Do 15. decembra by mali byť podľa primátora Iva Nesrovnala všetky práce aj vyfakturované, potom nastane proces kolaudácie.
Autor TASR
Bratislava 2. decembra (TASR) – Prestavba bratislavského Starého mosta sa blíži k svojmu záveru. Most, električková trať do Petržalky i Šafárikovo námestie by mali byť dokončené do polovice decembra. Uistil o tom dnes na kontrolnom dni stavby primátor Ivo Nesrovnal. "Termín je jasný a už je viac ako pevný. Dokončenú stavbu preberieme 15. decembra," uviedla hlava mesta.
Momentálne na stavbe podľa Nesrovnala pracuje nonstop asi 400 ľudí. "Na petržalskej strane treba ešte dokončiť koľajový zvršok, položiť pár koľajníc. To isté na Starom moste. Koľajnice sa budú navážať zo strany Šafárikovho námestia, zostáva tam asi 100 metrov. Dokončuje sa tiež betónovanie námestia a Štúrova ulica je už v podstate hotová," priblížil primátor rozsah posledných prác.
Na Starom moste sa tiež dokončuje osvetlenie vrátane iluminácie a pod ním inštalácia sietí. "Do konca týždňa sa zabetónuje mostovka, čo je jedna z najpodstatnejších činností. A celkovo končia práce i na zábradlí či náteroch, aby ten most skutočne vyzeral tak, ako vyzerať má," doplnil riaditeľ stavby Róbert Šinály.
Do 15. decembra by mali byť podľa primátora všetky práce aj vyfakturované, potom nastane proces kolaudácie. "Kolaudovať stavbu bude asi päť inštitúcií, bude to teda náročná akcia, ktorá môže trvať aj niekoľko mesiacov," podotkol Nesrovnal.
Mesto chce však podľa primátora kolaudovať stavbu tak, aby sa peší mohli dostať na Starý most skôr, než tam bude jazdiť električka. Hlavná dopravná inžinierka Tatiana Kratochvílová minulý mesiac podotkla, že električky by po moste mohli začať premávať najskôr od začiatku februára 2016. Katarína Kohútiková z oddelenia komunikácie a marketingu hlavného mesta pre TASR uviedla, že projekt musí byť uvedený do prevádzky najneskôr do 31. marca 2017.
Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt realizuje za 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto. Aby ho eurofondy preplatili, treba ho dokončiť do konca tohto roka. Fakturuje sa však postupne. "Zostáva posledná faktúra vo výške viac ako 7,5 milióna eur. Tá sa platí systémom refundácie, mesto ju teda musí zaplatiť celú zo svojho a na budúci rok ju dostaneme refundovanú z riadiaceho orgánu," vysvetlil Nesrovnal.
Európska únia uhradí len výdavky, ktoré sa vyskytnú pred 31. decembrom a teda výdavky po tomto dátume nebudú oprávnené, zopakovala tiež Ingrid Ludviková z tlačového oddelenia Zastúpenia Európskej komisie v SR. Nesrovnal však podotýka, že ak sa budú ďalší rok robiť ešte nejaké práce, tak iba tie, ktoré budú uznané ako chyby. "Na každej stavbe sa môže vyskytnúť, že sa niečo také stane, je to veľký proces. Ale nebudeme platiť už nič," dodal.
Prestavba Starého mosta slávnostne odštartovala presne pred dvoma rokmi, 2. decembra 2013.
Momentálne na stavbe podľa Nesrovnala pracuje nonstop asi 400 ľudí. "Na petržalskej strane treba ešte dokončiť koľajový zvršok, položiť pár koľajníc. To isté na Starom moste. Koľajnice sa budú navážať zo strany Šafárikovho námestia, zostáva tam asi 100 metrov. Dokončuje sa tiež betónovanie námestia a Štúrova ulica je už v podstate hotová," priblížil primátor rozsah posledných prác.
Na Starom moste sa tiež dokončuje osvetlenie vrátane iluminácie a pod ním inštalácia sietí. "Do konca týždňa sa zabetónuje mostovka, čo je jedna z najpodstatnejších činností. A celkovo končia práce i na zábradlí či náteroch, aby ten most skutočne vyzeral tak, ako vyzerať má," doplnil riaditeľ stavby Róbert Šinály.
Do 15. decembra by mali byť podľa primátora všetky práce aj vyfakturované, potom nastane proces kolaudácie. "Kolaudovať stavbu bude asi päť inštitúcií, bude to teda náročná akcia, ktorá môže trvať aj niekoľko mesiacov," podotkol Nesrovnal.
Mesto chce však podľa primátora kolaudovať stavbu tak, aby sa peší mohli dostať na Starý most skôr, než tam bude jazdiť električka. Hlavná dopravná inžinierka Tatiana Kratochvílová minulý mesiac podotkla, že električky by po moste mohli začať premávať najskôr od začiatku februára 2016. Katarína Kohútiková z oddelenia komunikácie a marketingu hlavného mesta pre TASR uviedla, že projekt musí byť uvedený do prevádzky najneskôr do 31. marca 2017.
Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt realizuje za 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto. Aby ho eurofondy preplatili, treba ho dokončiť do konca tohto roka. Fakturuje sa však postupne. "Zostáva posledná faktúra vo výške viac ako 7,5 milióna eur. Tá sa platí systémom refundácie, mesto ju teda musí zaplatiť celú zo svojho a na budúci rok ju dostaneme refundovanú z riadiaceho orgánu," vysvetlil Nesrovnal.
Európska únia uhradí len výdavky, ktoré sa vyskytnú pred 31. decembrom a teda výdavky po tomto dátume nebudú oprávnené, zopakovala tiež Ingrid Ludviková z tlačového oddelenia Zastúpenia Európskej komisie v SR. Nesrovnal však podotýka, že ak sa budú ďalší rok robiť ešte nejaké práce, tak iba tie, ktoré budú uznané ako chyby. "Na každej stavbe sa môže vyskytnúť, že sa niečo také stane, je to veľký proces. Ale nebudeme platiť už nič," dodal.
Prestavba Starého mosta slávnostne odštartovala presne pred dvoma rokmi, 2. decembra 2013.