Obyvatelia tak už môžu prihlásiť svojho psa do evidencie alebo ohlásiť všeobecnú prevádzkovú dobu svojho podniku bez toho, aby museli chodiť na úrad.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 8. októbra (TASR) – Bratislavské Staré Mesto začalo zavádzať elektronické formuláre. Obyvatelia tak už môžu prihlásiť svojho psa do evidencie alebo ohlásiť všeobecnú prevádzkovú dobu svojho podniku bez toho, aby museli chodiť na úrad. Samospráva zatiaľ elektronizuje služby len pri týchto dvoch tlačivách, do konca roka by ich však malo byť vyše 170. TASR o tom informovala staromestská hovorkyňa Alexandra Obuchová.
Aby obyvatelia mohli využívať elektronické formuláre, musia si vybaviť elektronický občiansky preukaz, vysvetľuje Obuchová. Štruktúrované tlačivá mestskej časti nájdu na portáli www.slovensko.sk i na webovej stránke Starého Mesta. Vyberú si formulár a keď sa prihlásia cez svoj občiansky preukaz s elektronickým čipom, tlačivo sa im automaticky vyplní. Formulár podpísaný elektronickým podpisom sa potom odošle do elektronickej schránky Starého Mesta. "Vybavenie žiadosti si nemusíte vyzdvihnúť na úrade, ale opäť vám bude doručené do schránky na ústrednom portáli," vysvetľuje hovorkyňa. O tom budú obyvatelia upovedomení mailom.
Mestská časť je podľa Obuchovej prvá samospráva na Slovensku, ktorá zavádza elektronické tlačivá. Najskôr testovala pilotnú prevádzku. "Toto riešenie nastavuje podmienky ako komunikovať a zdá sa, že bude platné pre všetky samosprávy na Slovensku," uviedol informatik Jaroslav Ježek. Mestská časť spolupracuje na projekte s Národnou agentúrou pre sieťové a elektronické služby (NASES) a eGov Systems.