Výmenu asfaltového povrchu na petržalskej hrádzi zrealizoval Slovenský vodohospodársky podnik (SVP) počas augusta.
Autor TASR
Bratislava 10. septembra (TASR) – Takmer 1,5-kilometrový úsek opravenej protipovodňovej hrádze medzi Petržalkou a Čunovom v pondelok odovzdali oficiálne do používania. Výmenu asfaltového povrchu na petržalskej hrádzi zrealizoval Slovenský vodohospodársky podnik (SVP) počas augusta.
Minister životného prostredia SR László Sólymos pripomenul, že rekonštrukcia sa realizovala na základe uznesenia vlády SR, ktorá sa v decembri 2017 zaoberala rozvojom a potrebami hlavného mesta. "Okrem tej primárnej funkcie, protipovodňovej ochrany, ktorú hrádza má, poskytuje možnosť pre aktívny oddych a ja som rád, že pre tisícky ľudí – peších, bežcov, cyklistov i korčuliarov, bude poskytovať ešte komfortnejšie a krajšie prostredie," uviedol Sólymos v súvislosti s opravou asfaltového povrchu hrádze.
"Celkovo sme na etapy zrekonštruovali tri úseky v celkovej dĺžke 1466 m. Náklady na opravu dosiahli 140.000 eur," spresnil riaditeľ Odštepného závodu Bratislava – Slovenský vodohospodársky podnik Jozef Dúcz o prácach na úseku od čistiarne odpadových vôd v Čunove až po úsek pri Dolnozemskej ceste v Petržalke. "Keďže nám prialo počasie a neudiala sa žiadna mimoriadna udalosť, s opravou sme skončili v predstihu," pripomenul fakt, že s opravou boli vodohospodári hotoví už 28. augusta.
Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal ocenil, že sa v spolupráci s vládou uskutočnila v hlavnom meste ďalšia investícia do zdravého životného štýlu. "Teším sa, že sa podarila obnova jedného z najobľúbenejších bratislavských športovísk a že budeme mať bezpečnejšiu a modernejšiu cyklotrasu na hrádzi," povedal.
Šéf envirorezortu naznačil, že v podobných projektoch by sa malo pokračovať. "Vodohospodárom som zadal úlohu zmonitorovať a vytypovať ďalšie lokality na Slovensku, kde by sa v rámci protipovodňových hrádzí, pod ktorými sú usporiadané pozemky, dali budovať nové cyklotrasy," uviedol minister.
Zástupca SVP dodal, že v rámci Vodného diela (VD) Gabčíkovo, ktoré bolo sprevádzkované v roku 1992, majú vybudované asfaltové povrchy svoju životnosť, preto bude potrebné postupne obmieňať povrch na korune hrádze. "V súčasnosti chystáme plán opráv na celom úseku VD, určite budeme tie kritické miesta na pravej i ľavej strane Dunaja riešiť, aby sme vyhoveli aj športovcom, ktorí hrádzu využívajú,“ povedal Dúcz.
Minister životného prostredia SR László Sólymos pripomenul, že rekonštrukcia sa realizovala na základe uznesenia vlády SR, ktorá sa v decembri 2017 zaoberala rozvojom a potrebami hlavného mesta. "Okrem tej primárnej funkcie, protipovodňovej ochrany, ktorú hrádza má, poskytuje možnosť pre aktívny oddych a ja som rád, že pre tisícky ľudí – peších, bežcov, cyklistov i korčuliarov, bude poskytovať ešte komfortnejšie a krajšie prostredie," uviedol Sólymos v súvislosti s opravou asfaltového povrchu hrádze.
"Celkovo sme na etapy zrekonštruovali tri úseky v celkovej dĺžke 1466 m. Náklady na opravu dosiahli 140.000 eur," spresnil riaditeľ Odštepného závodu Bratislava – Slovenský vodohospodársky podnik Jozef Dúcz o prácach na úseku od čistiarne odpadových vôd v Čunove až po úsek pri Dolnozemskej ceste v Petržalke. "Keďže nám prialo počasie a neudiala sa žiadna mimoriadna udalosť, s opravou sme skončili v predstihu," pripomenul fakt, že s opravou boli vodohospodári hotoví už 28. augusta.
Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal ocenil, že sa v spolupráci s vládou uskutočnila v hlavnom meste ďalšia investícia do zdravého životného štýlu. "Teším sa, že sa podarila obnova jedného z najobľúbenejších bratislavských športovísk a že budeme mať bezpečnejšiu a modernejšiu cyklotrasu na hrádzi," povedal.
Šéf envirorezortu naznačil, že v podobných projektoch by sa malo pokračovať. "Vodohospodárom som zadal úlohu zmonitorovať a vytypovať ďalšie lokality na Slovensku, kde by sa v rámci protipovodňových hrádzí, pod ktorými sú usporiadané pozemky, dali budovať nové cyklotrasy," uviedol minister.
Zástupca SVP dodal, že v rámci Vodného diela (VD) Gabčíkovo, ktoré bolo sprevádzkované v roku 1992, majú vybudované asfaltové povrchy svoju životnosť, preto bude potrebné postupne obmieňať povrch na korune hrádze. "V súčasnosti chystáme plán opráv na celom úseku VD, určite budeme tie kritické miesta na pravej i ľavej strane Dunaja riešiť, aby sme vyhoveli aj športovcom, ktorí hrádzu využívajú,“ povedal Dúcz.