Študenti tak pri výučbe môžu vidieť ľudský organizmus v troch dimenziách, čím môžu lepšie a rýchlejšie pochopiť učivo.
Autor TASR
Bratislava 20. novembra (TASR) – Stredná zdravotnícka škola na Strečnianskej ulici v bratislavskej Petržalke je druhou školou na Slovensku, ktorá má novú virtuálnu anatomickú učebňu. Tá má byť prínosom pri výučbe anatómie a fyziológie v rámci študijného odboru zdravotnícky asistent a diplomovaná všeobecná sestra. TASR o tom informovala Lucia Forman, hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), ktorý je zriaďovateľom školy.
Študenti tak pri výučbe môžu vidieť ľudský organizmus v troch dimenziách, čím môžu lepšie a rýchlejšie pochopiť učivo. Súčasťou aplikácie sú pomenovania jednotlivých častí tela v slovenčine aj latinčine či ich základná charakteristika. "Anatómia a fyziológia je jeden z najťažších predmetov na zdravotníckej škole. Ťažké je učenie z encyklopédií, niekedy aj z modelov a táto virtuálna realita im dá úplne inú predstavivosť," podotkla riaditeľka školy Eva Drobná.
Tomáš Brngál, autor aplikácie Human Anatomy VR, priznáva, že už v časoch, keď sa ako medik učil na anatómiu a kreslil štruktúry tela, predstavoval si zariadenie, cez ktoré, keď sa pozrie na ruku, tak uvidí svaly, cievy a štruktúry s popisom. "Nebude to síce pohľad na vlastné telo, ale na modelové telo, čiže tie modely treba vytvoriť, ale v podstate to ten účel spĺňať bude," skonštatoval Brngál. Aplikáciu si už podľa neho stiahli tisícky ľudí v 149 krajinách sveta. "Nepoužívajú ju iba medici či lekári, ale aj ľudia, ktorých zaujíma ľudské telo," dodal Brngál.
Náklady na zriadenie virtuálnej učebne predstavujú takmer 40.000 eur. Prvú virtuálnu učebňu otvorila Stredná zdravotnícka škola v Michalovciach.
Študenti tak pri výučbe môžu vidieť ľudský organizmus v troch dimenziách, čím môžu lepšie a rýchlejšie pochopiť učivo. Súčasťou aplikácie sú pomenovania jednotlivých častí tela v slovenčine aj latinčine či ich základná charakteristika. "Anatómia a fyziológia je jeden z najťažších predmetov na zdravotníckej škole. Ťažké je učenie z encyklopédií, niekedy aj z modelov a táto virtuálna realita im dá úplne inú predstavivosť," podotkla riaditeľka školy Eva Drobná.
Tomáš Brngál, autor aplikácie Human Anatomy VR, priznáva, že už v časoch, keď sa ako medik učil na anatómiu a kreslil štruktúry tela, predstavoval si zariadenie, cez ktoré, keď sa pozrie na ruku, tak uvidí svaly, cievy a štruktúry s popisom. "Nebude to síce pohľad na vlastné telo, ale na modelové telo, čiže tie modely treba vytvoriť, ale v podstate to ten účel spĺňať bude," skonštatoval Brngál. Aplikáciu si už podľa neho stiahli tisícky ľudí v 149 krajinách sveta. "Nepoužívajú ju iba medici či lekári, ale aj ľudia, ktorých zaujíma ľudské telo," dodal Brngál.
Náklady na zriadenie virtuálnej učebne predstavujú takmer 40.000 eur. Prvú virtuálnu učebňu otvorila Stredná zdravotnícka škola v Michalovciach.