Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 22. november 2024Meniny má Cecília
< sekcia Bratislavský kraj

Trať v bratislavskej Dúbravke majú začať opravovať až v máji

Ilustračné foto Foto: TASR/Eduard Fašung

Modernizáciou majú prejsť aj električkové zastávky a nástupiská.

Bratislava 1. apríla (TASR) – Električkovú trať v bratislavskej Dúbravke, ktorá je dnes v havarijnom stave a vozidlá ňou musia chodiť zníženou rýchlosťou, by mali začať modernizovať v polovici mája. Hlavné mesto ešte nevybralo zhotoviteľa stavby, verejná obchodná súťaž za vyše 10,5 milióna eur totiž stojí na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO). "Úrad eviduje námietky," potvrdil TASR jeho hovorca Ján Mažgút.

O realizáciu projektu, ktorý je spolufinancovaný z Operačného programu Doprava (OPD), bol podľa hlavného dopravného inžiniera Tibora Schlossera záujem. "Prihlásilo sa šesť alebo sedem uchádzačov," priblížil. O víťazovi rozhodne cena, mesto nerobí elektronickú aukciu. "Najprv sa otvoria kritériá, ktoré budú hovoriť o kvalite dodávateľa a keď budú splnené, bude sa otvárať druhá časť obálok o cene," spresnil Schlosser. Výsledok verejnej súťaže by mohol byť podľa jeho slov známy do mesiaca. Začiatok prác odhaduje na polovicu mája. Pôvodne avizovaný termín, ktorým bol apríl, sa tak posunie.

Na električkovej trati sa bude podľa Schlossera vymieňať koľajový zvršok aj spodok, ako aj vrchné vedenie. Mesto zmodernizuje trať v úseku od Hanulovej k ulici Pri kríži. Takto by mala s prácami postupovať aj víťazná firma. "K dispozícii bude mať zhotoviteľ celý úsek trasy. V projektovej dokumentácii na stavebné povolenie je navrhnutý plán organizácie výstavby, tento si však vždy môže zhotoviteľ zmeniť podľa svojho," vysvetlil Schlosser. Práce by mali podľa jeho slov trvať asi štyri mesiace.

Hlavný dopravný inžinier podobné obmedzenia, ako sú dnes na Štúrovej ulici, nepredpokladá. "Električková trať je na samostatnom telese, je tam dostatočný priestor," podotkol. Autá by preto podľa jeho slov obmedzené byť nemali. V miestach, kde sa práve bude vyberať alebo ukladať električková trať, ich však zrejme z dvoch pruhov obmedzia na jeden. "Komunikáciu ale v nejakých dlhých úsekoch nezavrieme."

Električky počas opráv mesto nahradí autobusmi. Schlosser vysvetľuje, že náhradná autobusová doprava pôjde zrejme od miesta, kde sa v Karlovej Vsi otáčajú električky.

Modernizáciou majú prejsť aj električkové zastávky a nástupiská. V Dúbravke by mali vzniknúť tiež nové priechody pre peších v tvare písmena Z.

Bratislava ide modernizovať trať z európskych peňazí, ktoré mali ísť pôvodne na novú vlakovú trať s podzemným tunelom spájajúcu bratislavské Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte. Mestskí poslanci v septembri 2012 schválili náhradné projekty, medzi ktorými sa ocitla aj trať v Dúbravke.