Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 21. november 2024Meniny má Elvíra
< sekcia Bratislavský kraj

Z Bajkalskej ulice odstránili reklamný bilbord, bol legálny

Na snímke odstraňovanie reklamného zariadenia v zelenom stredovom páse ulice. Na snímke primátor Bratislavy Milan Ftáčnik (vľavo) počas odstraňovania reklamného zariadenia v zelenom stredovom páse. Foto: TASR/Štefan Puškáš

Bratislava sa dohodla s troma reklamnými spoločnosťami, že z pásov medzi dvojprúdovými cestami sa bilbordy odstránia, lebo tam podľa mesta byť nemajú.

Bratislava 26. februára (TASR) – Zo stredového zeleného pásu na Bajkalskej ulici v Bratislave dnes hlavné mesto odstránilo reklamný bilbord. Plocha, ktorú robotníci odpílili, tam ale nestála nelegálne. Bratislava sa totiž dohodla s troma reklamnými spoločnosťami, že z pásov medzi dvojprúdovými cestami sa bilbordy odstránia, lebo tam podľa mesta byť nemajú. Za rok a pol už takto zmizlo 209 legálnych reklamných zariadení. Dnes mesto odstráni ešte ďalších 11 a tento rok by malo číslo narásť na 40.

"Našli sme partnerov, ktorí majú záujem o poriadok vo vonkajšej reklame a dohodli sme sa na tom, že niektoré zariadenia budú odstránené na dobrovoľnom princípe," vysvetlil na dnešnom brífingu primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD). O celkovo vyše dve stovky reklamných zariadení tak prišli spoločnosti Ispa, BigBoard a Akzent Media. Tá ich podľa primátora mala najviac a aj dnes padol práve jej bilbord. Namiesto reklamy chce mesto na týchto miestach vysadiť stromy a kríky. "Sami spoločnosti sú nám ochotné prispieť na to, aby sme stromy mohli vysadiť," podotkol Ftáčnik.



Poriadok vo vonkajšej reklame

Hoci chce mesto podľa primátora urobiť poriadok vo vonkajšej reklame, nástroje, ktoré mu dáva stavebný zákon, sú obmedzené. "Ak totiž stojí reklamné zariadenia na súkromnom pozemku a má povolenie, tak ho nie je možné odstrániť," upozornil Ftáčnik. Mesto sa preto podľa jeho slov chcelo s reklamnými spoločnosťami dohodnúť na koncepcii, ktorá by povedala, kde by reklamné zariadenia mohli či nemohli byť, alebo by sa na isté miesta umiestňovali len v obmedzenom množstve. Oslovilo 37 reklamných agentúr, na stretnutie chodilo 14. "Nemáme ale možnosť vynútiť si takúto koncepciu. Diskutujeme s ministerstvom dopravy, aby v novom stavebnom zákone boli také ustanovenia, ktoré nám takéto právomoci dajú," priblížil Ftáčnik.

Bratislava chce tiež znova prenajať pozemky pod reklamnými zariadeniami spoločnostiam, ktorým už v minulosti bilbord povolilo. Ani jedno z nich teda podľa Ftáčnika nebude legalizáciou čierneho zariadenia. "Chceme dať všetkým dvojročnú nájomnú zmluvu a ak sa mesto potom rozhodne, že na danom mieste bude pokračovať reklamné zariadenie, plocha bude prenajatá na základe verejnej obchodnej súťaže," vysvetlil Ftáčnik s tým, že mesto potom bude mať šancu získať najvyššiu cenu. Do rozpočtu by obnovenými nájomnými zmluvami mohlo pribudnúť 400.000 eur, vyčíslil primátor. Materiál by mali bratislavskí poslanci dostať na stôl na najbližšie rokovanie zastupiteľstva v marci.

V hlavnom meste je dnes podľa Ftáčnika asi 1500 bilbordov, z čoho tretina stojí na mestských pozemkoch. Ďalších 500 sú čierne stavby, za rok a pol sa odstránilo 24 z nich.