V najväčšej bratislavskej mestskej časti sa má budúci rok za parkovanie platiť.
Autor TASR
Bratislava 20. októbra (TASR) – V bratislavskej Petržalke sa dnes bude diskutovať o pripravovanej parkovacej politike. Mestská časť pripravila pre Petržalčanov prezentáciu nového systému a povedať samospráve svoj názor k chystanému parkovaniu môžu prísť obyvatelia dnes o 17.00 h. Diskusia sa uskutoční v Dome kultúry Zrkadlový háj na Rovniankovej ulici.
V najväčšej bratislavskej mestskej časti sa má budúci rok za parkovanie platiť. Miestni petržalskí poslanci mali poplatky schvaľovať na septembrovom rokovaní zastupiteľstva, po výhradách však starosta materiál stiahol na dopracovanie.
Podľa pôvodného materiálu si má Petržalčan pre parkovanie svojho auta, aj firemného, kúpiť rezidentskú kartu za 60 eur na rok. Ale to len pri prvom aute, pri druhom by sa mala suma vyšplhať na 90 eur, pri treťom na 120 eur. Na jeden byt bude pritom možné vydať tri rezidentské parkovacie karty. Vodič, ktorý nemá trvalý pobyt alebo miesto podnikania na území mestskej časti, má však zaplatiť za abonentskú kartu niekoľkonásobne viac, a to až 800 eur. Abonent bude mať pritom nárok na vydanie najviac jednej parkovacej karty.
Rezidenti a abonenti by mali môcť zaparkovať na vyhradených parkoviskách zóny, ktoré budú na to určené. Ak tam nenájdu miesto pre svoje auto, budú mať podľa pôvodného návrhu nárok zaparkovať na parkovacom mieste určenom pre návštevníkov. Pre tých plánuje mestská časť vyhradiť päť až 20 percent zo svojich komunikácií na cestách tretej a štvrtej triedy a pre ďalších 1500 až 2000 áut na mestských cestách prvej a druhej triedy. Tieto miesta budú bezplatné.
Mestská časť nebude parkovací systém prevádzkovať sama, túto úlohu sa rozhodla zveriť externej firme. Vo verejnej obchodnej súťaži, ktorú niektorí poslanci Petržalky kritizovali, z troch kandidátov vybrala spoločnosť EEI a v júni s ňou podpísala koncesnú zmluvu na zabezpečenie prevádzky parkovacieho systému. S firmou sa v zmluve dohodla, že výška odplaty z predaja jednej rezidentskej i abonentskej karty sa bude pohybovať na úrovni 40 eur bez DPH. Pri predaní 20.000 parkovacích kariet suma klesne na 32 eur bez DPH. Výška odplaty podľa mestskej časti zodpovedá komplexnosti a náročnosti zavádzania systému.
Všetky príjmy z parkovacej politiky majú ísť podľa samosprávy na účet mestskej časti a tá bude spoločnosti EEI vyplácať odmenu. Petržalka predpokladá, že z parkovania bude mať ročný príjem asi 500.000 eur, ktoré majú byť viazané len na vytváranie nových parkovacích miest.
V najväčšej bratislavskej mestskej časti sa má budúci rok za parkovanie platiť. Miestni petržalskí poslanci mali poplatky schvaľovať na septembrovom rokovaní zastupiteľstva, po výhradách však starosta materiál stiahol na dopracovanie.
Podľa pôvodného materiálu si má Petržalčan pre parkovanie svojho auta, aj firemného, kúpiť rezidentskú kartu za 60 eur na rok. Ale to len pri prvom aute, pri druhom by sa mala suma vyšplhať na 90 eur, pri treťom na 120 eur. Na jeden byt bude pritom možné vydať tri rezidentské parkovacie karty. Vodič, ktorý nemá trvalý pobyt alebo miesto podnikania na území mestskej časti, má však zaplatiť za abonentskú kartu niekoľkonásobne viac, a to až 800 eur. Abonent bude mať pritom nárok na vydanie najviac jednej parkovacej karty.
Rezidenti a abonenti by mali môcť zaparkovať na vyhradených parkoviskách zóny, ktoré budú na to určené. Ak tam nenájdu miesto pre svoje auto, budú mať podľa pôvodného návrhu nárok zaparkovať na parkovacom mieste určenom pre návštevníkov. Pre tých plánuje mestská časť vyhradiť päť až 20 percent zo svojich komunikácií na cestách tretej a štvrtej triedy a pre ďalších 1500 až 2000 áut na mestských cestách prvej a druhej triedy. Tieto miesta budú bezplatné.
Mestská časť nebude parkovací systém prevádzkovať sama, túto úlohu sa rozhodla zveriť externej firme. Vo verejnej obchodnej súťaži, ktorú niektorí poslanci Petržalky kritizovali, z troch kandidátov vybrala spoločnosť EEI a v júni s ňou podpísala koncesnú zmluvu na zabezpečenie prevádzky parkovacieho systému. S firmou sa v zmluve dohodla, že výška odplaty z predaja jednej rezidentskej i abonentskej karty sa bude pohybovať na úrovni 40 eur bez DPH. Pri predaní 20.000 parkovacích kariet suma klesne na 32 eur bez DPH. Výška odplaty podľa mestskej časti zodpovedá komplexnosti a náročnosti zavádzania systému.
Všetky príjmy z parkovacej politiky majú ísť podľa samosprávy na účet mestskej časti a tá bude spoločnosti EEI vyplácať odmenu. Petržalka predpokladá, že z parkovania bude mať ročný príjem asi 500.000 eur, ktoré majú byť viazané len na vytváranie nových parkovacích miest.