Počet nehôd, ktoré na bratislavských cestách spôsobili vodiči vozidiel mestskej hromadnej dopravy, medziročne klesol o štvrtinu.
Autor TASR
Bratislava 15. januára (TASR) – Počet nehôd, ktoré na bratislavských cestách spôsobili vodiči vozidiel mestskej hromadnej dopravy, medziročne klesol o štvrtinu. Poklesol aj celkový počet dopravných nehôd, a to o 13 percent. TASR o tom informovala hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava (DPB) Adriana Volfová. Konkrétne čísla podnik nezverejnil.
Zníženie nehodovosti je podľa DPB výsledkom súboru opatrení, ktoré manažment zaviedol ešte v roku 2011. Inštruktori sa zamerali hlavne na to, aby vodiči zvládli techniku jazdy, brzdili plynulo, venovali veľkú pozornosť vchádzaniu na zastávku, alebo sa učili poznať trasy jednotlivých liniek. Vodičov učili tiež predvídať udalosti v doprave či maximálne sa počas jazdy koncentrovať. Najčastejšie sa totiž podľa DPB nehody stávajú, ak vodič nevenuje pozornosť vedeniu vozidla, prudko brzdí či nedodržiava bezpečnú vzdialenosť.
DPB tvrdí, že vodičov bez nehôd a škôd finančne zvýhodňuje, čo má slúžiť ako motivácia. V rámci súboru opatrení dopravca kontroloval aj predpísané rýchlosti, stav tratí a spolu s políciou a odťahovou službou zabezpečoval prejazdnosť BUS pruhov. Z nehôd tiež spracúva DPB poučný list, pri školení vodičov nehody analyzoval, upozornil na najnehodovejšie úseky a viac napríklad kontroluje bezpečnosť jazdy najmä u nových vodičov s praxou do dvoch rokov.
"Ukázalo sa, že všetky prijaté opatrenia boli efektívne a budeme v nich pokračovať aj naďalej," povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi.
Dopravná nehodovosť a škodovosť prostriedkov verejnej dopravy podľa DPB významne ovplyvňuje hospodárske výsledky podniku a hodnotenie kvality poskytovaných služieb cestujúcej verejnosti.
Zníženie nehodovosti je podľa DPB výsledkom súboru opatrení, ktoré manažment zaviedol ešte v roku 2011. Inštruktori sa zamerali hlavne na to, aby vodiči zvládli techniku jazdy, brzdili plynulo, venovali veľkú pozornosť vchádzaniu na zastávku, alebo sa učili poznať trasy jednotlivých liniek. Vodičov učili tiež predvídať udalosti v doprave či maximálne sa počas jazdy koncentrovať. Najčastejšie sa totiž podľa DPB nehody stávajú, ak vodič nevenuje pozornosť vedeniu vozidla, prudko brzdí či nedodržiava bezpečnú vzdialenosť.
DPB tvrdí, že vodičov bez nehôd a škôd finančne zvýhodňuje, čo má slúžiť ako motivácia. V rámci súboru opatrení dopravca kontroloval aj predpísané rýchlosti, stav tratí a spolu s políciou a odťahovou službou zabezpečoval prejazdnosť BUS pruhov. Z nehôd tiež spracúva DPB poučný list, pri školení vodičov nehody analyzoval, upozornil na najnehodovejšie úseky a viac napríklad kontroluje bezpečnosť jazdy najmä u nových vodičov s praxou do dvoch rokov.
"Ukázalo sa, že všetky prijaté opatrenia boli efektívne a budeme v nich pokračovať aj naďalej," povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi.
Dopravná nehodovosť a škodovosť prostriedkov verejnej dopravy podľa DPB významne ovplyvňuje hospodárske výsledky podniku a hodnotenie kvality poskytovaných služieb cestujúcej verejnosti.