Rôzne druhy dopravy dnes v Bratislave testovali v rámci Európskeho týždňa mobility.
Autor TASR
Bratislava 17. septembra (TASR) – Kto príde skôr v rannej špičke z bratislavskej Rače na Hlavné námestie, dnes testovali vodič, cyklista, cestujúci v mestskej hromadnej doprave (MHD) a bežec. Zúčastnení museli absolvovať trasu dlhú osem kilometrov a medzitým si kúpiť raňajky v potravinách na Námestí SNP. Najrýchlejšie to zvládol cyklista, posledný do cieľa dorazil bežec. TASR o výsledkoch informoval poradca primátora Michal Feik.
Rôzne druhy dopravy dnes v meste testovali v rámci Európskeho týždňa mobility. Cyklista trasu z Peknej cesty zvládol za 17 minút, pričom išiel priemernou rýchlosťou 28 kilometrov za hodinu. Vodič v aute prišiel do cieľa cesty sedem minút po cyklistovi, podľa údajov mesta jazdil priemernou rýchlosťou 20 kilometrov za hodinu. Označili ho však za šoféra – piráta. "Náš vodič totiž jazdil po poľných cestách a zaparkoval na zákaze parkovania. Neminula ho papuča ani pokuta," priblížil Feik. Ďalšiemu šoférovi, ktorý jazdil podľa pravidiel a správne zaparkoval, cesta trvala 37 minút.
Celkom 27 minút trvalo cestujúcemu v MHD, aby sa dostal do cieľa svojej cesty. Išiel električkou. "Do cestovania treba započítať nielen čas strávený v dopravnom prostriedku, ale aj cestu pešo k autu alebo na zastávku, prípadne hľadanie parkovacieho miesta," podotkol Feik. Ďalší účastník presun skombinoval s použitím bicykla a ušetril dve minúty. Posledný prišiel do cieľa bežec, do centra utekal 38 minút. Prišiel tak len o minútu neskôr ako vodič. "Počítali sme pritom autá v kolóne. V 96 z nich sedel jeden cestujúci, v šiestich dvaja a iba v jednom viac ako dvaja," podotkol Feik.
Mesto akciu uskutočnilo aj vlani. Z parkoviska pri Ekonomickej univerzite v Petržalke sa do centra cez Most Apollo taktiež najrýchlejšie dostal cyklista, druhé skončilo auto. Ako posledný do cieľa vtedy dorazil cestujúci v autobuse. Ten nemal vyhradený bus pruh a stál v tých istých zápchach ako autá.
V rámci týždňa mobility dnes ešte občianske združenie Cyklokoalícia na Námestí SNP organizuje debatu o rozvoji cyklodopravy s kandidátmi na post primátora i cyklokuchyňu na Šafárikovom námestí. Obe podujatia sa začnú o 18.00 h.
Rôzne druhy dopravy dnes v meste testovali v rámci Európskeho týždňa mobility. Cyklista trasu z Peknej cesty zvládol za 17 minút, pričom išiel priemernou rýchlosťou 28 kilometrov za hodinu. Vodič v aute prišiel do cieľa cesty sedem minút po cyklistovi, podľa údajov mesta jazdil priemernou rýchlosťou 20 kilometrov za hodinu. Označili ho však za šoféra – piráta. "Náš vodič totiž jazdil po poľných cestách a zaparkoval na zákaze parkovania. Neminula ho papuča ani pokuta," priblížil Feik. Ďalšiemu šoférovi, ktorý jazdil podľa pravidiel a správne zaparkoval, cesta trvala 37 minút.
Celkom 27 minút trvalo cestujúcemu v MHD, aby sa dostal do cieľa svojej cesty. Išiel električkou. "Do cestovania treba započítať nielen čas strávený v dopravnom prostriedku, ale aj cestu pešo k autu alebo na zastávku, prípadne hľadanie parkovacieho miesta," podotkol Feik. Ďalší účastník presun skombinoval s použitím bicykla a ušetril dve minúty. Posledný prišiel do cieľa bežec, do centra utekal 38 minút. Prišiel tak len o minútu neskôr ako vodič. "Počítali sme pritom autá v kolóne. V 96 z nich sedel jeden cestujúci, v šiestich dvaja a iba v jednom viac ako dvaja," podotkol Feik.
Mesto akciu uskutočnilo aj vlani. Z parkoviska pri Ekonomickej univerzite v Petržalke sa do centra cez Most Apollo taktiež najrýchlejšie dostal cyklista, druhé skončilo auto. Ako posledný do cieľa vtedy dorazil cestujúci v autobuse. Ten nemal vyhradený bus pruh a stál v tých istých zápchach ako autá.
V rámci týždňa mobility dnes ešte občianske združenie Cyklokoalícia na Námestí SNP organizuje debatu o rozvoji cyklodopravy s kandidátmi na post primátora i cyklokuchyňu na Šafárikovom námestí. Obe podujatia sa začnú o 18.00 h.