Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Bratislavský kraj

Schválená parkovacia politika nebude podľa V. Bajana fungovať

Vladimír Bajan Foto: TASR/Pavel Neubauer

Ak sa schválená regulácia parkovania v hlavnom meste rozloží na drobné, podľa Bajana ľudia zistia, že sa legalizovalo to, voči čomu sa najviac bojovalo.

Bratislava 8. decembra (TASR) – Schválená jednotná parkovacia politika v Bratislave sa zaradí medzi nefunkčné nariadenia. Tvrdí to starosta bratislavskej Petržalky a mestský poslanec Vladimír Bajan. "Veľmi ma mrzí, že poslanci schválili veľmi nebezpečnú hru s občanom, ktorý bude teraz žiť v nádejí, že bude zadarmo parkovať lepšie a v blízkosti svojho bydliska," skonštatoval.

Ak sa schválená regulácia parkovania v hlavnom meste rozloží na drobné, podľa Bajana ľudia zistia, že sa legalizovalo to, voči čomu sa najviac bojovalo. Schválenú parkovaciu politiku predloží na rokovanie petržalských poslancov, ktorí rozhodnú, či sa ich mestská časť do systému zapojí.

Starostu bratislavského Starého Mesta Radoslava Števčíka mrzí, že nariadenie nebolo schválené spoločne so zmenou štatútu hlavného mesta. "Zmenu štatútu považujem za kľúčovú, aby mohol byť tento systém zaradený. Ak chceme, aby bola Bratislava ako Viedeň, tak sme nemali vymýšľať nič nové a ten systém, ktorý tam funguje, zaviedli aj v Bratislave," skonštatoval Števčík.

Prijatú jednotnú parkovaciu politiku považuje za unikátnu na slovenské i svetové pomery, pretože s výnimkou Starého Mesta zavádza nulový poplatok za parkovanie v dvojročnom prechodnom období. Mestským poslancom Števčík vyčíta, že finálny návrh nekonzultovali s bratislavskými starostami.

Starosta bratislavského Lamača Peter Šramko je veľmi rád, že po dlhých rokoch sa prijalo toto nariadenie, lebo konečne je v rukách možnosť začať robiť poriadok na tých miestach, ktoré sú z hľadiska parkovania kritické. Šramko víta, že mestské časti môžu vstúpiť do dvojročného prechodného obdobia, počas ktoré si určia, že rezidenti nebudú za prvé či druhé auto v domácnosti platiť. "Budeme analyzovať túto možnosť s miestnymi poslancami a rozhodneme sa. Máme vytvorené podmienky, aby sme túto parkovaciu politiku zaviedli v budúcom roku aspoň v niektorých kritických častiach," povedal.

Mestský poslanec Juraj Káčer tvrdí, že dnes je deň, kedy sa o regulovaní parkovania v hlavnom meste začína hovoriť vážne. "Toto nariadenie nie je dokonalé, ale s pánom poslancom Jánom Budajom sme si dali záväzok, že do polroka si k tejto parkovacej politike sadneme a všetky problémy, ktoré počas tohto obdobia vyvstanú, opravíme," uviedol.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal na tvrdenia, že schválená regulácia je skokom do tmy, reagoval, že sú ľudia, ktorí nič nenavrhnú a stále iba kritizujú a sú aj takí, ktorí sa snažia niečo riešiť. "Taký génius sa nenarodil na svete, ktorý urobí systém dokonalý od začiatku. Systém budeme upravovať na poznatkoch z praxe," podotkol. Dnes sa podľa primátora položil dôležitý právny základ parkovacej politiky a mesto bude robiť všetko preto, aby bola úspešná.