu dunajskej iniciatívy Vladimír Pálfi. Po vybavení stavebného povolenia predpokladajú v združení začatie výstavby cyklotrasy už na budúci rok.
Realizáciu bude pravdepodobne zabezpečovať hlavné mesto v spolupráci s mestskou časťou Rača. "Financovanie by malo byť pokryté buď z Integrovaného regionálneho operačného programu, alebo z rozpočtu hlavného mesta na cyklodopravu," priblížil riaditeľ. Odhadované náklady na realizáciu sú vo výške 91.000 eur.
Cyklotrasa na úseku Pekná cesta-Alstrova s dĺžkou 2,2 kilometra sa má napojiť už na existujúcu trasu na Horskej ulici pri Peknej ceste smerom od Výskumného ústavu zváračského. Koniec úseku je plánovaný na Alstrovej ulici, odkiaľ sa cyklisti môžu ďalej napojiť na trasu Jurava. "Viesť bude atraktívnou vinohradníckou oblasťou s výhľadovým napojením až do Trnavy," podotkol Pálfi.
Na plánovanej cyklotrase sa počíta so šírkou jazdného priestoru tri metre. "Konštruovaná bude z cementobetónu. Ide o technológiu, ktorá na cyklotrasách v hlavnom meste ešte nebola použitá. Jej výhodou je nižšia cena v porovnaní s asfaltom a nižšie náklady na údržbu," vysvetlil Feik. Ako ďalej tvrdí, trasa nebude len turistického charakteru, ale slúžiť bude aj ako cyklistický obchvat Rače. "Podľa našich meraní trvá v rannej špičke cesta z Rače do centra Bratislavy na bicykli 20, električkou 25, autom minimálne 35 a behom 40 minút," povedal. Cestovanie na bicykli je podľa Feika rýchlejšie ako električkou a po vybudovaní cyklotrasy sa má tento čas ešte skrátiť.
"Veríme, že táto projektová dokumentácia pre účely výstavby cyklotrasy splní svoj cieľ a nebude uložená do šuplíka a bude sa s ňou ďalej pracovať," povedal na dnešnej tlačovej konferencii riaditeľ Euroregiónu dunajskej iniciatívy Vladimír Pálfi. Po vybavení stavebného povolenia predpokladajú v združení začatie výstavby cyklotrasy už na budúci rok.
Realizáciu bude pravdepodobne zabezpečovať hlavné mesto v spolupráci s mestskou časťou Rača. "Financovanie by malo byť pokryté buď z Integrovaného regionálneho operačného programu, alebo z rozpočtu hlavného mesta na cyklodopravu," priblížil riaditeľ. Odhadované náklady na realizáciu sú vo výške 91.000 eur.
Cyklotrasa na úseku Pekná cesta-Alstrova s dĺžkou 2,2 kilometra sa má napojiť už na existujúcu trasu na Horskej ulici pri Peknej ceste smerom od Výskumného ústavu zváračského. Koniec úseku je plánovaný na Alstrovej ulici, odkiaľ sa cyklisti môžu ďalej napojiť na trasu Jurava. "Viesť bude atraktívnou vinohradníckou oblasťou s výhľadovým napojením až do Trnavy," podotkol Pálfi.
Na plánovanej cyklotrase sa počíta so šírkou jazdného priestoru tri metre. "Konštruovaná bude z cementobetónu. Ide o technológiu, ktorá na cyklotrasách v hlavnom meste ešte nebola použitá. Jej výhodou je nižšia cena v porovnaní s asfaltom a nižšie náklady na údržbu," vysvetlil Feik. Ako ďalej tvrdí, trasa nebude len turistického charakteru, ale slúžiť bude aj ako cyklistický obchvat Rače. "Podľa našich meraní trvá v rannej špičke cesta z Rače do centra Bratislavy na bicykli 20, električkou 25, autom minimálne 35 a behom 40 minút," povedal. Cestovanie na bicykli je podľa Feika rýchlejšie ako električkou a po vybudovaní cyklotrasy sa má tento čas ešte skrátiť.