Sčítanie cyklistov v Bratislave pravidelne realizuje občianske združenie Cyklokoalícia. V roku 2013 za jeden deň v rannej dopravnej špičke napočítali jej členovia takmer 2000 cyklistov.
Autor TASR
Bratislava 29. augusta (TASR) - Bratislavská samospráva chce posunúť cyklistiku na rovnakú úroveň, na akej je dnes automobilová či hromadná doprava v meste. Potrebuje preto detailnejšie poznať pohyb cyklistov po vybraných miestnych komunikáciách, aby tak dokázala identifikovať kritické oblasti a čím skôr realizovala potrebné opatrenia.
V cyklodoprave vidí hlavné mesto viaceré možnosti, ako zlepšiť turistickú návštevnosť či dopravnú situáciu v Bratislave. Pre TASR to povedal poradca primátora hlavného mesta SR Bratislavy Michal Feik.
Podľa jeho slov bola doteraz cyklistika v Bratislave odsúvaná na vedľajšiu koľaj a o bicyklovaní sa hovorilo predovšetkým len v súvislosti s rekreačnou cykloturistikou. Aj preto sa cyklisti nezaraďovali do oficiálneho sčítania dopravy. "Náš zámer je posunúť cyklistiku na rovnakú úroveň mestskej dopravy, ako je preprava autom či MHD," avizoval Feik. Dosiahnutie tohto cieľa vidí v získaní presnejších dát o pohybe cyklistov v meste. Vďaka nim sa môžu lepšie lokalizovať miesta, kde je veľký počet cyklistov. Mesto môže tento problém riešiť napríklad formou budovania ďalších cyklotrás.
Najfrekventovanejšie miesto je okolie Mosta SNP
Sčítanie cyklistov v Bratislave pravidelne realizuje občianske združenie Cyklokoalícia. V roku 2013 za jeden deň v rannej dopravnej špičke napočítali jej členovia takmer 2000 cyklistov. Najfrekventovanejším miestom bolo vtedy okolie Mosta SNP. Bratislavský magistrát chce v monitorovaní cyklodopravy naďalej pokračovať. V najbližšom období preto zakúpi dve sčítačky, za ktoré spolu s inštaláciou zaplatí 10.000 eur. Tie by už od jesene mali zisťovať počet cyklistov na cyklotrase pri hranici s Rakúskom a na novovybudovanej cyklotrase na Viedenskej ceste, medzi Mostom SNP a Starým mostom. Umiestnené budú priamo v povrchu vozovky a snímať budú zmeny v elektromagnetickom poli, vyvolané len prejazdom bicykla.
"Podľa počtu cyklistov budeme lepšie cieliť propagáciu Bratislavy medzi cyklistami, a to formou kampaní a podporných aktivít, ako je napríklad Na bicykli do práce alebo Európsky týždeň mobility. Snažíme sa ľudí presvedčiť, aby vyskúšali bicykel ako dopravný prostriedok aj na cestu do práce či do školy. Tento spôsob dopravy má totiž viaceré pozitíva," skonštatoval poradca primátora Bratislavy. Sčítačky podľa neho budú zaznamenávať a vyhodnocovať počty cykloturistov prichádzajúcich do hlavného mesta pre potreby Bratislavskej organizácie cestovného ruchu. Vďaka získaným údajom sa tak môže cyklistická infraštruktúra a služby s ňou spojené rozširovať pre ďalšie zatraktívnenie Bratislavy. "Ako moderného cykloturistického mesta, ktoré leží na križovatke dvoch európskych cyklistických diaľnic - EuroVelo 6 a EuroVelo 13," dodal Feik.
Cykloturizmus je jednou z najrýchlejšie rastúcich foriem cestovného ruchu. Podľa odhadov európskej štúdie z roku 2012 sa na európskej sieti cyklotrás EuroVelo ročne uskutoční približne 2295 miliárd výletov. Cykloturizmus predstavuje dve až štyri percentá všetkých dovoleniek v Európe a je stále na vzostupe.
V cyklodoprave vidí hlavné mesto viaceré možnosti, ako zlepšiť turistickú návštevnosť či dopravnú situáciu v Bratislave. Pre TASR to povedal poradca primátora hlavného mesta SR Bratislavy Michal Feik.
Podľa jeho slov bola doteraz cyklistika v Bratislave odsúvaná na vedľajšiu koľaj a o bicyklovaní sa hovorilo predovšetkým len v súvislosti s rekreačnou cykloturistikou. Aj preto sa cyklisti nezaraďovali do oficiálneho sčítania dopravy. "Náš zámer je posunúť cyklistiku na rovnakú úroveň mestskej dopravy, ako je preprava autom či MHD," avizoval Feik. Dosiahnutie tohto cieľa vidí v získaní presnejších dát o pohybe cyklistov v meste. Vďaka nim sa môžu lepšie lokalizovať miesta, kde je veľký počet cyklistov. Mesto môže tento problém riešiť napríklad formou budovania ďalších cyklotrás.
Najfrekventovanejšie miesto je okolie Mosta SNP
Sčítanie cyklistov v Bratislave pravidelne realizuje občianske združenie Cyklokoalícia. V roku 2013 za jeden deň v rannej dopravnej špičke napočítali jej členovia takmer 2000 cyklistov. Najfrekventovanejším miestom bolo vtedy okolie Mosta SNP. Bratislavský magistrát chce v monitorovaní cyklodopravy naďalej pokračovať. V najbližšom období preto zakúpi dve sčítačky, za ktoré spolu s inštaláciou zaplatí 10.000 eur. Tie by už od jesene mali zisťovať počet cyklistov na cyklotrase pri hranici s Rakúskom a na novovybudovanej cyklotrase na Viedenskej ceste, medzi Mostom SNP a Starým mostom. Umiestnené budú priamo v povrchu vozovky a snímať budú zmeny v elektromagnetickom poli, vyvolané len prejazdom bicykla.
"Podľa počtu cyklistov budeme lepšie cieliť propagáciu Bratislavy medzi cyklistami, a to formou kampaní a podporných aktivít, ako je napríklad Na bicykli do práce alebo Európsky týždeň mobility. Snažíme sa ľudí presvedčiť, aby vyskúšali bicykel ako dopravný prostriedok aj na cestu do práce či do školy. Tento spôsob dopravy má totiž viaceré pozitíva," skonštatoval poradca primátora Bratislavy. Sčítačky podľa neho budú zaznamenávať a vyhodnocovať počty cykloturistov prichádzajúcich do hlavného mesta pre potreby Bratislavskej organizácie cestovného ruchu. Vďaka získaným údajom sa tak môže cyklistická infraštruktúra a služby s ňou spojené rozširovať pre ďalšie zatraktívnenie Bratislavy. "Ako moderného cykloturistického mesta, ktoré leží na križovatke dvoch európskych cyklistických diaľnic - EuroVelo 6 a EuroVelo 13," dodal Feik.
Cykloturizmus je jednou z najrýchlejšie rastúcich foriem cestovného ruchu. Podľa odhadov európskej štúdie z roku 2012 sa na európskej sieti cyklotrás EuroVelo ročne uskutoční približne 2295 miliárd výletov. Cykloturizmus predstavuje dve až štyri percentá všetkých dovoleniek v Európe a je stále na vzostupe.