Poslanci hlavného mesta neodsúhlasili na tento projekt 200.000 eur.
Autor TASR
Bratislava 31. mája (TASR) – Vybudovanie parkoviska priamo pod železničným Červeným mostom v Bratislave nie je stále isté. Poslanci hlavného mesta totiž neodsúhlasili na tento projekt 200.000 eur. Mestské lesy v Bratislave, ktoré realizáciu projektu zabezpečujú, odhadovali pritom postavenie parkoviska pre zhruba 120 áut do konca tohto roka. So zámerom súhlasil aj bratislavský magistrát.
Mestská poslankyňa Katarína Šimončičová navrhla financie použiť radšej na cyklotrasu od Patrónky k Železnej studničke. "Napriek tomu, že som za takéto parkovisko hlasovala, keď sa navrhovalo. Bolo mi ale vysvetlené, že sa treba inak dívať na riešenie dopravy," zdôvodnila s tým, že územný generel dopravy hlavného mesta preferuje pešiu, cyklistickú a verejnú dopravu pred individuálnou automobilovou dopravou.
Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal na rokovaní poslancov reagoval s tým, že takto sa pracovať nedá. "Ten projekt ste schválili vy v rozpočte, pre mesto je to záväzné a po polroku to odtiaľ vyhodíte a dáte tam niečo iné. Všetci tí ľudia, ktorí sa tomu venovali, pracovali zbytočne," skonštatoval primátor. Nové parkovisko by podľa mestského poslanca Richarda Mikulca pomohlo zlej dopravnej situácii na Železnej studničke. "Mestskí policajti sa len pozerajú s úžasom, ako tie autá parkujú. Už pomaly v lese. Je tam roklina, ktorá je zarastená a môžeme tam spraviť pekné parkovisko pre asi 100 áut," uviedol.
Mestský poslanec Juraj Káčer, jeden z iniciátorov vybudovania parkoviska, tvrdí, že niektorí jeho kolegovia podľahli vytvorenému chaosu. Presúvať peniaze na cyklotrasu je podľa neho nekoncepčné, pretože hlavným problémom ich budovania nie sú financie, ale majetkovo-právne vysporiadenie pozemkov. "My tu máme konkrétny projekt, ktorý nehovorí o tom, že poďme nastálo zvyšovať kapacity parkovania. Zvýšme ich dočasne, pokiaľ sa dobudujú cyklotrasy a vymyslí sa, ako lepšie napojiť dopravu," uviedol.
Starostka bratislavskej Karlovej Vsi a mestská poslankyňa Dana Čahojová má však iný názor. Podľa nej 100 nových parkovacích miest problém dopravy pri vstupe na Železnú studničku nevyrieši. "V okolí je už teraz množstvo parkovacích kapacít, ktoré nie sú dostatočne využité," upozornila. Mestský poslanec a šéf dopravnej komisie Jozef Uhler tvrdí, že aj keby sa vybudovalo oveľa viac parkovacích miest v tejto lokalite, vždy budú zaplnené. "Takto sa doprava nerieši, to nebude fungovať. Je tu hranica chránenej krajinnej oblasti, chceme vybudovať spevnenú plochu a všetky ropné látky pôjdu do zeme?" opýtal sa.
Ďalší z iniciátorov projektu mestský poslanec Branislav Kaliský chce teraz zistiť, koľko Bratislavčanov parkovisko pod Červeným mostom v skutočnosti chce. "Určite vyhlásime anketu. Budeme robiť aj svoj prieskum priamo medzi ľuďmi, ktorí navštevujú Železnú studničku," podotkol.
Mestská poslankyňa Katarína Šimončičová navrhla financie použiť radšej na cyklotrasu od Patrónky k Železnej studničke. "Napriek tomu, že som za takéto parkovisko hlasovala, keď sa navrhovalo. Bolo mi ale vysvetlené, že sa treba inak dívať na riešenie dopravy," zdôvodnila s tým, že územný generel dopravy hlavného mesta preferuje pešiu, cyklistickú a verejnú dopravu pred individuálnou automobilovou dopravou.
Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal na rokovaní poslancov reagoval s tým, že takto sa pracovať nedá. "Ten projekt ste schválili vy v rozpočte, pre mesto je to záväzné a po polroku to odtiaľ vyhodíte a dáte tam niečo iné. Všetci tí ľudia, ktorí sa tomu venovali, pracovali zbytočne," skonštatoval primátor. Nové parkovisko by podľa mestského poslanca Richarda Mikulca pomohlo zlej dopravnej situácii na Železnej studničke. "Mestskí policajti sa len pozerajú s úžasom, ako tie autá parkujú. Už pomaly v lese. Je tam roklina, ktorá je zarastená a môžeme tam spraviť pekné parkovisko pre asi 100 áut," uviedol.
Mestský poslanec Juraj Káčer, jeden z iniciátorov vybudovania parkoviska, tvrdí, že niektorí jeho kolegovia podľahli vytvorenému chaosu. Presúvať peniaze na cyklotrasu je podľa neho nekoncepčné, pretože hlavným problémom ich budovania nie sú financie, ale majetkovo-právne vysporiadenie pozemkov. "My tu máme konkrétny projekt, ktorý nehovorí o tom, že poďme nastálo zvyšovať kapacity parkovania. Zvýšme ich dočasne, pokiaľ sa dobudujú cyklotrasy a vymyslí sa, ako lepšie napojiť dopravu," uviedol.
Starostka bratislavskej Karlovej Vsi a mestská poslankyňa Dana Čahojová má však iný názor. Podľa nej 100 nových parkovacích miest problém dopravy pri vstupe na Železnú studničku nevyrieši. "V okolí je už teraz množstvo parkovacích kapacít, ktoré nie sú dostatočne využité," upozornila. Mestský poslanec a šéf dopravnej komisie Jozef Uhler tvrdí, že aj keby sa vybudovalo oveľa viac parkovacích miest v tejto lokalite, vždy budú zaplnené. "Takto sa doprava nerieši, to nebude fungovať. Je tu hranica chránenej krajinnej oblasti, chceme vybudovať spevnenú plochu a všetky ropné látky pôjdu do zeme?" opýtal sa.
Ďalší z iniciátorov projektu mestský poslanec Branislav Kaliský chce teraz zistiť, koľko Bratislavčanov parkovisko pod Červeným mostom v skutočnosti chce. "Určite vyhlásime anketu. Budeme robiť aj svoj prieskum priamo medzi ľuďmi, ktorí navštevujú Železnú studničku," podotkol.