Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Bratislava

VIDEO: Trať v Dúbravke skontrolovala hlavná dopravná inžinierka mesta

Tatiana Kratochvílová, hlavná dopravná inžinierka Bratislavy, počas kontroly električkovej trate v Dúbravke v stredu 11. februára 2015 v Bratislave. Foto: Screenshot TASR

Medzi najčastejšie sťažnosti obyvateľov po spustení zmodernizovanej trate sa objavujú aj ponosy na zle riadenú a neskoordinovanú svetelnú signalizáciu.

Bratislava 11. februára (TASR) - Hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová si dnes prišla obzrieť problematické časti električkovej trate v Dúbravke, ktorá počas jesene 2014 prešla modernizáciou. Svoju prehliadku začala na zastávke Švantnerova, pri priechode cez električkovú trať.



Na tomto mieste 22. januára vodičovi električky takmer vbehlo do jazdnej dráhy dieťa, ktoré utekalo po priechode pre chodcov. "Vďaka duchaprítomnosti vodiča, ktorý ihneď zareagoval, však ku kontaktu s električkou nedošlo, čo potvrdila aj privolaná policajná hliadka, dokonca aj samotný maloletý chodec," priblížila okolnosti prípadu Zuzana Vachová z Dopravného podniku Bratislava (DPB).



Práve riešenie priechodu pre chodcov na tomto úseku tzv. Z formou kritizoval starosta Dúbravky Martin Zaťovič. "Je to úzky a nie bezpečný priechod pre chodcov, na ktorom nemajú dostatočný prehľad o prichádzajúcej električke, ani na to nie sú dostatočne upozornení," povedal Zaťovič.

Peter Bánovec z kancelárie hlavnej dopravnej inžinierky Bratislavy uviedol, že pri realizácii takéhoto priechodu vychádzali z nemeckej štúdie, ktorá práve takýto typ priechodu považuje za najvhodnejší. "Je robený tak, aby chodca naviedol k tomu, že sa obráti čelom k smeru prichádzajúcej električky a aby si uvedomil, že prechádza cez koľajové priecestie, kde majú prednosť električky," povedal Bánovec s tým, že v zahraničí je takýto typ priechodu bežný. "Navrhujeme však, aby sa na ploche priechodu doplnil výstražný grafický symbol upozorňujúci na prednosť električky," dodal Bánovec.

Medzi najčastejšie sťažnosti obyvateľov po spustení zmodernizovanej trate sa objavujú aj ponosy na zle riadenú a neskoordinovanú svetelnú signalizáciu. Bánovec v tomto prípade uviedol, že v ďalších mesiacoch by malo dôjsť k celkovej zmene riadenia semaforov v tomto úseku. "Zmeníme logiku riadenia a líniovú koordináciu zmeníme na lokálne riadenie jednotlivých semaforov, čím sa stratí efekt zelenej vlny, no zároveň už nebude také zdržanie v bočných smeroch," vysvetlil.

Obyvateľov Dúbravky v súvislosti s prvkami modernizovanej trate trápia aj prístrešky zastávok MHD a dokonca i nadmerné škrípanie pri prejazde električiek po koľajach. "Hovoria mi, že to škrípe viac ako pred modernizáciou," povedal Zaťovič. "Teraz mi hovoria, že je to pre soľ a piesok, ktoré sa počas zimných mesiacov používajú ako posypový materiál a znižujú účinok mazania električkových kolies, tak verím, že to nie je iba výhovorka," dodal starosta Dúbravky.

Hovorilo sa aj o chýbajúcej možnosti otočenia pre autá na Alexyho ulici. Podľa Karola Podhorného z DPB sa na obnovení tejto možnosti, ktorá od prác na modernizácii električkovej trate absentuje, pracuje. "Je to zadané, pripravuje sa projekt," uviedol Podhorný.

Hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová chce po dnešnom stretnutí zosumarizovať všetky pripomienky. "A v najbližšom období sa spolu s mestskou časťou a DPB dohodnúť, čo by sa v konkrétnom prípade dalo urobiť," uviedla pre TASR Kratochvílová.