Vyhradený pruh má dĺžku zhruba 750 metrov a je zriadený od hypermarketu v Lamači po napojenie na diaľnicu D2.
Autor TASR
Bratislava 21. decembra (TASR) – Na Lamačskej ceste v Bratislave pribudol vyhradený jazdný pruh pre mestské a prímestské autobusy. Vyznačiť ho dalo hlavné mesto s cieľom zlepšenia premávky najmä počas dopravnej špičky. Vyhradený pruh má dĺžku zhruba 750 metrov a je zriadený od hypermarketu v Lamači po napojenie na diaľnicu D2, kde sa cesta zlieva z dvoch jazdných pruhov do jedného. TASR o tom informovala Katarína Kohútiková z bratislavského magistrátu.
Bratislavská samospráva tvrdí, že najmä v poobedných hodinách na tomto úseku denne vznikajú kolóny, v ktorých boli doteraz uviaznuté okrem osobných áut aj vozidlá verejnej dopravy. "V danom úseku počas dopravnej špičky premáva každú hodinu 15 spojov MHD, konkrétne linky 30, 37, 63, 92 a približne sedem spojov prímestskej dopravy," priblížila Kohútiková. Spolu to znamená frekvenciu jeden autobus za každé necelé tri minúty. Od vyznačenia pruhu pre autobusy očakáva mesto zlepšenie pravidelnosti a skrátenie cestovných časov vo verejnej doprave.
Projekt vyhradeného pruhu bol pripravený a odsúhlasený na základe spoločnej snahy hlavného mesta a Dopravného podniku Bratislava (DPB) o preferenciu verejnej dopravy a taktiež na základe spolupráce s Krajským dopravným inšpektorátom. "V najbližších dňoch bude mesto dopravnú situáciu monitorovať a vyhodnocovať. V prípade potreby prijme opatrenia na úpravu cestnej svetelnej signalizácie. DPB pripravuje analýzu s porovnaním jazdných časov liniek MHD," vysvetlila Kohútiková.
Magistrát plánuje aj v roku 2016 pokračovať so zriaďovaním vyhradených pruhov pre verejnú dopravu. V súčasnosti finalizovaný územný generel dopravy odporúča pruhy pre autobusy ako jeden z nástrojov dopravnej politiky mesta pre podporu udržateľnej mobility.
Bratislavská samospráva tvrdí, že najmä v poobedných hodinách na tomto úseku denne vznikajú kolóny, v ktorých boli doteraz uviaznuté okrem osobných áut aj vozidlá verejnej dopravy. "V danom úseku počas dopravnej špičky premáva každú hodinu 15 spojov MHD, konkrétne linky 30, 37, 63, 92 a približne sedem spojov prímestskej dopravy," priblížila Kohútiková. Spolu to znamená frekvenciu jeden autobus za každé necelé tri minúty. Od vyznačenia pruhu pre autobusy očakáva mesto zlepšenie pravidelnosti a skrátenie cestovných časov vo verejnej doprave.
Projekt vyhradeného pruhu bol pripravený a odsúhlasený na základe spoločnej snahy hlavného mesta a Dopravného podniku Bratislava (DPB) o preferenciu verejnej dopravy a taktiež na základe spolupráce s Krajským dopravným inšpektorátom. "V najbližších dňoch bude mesto dopravnú situáciu monitorovať a vyhodnocovať. V prípade potreby prijme opatrenia na úpravu cestnej svetelnej signalizácie. DPB pripravuje analýzu s porovnaním jazdných časov liniek MHD," vysvetlila Kohútiková.
Magistrát plánuje aj v roku 2016 pokračovať so zriaďovaním vyhradených pruhov pre verejnú dopravu. V súčasnosti finalizovaný územný generel dopravy odporúča pruhy pre autobusy ako jeden z nástrojov dopravnej politiky mesta pre podporu udržateľnej mobility.