Dopravný podnik Bratislava (DPB) tam totiž v rámci Európskeho týždňa mobility organizuje deň otvorených dverí. Trvať bude do 15.00 h.
Autor TASR
Bratislava 19. septembra (TASR) – Aké je to sedieť na mieste vodiča električky, prejsť sa historickým trolejbusom – aj to si dnes mohli vyskúšať návštevníci, ktorí zavítali do bratislavskej vozovne Jurajov dvor. Dopravný podnik Bratislava (DPB) tam totiž v rámci Európskeho týždňa mobility organizuje deň otvorených dverí. Trvať bude do 15.00 h.
"Návštevníci sa dnes môžu oboznámiť s naším vozidlovým parkom, opýtať sa našich odborníkov, čo ich o doprave zaujíma i rôzne technické detaily, či sadnúť si za volant buď historických, alebo tých najnovších vozidiel. To nemajú počas bežného dňa možnosť urobiť," povedal generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi. "Dnes návštevníkom ukazujeme všetko tak povediac z kuchyne."
Štvornápravový jednosmerný električkový vozeň T6A5, vyrábaný v rokoch 1991 až 1998, dodali do Bratislavy v počte 58 kusov, uvádza popis na jednej z tabuliek, ktoré pristavili k jednotlivým električkám. Zoradené na spoločnej koľajnici ich dnes obsadilo mnoho zvedavých detí. Všetky si chceli hlavne vyskúšať, aký je to pocit stať sa na chvíľu vodičom električky. Z niektorých vozidiel sa neustále ozývalo hlasné zvonenie.
"Vždy je to pre dieťa zaujímavé, keď si môže samo vyskúšať byť v pozícii vodiča, ktorý ho každý deň vozí do školy, chytiť si jednotlivé páčky, pozrieť sa, aký má výhľad zo svojej kabíny," vraví jeden z rodičov, ktorý so svojím synom poctivo čaká v rade, aby si spolu mohli urobiť v sedadle vodiča novej električky fotografiu.
Na dni otvorených dverí dnes našli návštevníci najnovšie prírastky dopravného podniku aj historické unikáty. Mohli si obzrieť napríklad električky BEUS 31, ktoré sa vyrábali medzi rokmi 1938 a 1956 a zaradili sa medzi najväčšie dvojnápravové vozidlá prevádzkované v Bratislave, električku ČKD Tatra K2, ktorú vyrábal v rokoch 1967 až 1983 podnik ČKD Praha a v Bratislave dostala prezývku Kačica či vynovenú električkovú halu. "Zamestnanci tiež našu najstaršiu električku premaľovali do pôvodných farieb, zeleno-sivej so zlatými linkami," dodal Belfi.
Medzi autobusmi zase nechýbal historický autobus Škoda 706 RTO, ktorý bol na svoju dobu podľa DPB veľmi moderný a uznávaný a ktorého prototyp zožal úspech aj na výstave EXPO v Bruseli v roku 1958. Trolejbusovú prehliadku zase tvoril napríklad unikátny trolejbus Oerlikon, ktorých jazdilo od roku 1947 v Bratislave len šesť kusov.
Na Deň otvorených dverí DPB chodia podľa DPB každý rok tisícky ľudí, aj tento rok ich odhadujú na asi 3000 až 4000.
"Návštevníci sa dnes môžu oboznámiť s naším vozidlovým parkom, opýtať sa našich odborníkov, čo ich o doprave zaujíma i rôzne technické detaily, či sadnúť si za volant buď historických, alebo tých najnovších vozidiel. To nemajú počas bežného dňa možnosť urobiť," povedal generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi. "Dnes návštevníkom ukazujeme všetko tak povediac z kuchyne."
Štvornápravový jednosmerný električkový vozeň T6A5, vyrábaný v rokoch 1991 až 1998, dodali do Bratislavy v počte 58 kusov, uvádza popis na jednej z tabuliek, ktoré pristavili k jednotlivým električkám. Zoradené na spoločnej koľajnici ich dnes obsadilo mnoho zvedavých detí. Všetky si chceli hlavne vyskúšať, aký je to pocit stať sa na chvíľu vodičom električky. Z niektorých vozidiel sa neustále ozývalo hlasné zvonenie.
"Vždy je to pre dieťa zaujímavé, keď si môže samo vyskúšať byť v pozícii vodiča, ktorý ho každý deň vozí do školy, chytiť si jednotlivé páčky, pozrieť sa, aký má výhľad zo svojej kabíny," vraví jeden z rodičov, ktorý so svojím synom poctivo čaká v rade, aby si spolu mohli urobiť v sedadle vodiča novej električky fotografiu.
Na dni otvorených dverí dnes našli návštevníci najnovšie prírastky dopravného podniku aj historické unikáty. Mohli si obzrieť napríklad električky BEUS 31, ktoré sa vyrábali medzi rokmi 1938 a 1956 a zaradili sa medzi najväčšie dvojnápravové vozidlá prevádzkované v Bratislave, električku ČKD Tatra K2, ktorú vyrábal v rokoch 1967 až 1983 podnik ČKD Praha a v Bratislave dostala prezývku Kačica či vynovenú električkovú halu. "Zamestnanci tiež našu najstaršiu električku premaľovali do pôvodných farieb, zeleno-sivej so zlatými linkami," dodal Belfi.
Medzi autobusmi zase nechýbal historický autobus Škoda 706 RTO, ktorý bol na svoju dobu podľa DPB veľmi moderný a uznávaný a ktorého prototyp zožal úspech aj na výstave EXPO v Bruseli v roku 1958. Trolejbusovú prehliadku zase tvoril napríklad unikátny trolejbus Oerlikon, ktorých jazdilo od roku 1947 v Bratislave len šesť kusov.
Na Deň otvorených dverí DPB chodia podľa DPB každý rok tisícky ľudí, aj tento rok ich odhadujú na asi 3000 až 4000.