Otvorením nového operačného strediska mestskej polície podľa ministra vnútra Romana Mikulca (OĽANO) došlo k rapídnemu zlepšeniu v rámci nahlasovania incidentov a problémov na území hlavného mesta.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 4. októbra (TASR) - V bratislavskej Dúbravke oficiálne otvorili nové operačné stredisko mestskej polície hlavného mesta. V rámci Slovenska je unikátom. Informačný systém je tu totiž prepojený s ostatnými záchrannými zložkami. Po zavolaní na linku mestskej polície 159 môže operátor do hovorov pripojiť v prípade potreby napríklad hasičov, rýchlu zdravotnú pomoc či štátnych policajtov. Tým sa radikálne zmení reakčný čas jednotlivých zložiek, zefektívni sa ich práca a odbúra sa opakované vyťažovanie oznamovateľov udalostí. V rámci operačného strediska funguje aj nové kamerové pracovisko.
Pri starom modeli sa podľa primátora Bratislavy Matúša Valla občania dovolali najprv na centrálny dispečing, ktorý ich po vypočutí prepájal na jednotlivé operačné strediská podľa ich okresu. Tam museli opäť zopakovať už raz podané informácie. Tento systém sa teraz zmenil a nahlasované situácie rieši ihneď operátor, ktorý prijal hovor.
"Starý systém bol neefektívny, ľudia dlho čakali na telefóne a nemalo to logiku. Dnes už máme nové operačné stredisko, kde ak ľudia zavolajú, môže zdvihnúť telefón namiesto štyroch po novom až desať operátorov a priamo riešiť problém. Ak bude nejaká krízová situácia, vie to byť aj s kamerovým dohľadom až 14 ľudí, ktorí vedia komunikovať s obyvateľmi," priblížil primátor. Operačné stredisko je podľa Valla moderné a softvérovo na úrovni 21. storočia. Za softvér sa poďakoval ministerstvu vnútra a štátnej polícii.
Otvorením nového operačného strediska mestskej polície podľa ministra vnútra Romana Mikulca (OĽANO) došlo k rapídnemu zlepšeniu v rámci nahlasovania incidentov a problémov na území hlavného mesta. "Operátori bratislavskej mestskej polície budú mať možnosť využívať spoločný informačný systém a priamo komunikovať s ostatnými zložkami integrovaného záchranného systému. Budú môcť do hovoru prizvať jednotlivé zložky, priamo online komunikovať a žiadať pomoc jednotlivých zložiek," priblížil minister.
Pomôžu sa tak podľa neho skrátiť reakčné časy pri riešení jednotlivých problémov. Minister verí, že pilotný projekt bude úspešný a do budúcna príkladom aj pre ostatné mestá na Slovensku.
Náčelník bratislavskej mestskej polície Miroslav Antal priblížil, že stredisko je už niekoľko dní v ostrej prevádzke. Operátori boli vyškolení a absolvovali aj tréningy, aby vedeli so systémom pracovať. Vybudovanie strediska, vrátane technológií, podľa neho stálo odhadom okolo 260.000 eur. Víta, že operátori po novom vidia, kde sa jednotlivé hliadky mestskej polície nachádzajú, a tak vedia vyslať hliadku, ktorá je k miestu incidentu najbližšie.
Pri starom modeli sa podľa primátora Bratislavy Matúša Valla občania dovolali najprv na centrálny dispečing, ktorý ich po vypočutí prepájal na jednotlivé operačné strediská podľa ich okresu. Tam museli opäť zopakovať už raz podané informácie. Tento systém sa teraz zmenil a nahlasované situácie rieši ihneď operátor, ktorý prijal hovor.
"Starý systém bol neefektívny, ľudia dlho čakali na telefóne a nemalo to logiku. Dnes už máme nové operačné stredisko, kde ak ľudia zavolajú, môže zdvihnúť telefón namiesto štyroch po novom až desať operátorov a priamo riešiť problém. Ak bude nejaká krízová situácia, vie to byť aj s kamerovým dohľadom až 14 ľudí, ktorí vedia komunikovať s obyvateľmi," priblížil primátor. Operačné stredisko je podľa Valla moderné a softvérovo na úrovni 21. storočia. Za softvér sa poďakoval ministerstvu vnútra a štátnej polícii.
Otvorením nového operačného strediska mestskej polície podľa ministra vnútra Romana Mikulca (OĽANO) došlo k rapídnemu zlepšeniu v rámci nahlasovania incidentov a problémov na území hlavného mesta. "Operátori bratislavskej mestskej polície budú mať možnosť využívať spoločný informačný systém a priamo komunikovať s ostatnými zložkami integrovaného záchranného systému. Budú môcť do hovoru prizvať jednotlivé zložky, priamo online komunikovať a žiadať pomoc jednotlivých zložiek," priblížil minister.
Pomôžu sa tak podľa neho skrátiť reakčné časy pri riešení jednotlivých problémov. Minister verí, že pilotný projekt bude úspešný a do budúcna príkladom aj pre ostatné mestá na Slovensku.
Náčelník bratislavskej mestskej polície Miroslav Antal priblížil, že stredisko je už niekoľko dní v ostrej prevádzke. Operátori boli vyškolení a absolvovali aj tréningy, aby vedeli so systémom pracovať. Vybudovanie strediska, vrátane technológií, podľa neho stálo odhadom okolo 260.000 eur. Víta, že operátori po novom vidia, kde sa jednotlivé hliadky mestskej polície nachádzajú, a tak vedia vyslať hliadku, ktorá je k miestu incidentu najbližšie.