Dôvodom meškania bolo podozrenie, že pod hladinou Dunaja sa môžu nachádzať nevybuchnuté míny.
Autor TASR
Bratislava 24. septembra (TASR) – Práce na bratislavskom Starom moste meškajú dva mesiace pre podozrenie, že pod hladinou Dunaja sa nachádzajú nevybuchnuté míny. Minulý týždeň však už začali robotníci nad riekou znova pracovať a zhotoviteľ tak harmonogram upravil. Namiesto konca augusta 2015 určil nový termín na dokončenie projektu, a to koniec októbra budúceho roka. Projekt však majú preplatiť eurofondy, mesto musí preto práce vyfakturovať do konca budúceho roku. Podľa primátora Milana Ftáčnika (nezávislý s podporou Smeru-SD) je tento posun akceptovateľný. "Ale harmonogram už nemožno posúvať," upozornil.
Prvý pilier už začali rozoberať
Robotníci minulý týždeň začali rozoberať prvý z pilierov, pilier číslo 3, ktorý je bližšie k staromestskej strane Dunaja. Jeho kamenný obklad sa rozoberie a použije ešte pri výstavbe nového piliera, vzhľadovo sa má totiž podobať na ostatné. Betónové jadro piliera číslo 3 majú prísť v piatok 26. septembra zbúrať bagre na lodiach. Zmiznúť má za 45 dní. Potom začnú robotníci rozoberať pilier číslo 4 a súčasne spevňovať pilier číslo 5, bližšie k Petržalke. Tieto práce majú skončiť do 16. decembra.
Na mieste montovne sú ešte len stĺpy
Na petržalskej strane sa má do 20. októbra vybudovať dočasná montovňa. Dnes sú tam zatiaľ len jej stĺpy. "Na nich vznikne konštrukcia, na ktorej sa budú postupne montovať 15-metrové diely mosta. Budú sa spájať a vysúvať nad rieku," vysvetľoval Ftáčnik. Oceľovú konštrukciu mosta dnes ešte vyrábajú v ostravských Vítkoviciach. Súčasne sa má pracovať na vytvorení nového piliera číslo 34, ten by mal vzniknúť do konca apríla 2015. "Keď na tento pilier dostaneme oceľovú konštrukciu, môžeme povedať, že rozhodujúce časti kritickej cesty spojenej s výstavbou mosta máme zvládnuté a sme v harmonograme," podotkol Ftáčnik.
Práce ovplyvnia premávku
Na petržalskej strane má zase začať ešte tento rok pribúdať podložie pre budúcu koľajovú trať. "Budeme ukladať konštrukciu ponad diaľnicu a ponad Einsteinovu, pribudne tam akoby nové pole, na ktorom pôjde električka. Vždy pritom budeme nútení zastaviť jednu časť Einsteinovej, jednu časť diaľnice," uviedol primátor. Postupné uzatváranie jednotlivých jazdných pruhov má zrejme v novembri trvať asi deväť dní.
V Petržalke problémy neočakávajú
V Petržalke mesto nečaká problémy, ktoré by mohli práce zase zdržať, v Starom Meste sa však obáva výstavby kolektoru. "V Starom Meste je vždy riziko, že tam nebude presne to, čo tam čakáme," podotkol. Štúrova ulica by mala byť hotová do jari budúceho roku. Počas leta mesto ešte vylúči električkovú dopravu z Jesenského ulice a vozidlá budú jazdiť cez tunel. Na mieste chce totiž prestavať koľaje. "Bez toho nemožno napojiť koľajnice z Jesenského na Štúrovu," dodal primátor.
Práce pre možné bomby zastavilo mesto ešte koncom júna. Pomocou sonaru zistili, že pod hladinou sa nachádzajú štyri podozrivé predmety. Ministerstvo vnútra dalo potom mestu posudok, že piliere sa môžu rozoberať, ale pri dodržaní pokynov, ktoré rezort stanovil. Nie je možné pri búraní používať žiadne pyrotechnické prostriedky. Taká technológia sa však ani neplánovala.
Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt zrealizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR 10 percent, mesto zvyšných päť percent.
Prvý pilier už začali rozoberať
Robotníci minulý týždeň začali rozoberať prvý z pilierov, pilier číslo 3, ktorý je bližšie k staromestskej strane Dunaja. Jeho kamenný obklad sa rozoberie a použije ešte pri výstavbe nového piliera, vzhľadovo sa má totiž podobať na ostatné. Betónové jadro piliera číslo 3 majú prísť v piatok 26. septembra zbúrať bagre na lodiach. Zmiznúť má za 45 dní. Potom začnú robotníci rozoberať pilier číslo 4 a súčasne spevňovať pilier číslo 5, bližšie k Petržalke. Tieto práce majú skončiť do 16. decembra.
Na mieste montovne sú ešte len stĺpy
Na petržalskej strane sa má do 20. októbra vybudovať dočasná montovňa. Dnes sú tam zatiaľ len jej stĺpy. "Na nich vznikne konštrukcia, na ktorej sa budú postupne montovať 15-metrové diely mosta. Budú sa spájať a vysúvať nad rieku," vysvetľoval Ftáčnik. Oceľovú konštrukciu mosta dnes ešte vyrábajú v ostravských Vítkoviciach. Súčasne sa má pracovať na vytvorení nového piliera číslo 34, ten by mal vzniknúť do konca apríla 2015. "Keď na tento pilier dostaneme oceľovú konštrukciu, môžeme povedať, že rozhodujúce časti kritickej cesty spojenej s výstavbou mosta máme zvládnuté a sme v harmonograme," podotkol Ftáčnik.
Práce ovplyvnia premávku
Na petržalskej strane má zase začať ešte tento rok pribúdať podložie pre budúcu koľajovú trať. "Budeme ukladať konštrukciu ponad diaľnicu a ponad Einsteinovu, pribudne tam akoby nové pole, na ktorom pôjde električka. Vždy pritom budeme nútení zastaviť jednu časť Einsteinovej, jednu časť diaľnice," uviedol primátor. Postupné uzatváranie jednotlivých jazdných pruhov má zrejme v novembri trvať asi deväť dní.
V Petržalke problémy neočakávajú
V Petržalke mesto nečaká problémy, ktoré by mohli práce zase zdržať, v Starom Meste sa však obáva výstavby kolektoru. "V Starom Meste je vždy riziko, že tam nebude presne to, čo tam čakáme," podotkol. Štúrova ulica by mala byť hotová do jari budúceho roku. Počas leta mesto ešte vylúči električkovú dopravu z Jesenského ulice a vozidlá budú jazdiť cez tunel. Na mieste chce totiž prestavať koľaje. "Bez toho nemožno napojiť koľajnice z Jesenského na Štúrovu," dodal primátor.
Práce pre možné bomby zastavilo mesto ešte koncom júna. Pomocou sonaru zistili, že pod hladinou sa nachádzajú štyri podozrivé predmety. Ministerstvo vnútra dalo potom mestu posudok, že piliere sa môžu rozoberať, ale pri dodržaní pokynov, ktoré rezort stanovil. Nie je možné pri búraní používať žiadne pyrotechnické prostriedky. Taká technológia sa však ani neplánovala.
Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt zrealizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR 10 percent, mesto zvyšných päť percent.