Na testovanie vozidla si DPB vybral linky MHD, ktoré majú vyhovovať technickým parametrom tohto elektrobusu.
Autor TASR
Bratislava 20. októbra (TASR) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) bude približne mesiac testovať nízkopodlažný a plne klimatizovaný elektrobus typu SOR EBN 11. Vozidlo bude nasadené na linkách bratislavskej MHD 52, 57, 53, 66 a 67. TASR o tom informovala hovorkyňa DPB Adriana Volfová.
"Nakoľko je elektrobus v testovacej prevádzke, jazdy v ranných a popoludňajších špičkách budú pre všetkých cestujúcich zadarmo," priblížila hovorkyňa. Na trasách vybraných liniek sú aj zastávky na znamenie, keďže testovaný elektrobus nemá akustické ani obrazové hlásenia pre cestujúcich, vodiči MHD dostali pokyn zastavovať na každej zastávke.
Na testovanie vozidla si DPB vybral linky MHD, ktoré majú vyhovovať technickým parametrom tohto elektrobusu. Dojazd bez nabíjania je pri tomto vozidle približne 150 kilometrov, pričom je zohľadnená aj jeho kapacita, a to zhruba 90 cestujúcich.
DPB tvrdí, že má záujem poskytovať služby verejnosti progresívnymi dopravnými prostriedkami, ktoré sú bezpečné, komfortné a šetrné k životnému prostrediu. "Testovaním tohto vozidla DPB overí jeho prevádzkové parametre, ktoré budú využité pri investičných rozhodnutiach v budúcnosti," povedala Volfová s tým, že DPB je limitovaný investíciou do nákupu elektrobusov, ktorý je ekonomicky nákladnejší v porovnaní s nákupom štandardných vozidiel.
V súčasnom období je podľa nej nákup týchto vozidiel možný len za podporného financovania, o ktoré sa chce podnik uchádzať.
"Nakoľko je elektrobus v testovacej prevádzke, jazdy v ranných a popoludňajších špičkách budú pre všetkých cestujúcich zadarmo," priblížila hovorkyňa. Na trasách vybraných liniek sú aj zastávky na znamenie, keďže testovaný elektrobus nemá akustické ani obrazové hlásenia pre cestujúcich, vodiči MHD dostali pokyn zastavovať na každej zastávke.
Na testovanie vozidla si DPB vybral linky MHD, ktoré majú vyhovovať technickým parametrom tohto elektrobusu. Dojazd bez nabíjania je pri tomto vozidle približne 150 kilometrov, pričom je zohľadnená aj jeho kapacita, a to zhruba 90 cestujúcich.
DPB tvrdí, že má záujem poskytovať služby verejnosti progresívnymi dopravnými prostriedkami, ktoré sú bezpečné, komfortné a šetrné k životnému prostrediu. "Testovaním tohto vozidla DPB overí jeho prevádzkové parametre, ktoré budú využité pri investičných rozhodnutiach v budúcnosti," povedala Volfová s tým, že DPB je limitovaný investíciou do nákupu elektrobusov, ktorý je ekonomicky nákladnejší v porovnaní s nákupom štandardných vozidiel.
V súčasnom období je podľa nej nákup týchto vozidiel možný len za podporného financovania, o ktoré sa chce podnik uchádzať.