Denne nám cez Hradskú ulicu prejde 22.000 áut, priblížil na dnešnom brífingu starosta Vrakune Martin Kuruc.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 3. novembra (TASR) – Bratislavská Vrakuňa dnes v spolupráci s občianskym združením Vrakuňa 2572 spustila petíciu za systémové riešenia dopravného kolapsu v tejto mestskej časti. Ministerstvo dopravy v nej spoločne žiadajú čo najrýchlejšie pripraviť a spustiť výstavbu vnútromestského obchvatu Vrakune, urýchliť prípravu a realizáciu nových železničných terminálov či vybudovať záchytné parkoviská na okraji hlavného mesta.
"V poslednom čase je Vrakuňa ako nárazová mestská časť prvá na rane pri príchode do hlavného mesta z mimobratislavských obcí a posledná pri odchode z Bratislavy do týchto obcí. Denne nám cez Hradskú ulicu prejde 22.000 áut," priblížil na dnešnom brífingu starosta Vrakune Martin Kuruc.
Podľa jeho slov tunajší kruhový objazd spomaľuje dopravu v mestskej časti a začínajú vznikať zápchy, ktoré siahajú až do Ružinova. Začínajú sa upchávať i okolité ulice ako napríklad Priehradná či Podpriehradná ulica. "Situácia je v poslednej dobe veľmi neúnosná," podotkol starosta. Samospráva upozorňuje, že cesta z centra hlavného mesta do Vrakune trvá v poobedňajšej špičke aj hodinu a výrazným spôsobom mešká mestská hromadná aj regionálna doprava. Rovnako podľa nej chýbajú záchytné parkoviská s dobrým napojením na verejnú hromadnú dopravu.
Starosta Kuruc preto s ďalšími členmi petičného výboru žiadajú ministerstvo dopravy o čo najrýchlejšiu prípravu a následnú výstavbu preložky cesty II/572, súčasnej Hradskej ulice, v úseku Pharos - Ráztočná ulica vo Vrakuni tak, aby vytvorila vnútromestský obchvat s napojením na plánovaný diaľničný obchvat D4. Taktiež žiadajú urýchlenú prípravu a výstavbu terminálov integrovanej osobnej prepravy (TIOP) Vrakuňa a Ružinov, a to spolu s vybudovaním záchytných parkovísk pri železničnej stanici Podunajské Biskupice. Taktiež aj v blízkosti plánovaného železničného terminálu Ružinov.
Člen petičného výboru vrakunský poslanec Michal Hrapko tvrdí, že touto petíciou reagujú aj na potreby južných obcí ležiacich pri Bratislave. "Veríme, že keď začneme hlasnejšie kričať, tak si to zodpovední ľudia uvedomia a tú preložku po niekoľkých rokoch aj zrealizujú," povedal. Podľa Kuruca by sa výstavbou preložky dosiahlo odklonenie okolo 15.000 áut denne. Vrakuňa navrhuje aj predĺžiť električkovú trať v Ružinove z Astronomickej ulice až po nový železničný terminál a vybudovanie cyklotrasy z Vrakune do Ružinova.
Petičný výbor chce vyzbierať pod túto petíciu minimálne 10.000 podpisov a následne ju odoslať rezortu dopravy. Predpokladá, že sa mu to podarí začiatkom budúceho roka.
V máji starostovia Vrakune, Podunajských Biskupíc, Miloslavova, Rovinky a Dunajskej Lužnej taktiež spustili petíciu za urýchlené začatie výstavby úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, ktoré sa stanú súčasťou bratislavského obchvatu.
Ministerstvo dopravy pre TASR uviedlo, že výstavba preložky II/572 v úseku predĺženia Galvaniho ulice a v úseku diaľnica D4 – Most pri Bratislave je súčasťou pripravovaného PPP projektu D4/R7, "v ktorom momentálne finišuje verejné obstarávanie koncesionára", podotkol komunikačný odbor ministerstva. V súčasnosti podľa neho prebieha projektová príprava viacerých terminálov integrovanej osobnej prepravy vrátane toho vo Vrakuni.
"Začiatok výstavby je však závislý nielen od projektovania, ale aj od majetkovoprávneho vyrovnania a tým následného získavania stavebných povolení. Potom musí prebehnúť ešte verejné obstarávanie, ktorého trvanie tiež nie je možné dopredu odhadovať," spresnil rezort dopravy.
"V poslednom čase je Vrakuňa ako nárazová mestská časť prvá na rane pri príchode do hlavného mesta z mimobratislavských obcí a posledná pri odchode z Bratislavy do týchto obcí. Denne nám cez Hradskú ulicu prejde 22.000 áut," priblížil na dnešnom brífingu starosta Vrakune Martin Kuruc.
Podľa jeho slov tunajší kruhový objazd spomaľuje dopravu v mestskej časti a začínajú vznikať zápchy, ktoré siahajú až do Ružinova. Začínajú sa upchávať i okolité ulice ako napríklad Priehradná či Podpriehradná ulica. "Situácia je v poslednej dobe veľmi neúnosná," podotkol starosta. Samospráva upozorňuje, že cesta z centra hlavného mesta do Vrakune trvá v poobedňajšej špičke aj hodinu a výrazným spôsobom mešká mestská hromadná aj regionálna doprava. Rovnako podľa nej chýbajú záchytné parkoviská s dobrým napojením na verejnú hromadnú dopravu.
Starosta Kuruc preto s ďalšími členmi petičného výboru žiadajú ministerstvo dopravy o čo najrýchlejšiu prípravu a následnú výstavbu preložky cesty II/572, súčasnej Hradskej ulice, v úseku Pharos - Ráztočná ulica vo Vrakuni tak, aby vytvorila vnútromestský obchvat s napojením na plánovaný diaľničný obchvat D4. Taktiež žiadajú urýchlenú prípravu a výstavbu terminálov integrovanej osobnej prepravy (TIOP) Vrakuňa a Ružinov, a to spolu s vybudovaním záchytných parkovísk pri železničnej stanici Podunajské Biskupice. Taktiež aj v blízkosti plánovaného železničného terminálu Ružinov.
Člen petičného výboru vrakunský poslanec Michal Hrapko tvrdí, že touto petíciou reagujú aj na potreby južných obcí ležiacich pri Bratislave. "Veríme, že keď začneme hlasnejšie kričať, tak si to zodpovední ľudia uvedomia a tú preložku po niekoľkých rokoch aj zrealizujú," povedal. Podľa Kuruca by sa výstavbou preložky dosiahlo odklonenie okolo 15.000 áut denne. Vrakuňa navrhuje aj predĺžiť električkovú trať v Ružinove z Astronomickej ulice až po nový železničný terminál a vybudovanie cyklotrasy z Vrakune do Ružinova.
Petičný výbor chce vyzbierať pod túto petíciu minimálne 10.000 podpisov a následne ju odoslať rezortu dopravy. Predpokladá, že sa mu to podarí začiatkom budúceho roka.
V máji starostovia Vrakune, Podunajských Biskupíc, Miloslavova, Rovinky a Dunajskej Lužnej taktiež spustili petíciu za urýchlené začatie výstavby úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, ktoré sa stanú súčasťou bratislavského obchvatu.
Ministerstvo dopravy pre TASR uviedlo, že výstavba preložky II/572 v úseku predĺženia Galvaniho ulice a v úseku diaľnica D4 – Most pri Bratislave je súčasťou pripravovaného PPP projektu D4/R7, "v ktorom momentálne finišuje verejné obstarávanie koncesionára", podotkol komunikačný odbor ministerstva. V súčasnosti podľa neho prebieha projektová príprava viacerých terminálov integrovanej osobnej prepravy vrátane toho vo Vrakuni.
"Začiatok výstavby je však závislý nielen od projektovania, ale aj od majetkovoprávneho vyrovnania a tým následného získavania stavebných povolení. Potom musí prebehnúť ešte verejné obstarávanie, ktorého trvanie tiež nie je možné dopredu odhadovať," spresnil rezort dopravy.