Megatrolejbus odjazdí predpísaných 5000 skúšobných kilometrov na linke 71 spájajúcu východnú Bratislavu s centrom.
Autor TASR
Bratislava 16. novembra (TASR) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) nasadzuje od štvrtka do premávky 24-metrový megatrolejbus. Cestujúci sa ním môžu odviezť na linke 71, ktorá jazdí z Vrakune na Hlavnú stanicu. Testovanie vozidla sa tak dostáva do ďalšej fázy. Predstavitelia DPB i hlavného mesta o tom informovali na štvrtkovom brífingu. DPB sa tak stáva prvým dopravcom, ktorý v rámci Česka a Slovenska nasadil takéto trolejbusy do premávky s cestujúcimi.
"Projekt megatrolejbusov postupuje podľa plánu a dnešným dňom do nášho hlavného mesta prinášame vozidlá, ktoré spoľahlivo vozia cestujúcich v rôznych západných, dopravne vyspelých metropolách," skonštatoval predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.
Megatrolejbus odjazdí predpísaných 5000 skúšobných kilometrov na linke 71 spájajúcu východnú Bratislavu s centrom. Práve tá je počas dopravných špičiek mimoriadne vyťažená, pričom ďalšie posilnenie linky bolo technicky nerealizovateľné. Nasadením megatrolejbusu by sa tak malo skvalitniť cestovanie medzi Hlavnou stanicou, biznis zónou v okolí Miletičovej ulice a Dolnými honmi. Kapacita na sedenie vzrastie o 20 percent, celková prepravná kapacita takmer o 50 percent.
"V Bratislave chceme a aj potrebujeme zvyšovať kapacitu MHD, a práve väčšie kapacitnejšie vozidlá sú spôsob, ako to vieme robiť. Na mnohých linkách totiž máme už také husté intervaly, že nasadzovať ďalšie vozidlá už môže byť problém," poznamenal primátor Bratislavy Matúš Vallo.
Od svojho dodania najazdil nový bratislavský megatrolejus bezmála 2500 skúšobných kilometrov, z toho 1250 kilometrov aj so záťažou. Jeho homologizačné skúšky potrebné na vydanie povolenia na prevádzku sa teraz posunuli do ďalšej fázy, teda do testovacej premávky s cestujúcimi. Jej účelom je nielen overenie funkčnosti nevyhnutných prvkov, ale aj správneho chovania dverových či signalizačných systémov. Následne bude môcť byť nasadených všetkých 16 dvojkĺbových vozidiel do premávky. Dodávateľ bol vybraný vo verejnom obstarávaní, ich nákup je financovaný z eurofondov.
Do konca roka 2023 plánuje DPB nasadiť do premávky celkovo 50 nových hybridných trolejbusov. Okrem spomínaných megatrolejusov ide o 23 kĺbových a jedenásť štandardných 12-metrových hybridných trolejbusov. Ekologickú a "tichú" formu dopravy sľubuje cestujúcim a obyvateľom ulíc po trasách autobusových liniek 41 a 61, ako aj trolejbusovej linky 40, kde v súčasnosti premávajú trolejbusy s pomocným dieselagregátom.
"Projekt megatrolejbusov postupuje podľa plánu a dnešným dňom do nášho hlavného mesta prinášame vozidlá, ktoré spoľahlivo vozia cestujúcich v rôznych západných, dopravne vyspelých metropolách," skonštatoval predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.
Megatrolejbus odjazdí predpísaných 5000 skúšobných kilometrov na linke 71 spájajúcu východnú Bratislavu s centrom. Práve tá je počas dopravných špičiek mimoriadne vyťažená, pričom ďalšie posilnenie linky bolo technicky nerealizovateľné. Nasadením megatrolejbusu by sa tak malo skvalitniť cestovanie medzi Hlavnou stanicou, biznis zónou v okolí Miletičovej ulice a Dolnými honmi. Kapacita na sedenie vzrastie o 20 percent, celková prepravná kapacita takmer o 50 percent.
"V Bratislave chceme a aj potrebujeme zvyšovať kapacitu MHD, a práve väčšie kapacitnejšie vozidlá sú spôsob, ako to vieme robiť. Na mnohých linkách totiž máme už také husté intervaly, že nasadzovať ďalšie vozidlá už môže byť problém," poznamenal primátor Bratislavy Matúš Vallo.
Od svojho dodania najazdil nový bratislavský megatrolejus bezmála 2500 skúšobných kilometrov, z toho 1250 kilometrov aj so záťažou. Jeho homologizačné skúšky potrebné na vydanie povolenia na prevádzku sa teraz posunuli do ďalšej fázy, teda do testovacej premávky s cestujúcimi. Jej účelom je nielen overenie funkčnosti nevyhnutných prvkov, ale aj správneho chovania dverových či signalizačných systémov. Následne bude môcť byť nasadených všetkých 16 dvojkĺbových vozidiel do premávky. Dodávateľ bol vybraný vo verejnom obstarávaní, ich nákup je financovaný z eurofondov.
Do konca roka 2023 plánuje DPB nasadiť do premávky celkovo 50 nových hybridných trolejbusov. Okrem spomínaných megatrolejusov ide o 23 kĺbových a jedenásť štandardných 12-metrových hybridných trolejbusov. Ekologickú a "tichú" formu dopravy sľubuje cestujúcim a obyvateľom ulíc po trasách autobusových liniek 41 a 61, ako aj trolejbusovej linky 40, kde v súčasnosti premávajú trolejbusy s pomocným dieselagregátom.