Rusovské zastupiteľstvo navrhlo, aby bol výnos z parkovania účelovo viazaný na vytváranie nových parkovacích miest, značenie a údržbu komunikácií a na údržbu autobusových zastávok.
Autor TASR
Bratislava 11. apríla (TASR) – Miestne zastupiteľstvo v mestskej časti Bratislava - Rusovce odsúhlasilo návrh VZN hlavého mesta SR o dočasnom parkovaní, výške úhrady a spôsobe zaplatenia. Poslanci ho však podmienili viacerými pripomienkami. Potvrdil dnes pre TASR vicestarosta Radovan Jenčík.
Rusovské zastupiteľstvo navrhlo, aby bol výnos z parkovania účelovo viazaný na vytváranie nových parkovacích miest, značenie a údržbu komunikácií a na údržbu autobusových zastávok. Na preexponovaných miestach by mala byť zavedená možnosť tzv. hodinového státia, čím sa zvýši pravdepodobnosť nájdenia voľného parkovacieho miesta.
Podľa Jenčíka jednotný parkovací systém prináša viacero výhod aj pre Rusovce, ktoré sú súčasťou hlavného mesta. „Ide nám hlavne o to, aby mohli mestské časti zaviesť jednotný systém parkovania na komunikáciách I. až IV. triedy, teda aj na komunikáciách v správe hlavného mesta s tým, že si bude samospráva prevádzkovať parkovaciu politiku v každej mestskej časti samostatne," uviedol Jenčík, podľa ktorého Rusovce môžu na parkovacej politike len získať. „Z účelovo viazaných výnosov budeme môcť opravovať chodníky, výtlky, zastávky, častejšie kosiť zeleň pri cestách, či zvlhčovať komunikácie pri letných horúčavách," dodal vicestarosta.
Cieľom parkovacej politiky v Rusovciach je dostať autá z ulíc, nie ich len spoplatniť na ceste. Pri príprave projektu parkovania v obci by nemali chýbať samotní Rusovčania, ktorých chcú motivovať, aby viac používali MHD a parkovali na vlastných pozemkoch, čím sa uvoľnia zablokované chodníky. Jenčík upozornil, že v mestskej časti uvažujú nad požičovňou bicyklov, čo by mohlo motivovať aj turistov využiť MHD a následne sa na bicykli previezť napríklad na Rusovecké jazerá. V Územnom pláne zóny Rusovce-Sever figuruje aj záchytné parkovisko.
Rusovské zastupiteľstvo navrhlo, aby bol výnos z parkovania účelovo viazaný na vytváranie nových parkovacích miest, značenie a údržbu komunikácií a na údržbu autobusových zastávok. Na preexponovaných miestach by mala byť zavedená možnosť tzv. hodinového státia, čím sa zvýši pravdepodobnosť nájdenia voľného parkovacieho miesta.
Podľa Jenčíka jednotný parkovací systém prináša viacero výhod aj pre Rusovce, ktoré sú súčasťou hlavného mesta. „Ide nám hlavne o to, aby mohli mestské časti zaviesť jednotný systém parkovania na komunikáciách I. až IV. triedy, teda aj na komunikáciách v správe hlavného mesta s tým, že si bude samospráva prevádzkovať parkovaciu politiku v každej mestskej časti samostatne," uviedol Jenčík, podľa ktorého Rusovce môžu na parkovacej politike len získať. „Z účelovo viazaných výnosov budeme môcť opravovať chodníky, výtlky, zastávky, častejšie kosiť zeleň pri cestách, či zvlhčovať komunikácie pri letných horúčavách," dodal vicestarosta.
Cieľom parkovacej politiky v Rusovciach je dostať autá z ulíc, nie ich len spoplatniť na ceste. Pri príprave projektu parkovania v obci by nemali chýbať samotní Rusovčania, ktorých chcú motivovať, aby viac používali MHD a parkovali na vlastných pozemkoch, čím sa uvoľnia zablokované chodníky. Jenčík upozornil, že v mestskej časti uvažujú nad požičovňou bicyklov, čo by mohlo motivovať aj turistov využiť MHD a následne sa na bicykli previezť napríklad na Rusovecké jazerá. V Územnom pláne zóny Rusovce-Sever figuruje aj záchytné parkovisko.