Výstavba objazdu spolu so zrenovovanou cestnou infraštruktúrou a rozšírenou časťou Ulice Jána Jonáša si vyžiadala náklady vo výške 1,7 milióna eur.
Autor TASR
Bratislava 13. augusta (TASR) – Novú cestnú komunikáciu v západnej časti Bratislavy – kruhový objazd pri Devínskej Novej Vsi už naplno využívajú vodiči automobilov.
Po skúšobnej dobe, ukončenom dopravnom značení a kolaudácii kruhový objazd s upravenými okolitými cestami pri závode Volkswagen Slovakia dnes oficiálne odovzdalo jeho vedenie nášmu hlavnému mestu a bratislavskej mestskej časti Devínska Nová Ves. Výstavba objazdu trvala od minuloročného septembra a spolu so zrenovovanou cestnou infraštruktúrou a rozšírenou časťou Ulice Jána Jonáša si vyžiadala náklady vo výške 1,7 milióna eur. Na okraji mestskej časti pribudli aj dve zastávky MHD a priechod pre peších.
"Je to technicky najmodernejší kruhový objazd vybavený osvetlením a reflexným značením. Jeho vonkajší priemer je 44 a vnútorný 34 metrov. Objazd disponuje dvoma pripájacími pruhmi, tzv. bypasmi. Na jeho vybudovanie sa použili kvalitné materiály a bezpečnostné prvky, jeho priepustnosť je 2183 vozidiel za hodinu," povedal na slávnostnom odovzdaní predseda predstavenstva Volkswagen Slovakia Albrecht Reimold.
Podľa starostu Devínskej Novej Vsi Milana Jambora je to pre verejnosť ďalšia investícia tohto závodu, ktorý v mestskej časti sídli 20 rokov.
Bez spolupráce by objazd nebol
Aj primátor Bratislavy Milan Ftáčnik ocenil spoluprácu tohto súkromného partnera pri riešení doterajšieho veľkého problému nielen pre tamojších obyvateľov. Keby stavbu financovalo mesto, objazd by nebol, pretože na to nemá financie. Podobných dopravných problémov je v Bratislave viac a z uvedeného dôvodu nemôžu byť realizované.
"Tento kruhový objazd považujem za veľmi dobrý príklad verejno-súkromného partnerstva, kde sme spoločne pripravili projekty, ale zafinancoval to Volkswagen. Týmto sa vyriešili aj sťažnosti občanov, keď rady kamiónov stáli pred vstupom do závodu a komplikovali dopravu, dochádzalo ku kolíziám a nespokojnosti vodičov," zdôvodnil Ftáčnik.
Zároveň pripomenul, že rokovaním s vládou SR sa vedenie mesta snaží riešiť plánovaný, tzv. Nultý obchvat okolo Bratislavy, na ktorého diaľničné pripojenie bude využitý tento nový kruhový objazd.
Po skúšobnej dobe, ukončenom dopravnom značení a kolaudácii kruhový objazd s upravenými okolitými cestami pri závode Volkswagen Slovakia dnes oficiálne odovzdalo jeho vedenie nášmu hlavnému mestu a bratislavskej mestskej časti Devínska Nová Ves. Výstavba objazdu trvala od minuloročného septembra a spolu so zrenovovanou cestnou infraštruktúrou a rozšírenou časťou Ulice Jána Jonáša si vyžiadala náklady vo výške 1,7 milióna eur. Na okraji mestskej časti pribudli aj dve zastávky MHD a priechod pre peších.
"Je to technicky najmodernejší kruhový objazd vybavený osvetlením a reflexným značením. Jeho vonkajší priemer je 44 a vnútorný 34 metrov. Objazd disponuje dvoma pripájacími pruhmi, tzv. bypasmi. Na jeho vybudovanie sa použili kvalitné materiály a bezpečnostné prvky, jeho priepustnosť je 2183 vozidiel za hodinu," povedal na slávnostnom odovzdaní predseda predstavenstva Volkswagen Slovakia Albrecht Reimold.
Podľa starostu Devínskej Novej Vsi Milana Jambora je to pre verejnosť ďalšia investícia tohto závodu, ktorý v mestskej časti sídli 20 rokov.
Bez spolupráce by objazd nebol
Aj primátor Bratislavy Milan Ftáčnik ocenil spoluprácu tohto súkromného partnera pri riešení doterajšieho veľkého problému nielen pre tamojších obyvateľov. Keby stavbu financovalo mesto, objazd by nebol, pretože na to nemá financie. Podobných dopravných problémov je v Bratislave viac a z uvedeného dôvodu nemôžu byť realizované.
"Tento kruhový objazd považujem za veľmi dobrý príklad verejno-súkromného partnerstva, kde sme spoločne pripravili projekty, ale zafinancoval to Volkswagen. Týmto sa vyriešili aj sťažnosti občanov, keď rady kamiónov stáli pred vstupom do závodu a komplikovali dopravu, dochádzalo ku kolíziám a nespokojnosti vodičov," zdôvodnil Ftáčnik.
Zároveň pripomenul, že rokovaním s vládou SR sa vedenie mesta snaží riešiť plánovaný, tzv. Nultý obchvat okolo Bratislavy, na ktorého diaľničné pripojenie bude využitý tento nový kruhový objazd.