Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Bratislavský kraj

Bratislavský magistrát rieši dva podnety o podozrení z korupcie

Ilustračné foto Foto: TASR

Podania dostali na protikorupčnú mailovú adresu.

Bratislava 5. októbra (TASR) – Dva podnety doručené na protikorupčnú mailovú adresu rieši momentálne vedenie bratislavského magistrátu. Jeden sa týka podozrenia na neetické správanie zamestnanca mesta pri vydávaní rozhodnutia o umiestnení dopravného značenia v Dúbravke. V druhom prípade ide o poukázanie na neprimeraný korupčný nátlak pri prerokovávaní zmeny záväzného stanoviska tykajúceho sa nadstavby na Brnianskej ulici. TASR o tom informoval riaditeľ kancelárie primátora hlavného mesta SR Bratislavy Ľubomír Andrassy.

Ak sa v týchto prípadoch potvrdí možné korupčné správanie zamestnanca, mesto s ním na základe pravidiel Protikorupčného minima rozviaže pracovný pomer a prípad odovzdá orgánom činným v trestnom konaní.

Už tretí rok môžu Bratislavčania upozorniť vedenie mestskej samosprávy na možné korupčné a neetické správanie zamestnancov mesta. Hlavné mesto na protikorupčnej adrese dosiaľ zaregistrovalo 23 podnetov, z ktorých v šiestich prípadoch išlo o podozrenie na nezákonné konanie zamestnancov magistrátu.

„Všetky doručené podnety boli prešetrené a ani v jednom prípade sa podozrenie na korupčné správanie úradníkov nepotvrdilo,“ povedal Andrassy, ktorý ďalej uviedol, že v jednom prípade musel pracovník mesta podniknúť kroky k vylúčeniu možného konfliktu záujmov. Viaceré upozornenia smerovali aj do pôsobností jednotlivých bratislavských mestských častí.

Protikorupčná mailová adresa korupcia@bratislava.sk vznikla v rámci balíka opatrení, ktorým chce slovenská metropola zabrániť neetickému či trestnému konaniu zamestnancov samosprávy. Prístup k adrese má len bratislavský primátor Milan Ftáčnik. Doručené podnety sú zaevidované a v prípade požiadavky je zachovaná anonymita adresátov. Do evidencie môže nahliadnuť poslanec mestského zastupiteľstva, aby sa tak zabránilo akejkoľvek manipulácii s  podnetmi. "Doterajšie skúsenosti ukazujú, že verejnosť využíva adresu tiež na podanie bežných sťažností a pripomienok," dodal riaditeľ kancelárie primátora.