Po prvom týždni hlasovania verejnosti o novej farbe obnoveného bratislavského Starého mosta zatiaľ vedie zeleno-sivá kombinácia.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 7. februára (TASR) – Projekt výstavby električkovej trate do bratislavskej Petržalky má zabezpečené financovanie z eurofondov. Minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) rozhodol o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na tento projekt.
"Žiadosť o potvrdenie pomoci na projekt rekonštrukcie Starého mosta bola zaslaná do Bruselu, spolu s odporučením od technických expertov Európskej komisie," uviedol Počiatek.
Projekt za vyše 75 miliónov eur je prvou fázou budovania nosného systému mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. "Aj na druhú časť projektu, dobudovanie električkovej trate v úseku Bosáková – Janíkov dvor sa Slovensko bude uchádzať o peniaze z eurofondov, ktoré budú k dispozícii od roku 2014," priblížil hovorca ministerstva Martin Kóňa. Výstavba električkovej trate do Petržalky sa začala 2. decembra minulého roku.
V Operačnom programe Doprava je momentálne zazmluvnených viac ako 93 % vyčlenených financií. To predstavuje 3,5 miliardy eur. V rámci jeho štvrtej prioritnej osi sa používajú peniaze na budovanie integrovaných dopravných systémov pre Bratislavu a Košice. Sú medzi nimi napríklad nákupy trolejbusov, električiek, prímestských vlakov, rekonštrukcie električkových tratí či vybudovanie električkovej trate do Petržalky.
V hlasovaní o farbe Starého mosta vedie zeleno-sivá kombinácia
Po prvom týždni hlasovania verejnosti o novej farbe obnoveného bratislavského Starého mosta zatiaľ vedie zeleno-sivá kombinácia. Ako informoval riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy, možnosť verejného hlasovania využilo 3992 ľudí.
"Viac ako 2200 hlasov doposiaľ získava zeleno-sivá kombinácia," priblížil Andrassy. Zvyšné dve farebné prevedenia – čisto zelené a sivé doteraz podľa neho získali v prvom týždni menej ako 1000 hlasov.
Samospráva ponúkla Bratislavčanom na výber tri farebné alternatívy. Do diskusie o konečnom prevedení jednej z dominánt Bratislavy sa môže verejnosť zapojiť do pondelka 17. februára. Hlasovať možno na internetovej stránke hlavného mesta (www.bratislava.sk).
Výsledky hlasovania budú predložené poslancom mestského zastupiteľstva, ktorí rozhodnú o definitívnom farebnom prevedení mostnej konštrukcie. V minulosti mal most zelenú povrchovú úpravu, tzv. mostnú zelenú, ktorá bola odolná voči poveternostným vplyvom a slnečnému žiareniu.
Starý most je jednou z charakteristických súčastí obrazu mesta od roku 1889. Niesol aj názvy ako Most Františka Jozefa, Štefánikov most či Most Červenej armády.
Po prvom týždni hlasovania verejnosti o novej farbe obnoveného bratislavského Starého mosta zatiaľ vedie zeleno-sivá kombinácia. Ako informoval riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy, možnosť verejného hlasovania využilo 3992 ľudí.
"Viac ako 2200 hlasov doposiaľ získava zeleno-sivá kombinácia," priblížil Andrassy. Zvyšné dve farebné prevedenia – čisto zelené a sivé doteraz podľa neho získali v prvom týždni menej ako 1000 hlasov.
Samospráva ponúkla Bratislavčanom na výber tri farebné alternatívy. Do diskusie o konečnom prevedení jednej z dominánt Bratislavy sa môže verejnosť zapojiť do pondelka 17. februára. Hlasovať možno na internetovej stránke hlavného mesta (www.bratislava.sk).
Výsledky hlasovania budú predložené poslancom mestského zastupiteľstva, ktorí rozhodnú o definitívnom farebnom prevedení mostnej konštrukcie. V minulosti mal most zelenú povrchovú úpravu, tzv. mostnú zelenú, ktorá bola odolná voči poveternostným vplyvom a slnečnému žiareniu.
Starý most je jednou z charakteristických súčastí obrazu mesta od roku 1889. Niesol aj názvy ako Most Františka Jozefa, Štefánikov most či Most Červenej armády.