Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 22. november 2024Meniny má Cecília
< sekcia Bratislavský kraj

Bratislava ráta náklady na obnovu stanice, ak by to investor nestihol

Hlavná stanica v Bratislave Foto: TASR/Pavel Neubauer

Na Stavebnom úrade v bratislavskom Starom Meste evidujú len tri žiadosti o vydanie stavebného povolenia,.Tie ale nie sú dostatočné na to, aby sa na základe nich dal predstaničný priestor obnoviť.

Bratislava 8. mája (TASR) – Mesto Bratislava začalo počítať, koľko by stála dočasná úprava priestoru okolo Hlavnej stanice.

Pripravuje sa už totiž na to, že investor, spoločnosť Transprojekt, prestavbu do konca roku 2016 nestihne. Podľa znaleckého posudku, ktorý si na žiadosť bratislavských poslancov nechalo mesto vypracovať v Ústave stavebnej ekonomiky, by mal totiž začať už budúci mesiac.

"Pokiaľ by mal investor zvládnuť časový harmonogram, v lete by mal mať nie podanú žiadosť o stavebné povolenie, ale vydané právoplatné stavebné povolenie. A je pre mňa naozaj záhada, ako to chce docieliť," myslí si mestský poslanec Sven Šovčík (SDKÚ-DS). Na Stavebnom úrade v bratislavskom Starom Meste dnes evidujú stále len tri žiadosti o vydanie stavebného povolenia, TASR to potvrdila staromestská hovorkyňa Alexandra Obuchová. Tie ale nie sú dostatočné na to, aby sa na základe nich dal predstaničný priestor obnoviť. Mediálna zástupkyňa investora Mária Adamová odkázala, že je tento týždeň mimo Slovenska. Ešte v marci však vravela, že Transprojekt nevidí dôvod, prečo by sa projekt nemal realizovať.

Mesto však už začína rozmýšľať nad tým, že by zmluvu s investorom mohlo vypovedať. Na základe posudku z Ústavu stavebnej ekonomiky by sa o tom podľa primátora Milana Ftáčnika (nezávislý s podporou Smeru-SD) dalo uvažovať po auguste. V súčasnosti sa vypovedať ani z nej jednostranne odstúpiť nedá, skonštatovala to právna analýza, ktorú si mesto nechalo vypracovať ešte vlani. Ak by však Transprojekt nestihol do termínu odovzdať mestu skolaudované stavebné pozemky a plánované investície, to by bola možnosť zmluvu vypovedať bez následkov. Termínom je koniec roka 2016, to investorovi káže zmluva o budúcej kúpnej zmluve, ktorú s ním uzatvorilo ešte bývalé vedenie. Dovtedy má pre mesto investor vybudovať dopravné stavby ako električkovú trať či cesty.

Hlavná architektka mesta Ingrid Konrad dnes pracuje na materiáli, v ktorom má navrhnúť, aké potrebné zmeny by mohlo vykonať mesto v predstaničnom priestore. Vedeniu by ho mala predložiť do dvoch týždňov. "Dajú sa urobiť aj veci, ktoré si nevyžadujú veľké finančné prostriedky a zlepšili by dojem, ktorý má človek prichádzajúci do priestoru pred Hlavnou stanicou," povedal pre TASR primátor. Priblížil, že by sa napríklad osadili nové lavičky, inak umiestnili bufety, riešilo by sa parkovanie taxikárov a celý priestor usporiadal odlišným spôsobom, ako je tomu dnes.

Koľko by na nevyhnutné zmeny v priestore potrebovalo peňazí, mesto už počíta. "Momentálne sa veci naceňujú, otázkou je, aký to bude mať dopad na rozpočet," podotkol Ftáčnik. Návrhy zmien v rozpočte a materiál architektky plánuje primátor predložiť na rokovanie mestského zastupiteľstva v júni.