Rekonštrukcia budovy prístavu má priniesť skvalitnenie služieb pre cestujúcich vo vnútrozemskej vodnej doprave na úrovni 21. storočia.
Autor TASR
Bratislava 3. septembra (TASR) – Projekt plánovanej rekonštrukcie budovy Osobného prístavu v Bratislave nemá stále právoplatné územné rozhodnutie. Spisový materiál skončil na Okresnom úrade (OÚ) v Bratislave. Pre TASR to uviedol hovorca Starého Mesta Matej Števove. Spoločnosť Slovenská plavba a prístavy – lodná osobná doprava (SPaP-LOD) pôvodne predpokladala, že s búracími prácami začne ešte v roku 2019 a s rekonštrukciou v roku 2020.
"Vo veci bolo vydané územné rozhodnutie, ktoré však ešte nie je právoplatné. Účastníci konania podali odvolanie a celý spisový materiál sa momentálne nachádza na okresnom úrade," skonštatoval Števove.
Rekonštrukcia budovy prístavu má priniesť skvalitnenie služieb pre cestujúcich vo vnútrozemskej vodnej doprave na úrovni 21. storočia, či priniesť ďalší priestor pre Bratislavčanov, umožňujúci bližší kontakt s Dunajom. Dlhodobo je kritizovaná zo strany niektorých aktivistov, podľa spoločnosti je kritika neopodstatnená. Spoločnosť viackrát uviedla, že je presvedčená o tom, že splnila všetky podmienky. S kritikou občianskych aktivistov nesúhlasí.
Jedna z občianskych iniciatív napríklad poukazovala na to, že dostavba zničí celkový chránený vizuál panorámy Starého Mesta a jeho nábrežnej promenády, výrazne zdeformuje pamiatkovo chránené diaľkové pohľady a potlačí vizuálnu dominanciu národnej kultúrnej pamiatky (NKP) – budovy Slovenského národného múzea i ďalších NKP. Spoločnosť tiež viackrát poznamenala, že výška budovy nedosiahne ani výšku stromov, nachádzajúcich sa v blízkosti budovy na nábreží.
Budovu Osobného prístavu v Bratislave dostavali v roku 1969 a čiastočne ju rekonštruovali v polovici 90. rokov 20. storočia.
"Vo veci bolo vydané územné rozhodnutie, ktoré však ešte nie je právoplatné. Účastníci konania podali odvolanie a celý spisový materiál sa momentálne nachádza na okresnom úrade," skonštatoval Števove.
Rekonštrukcia budovy prístavu má priniesť skvalitnenie služieb pre cestujúcich vo vnútrozemskej vodnej doprave na úrovni 21. storočia, či priniesť ďalší priestor pre Bratislavčanov, umožňujúci bližší kontakt s Dunajom. Dlhodobo je kritizovaná zo strany niektorých aktivistov, podľa spoločnosti je kritika neopodstatnená. Spoločnosť viackrát uviedla, že je presvedčená o tom, že splnila všetky podmienky. S kritikou občianskych aktivistov nesúhlasí.
Jedna z občianskych iniciatív napríklad poukazovala na to, že dostavba zničí celkový chránený vizuál panorámy Starého Mesta a jeho nábrežnej promenády, výrazne zdeformuje pamiatkovo chránené diaľkové pohľady a potlačí vizuálnu dominanciu národnej kultúrnej pamiatky (NKP) – budovy Slovenského národného múzea i ďalších NKP. Spoločnosť tiež viackrát poznamenala, že výška budovy nedosiahne ani výšku stromov, nachádzajúcich sa v blízkosti budovy na nábreží.
Budovu Osobného prístavu v Bratislave dostavali v roku 1969 a čiastočne ju rekonštruovali v polovici 90. rokov 20. storočia.