Cestný ťah prechádzajúci mestskými časťami Lamač a Záhorská bystrica využíva väčšina motorizovaných obyvateľov spádovej oblasti, do ktorej patria aj Borinka, Marianka a Stupava.
Autor TASR
Bratislava 23. marca (TASR) – Bratislavský samosprávny kraj (BSK) chce Lamaču, Záhorskej Bystrici i ďalším obciam na severozápadnom okraji Bratislavy pomôcť v úsilí zrušiť spoplatnenie diaľnice D2 v úseku medzi Lamačom a Stupavou. Podľa slov predsedu BSK Pavla Freša chce kraj zastupovať mestské časti a ich záležitosť brať ako záujem bratislavského VÚC.
Súčasnú situáciu popisuje Frešo ako absurdnú. "Ak je vedľa diaľnica, treba podporiť, aby autá cez obce nechodili," uviedol šéf BSK. Pripomenul, že podobný prípad je aj v Rusovciach. Navrhol preto, aby jednotlivé mestské časti kontaktovali BSK so svojimi podnetmi. "Kraj by prijal uznesenie, že bude mestské časti zastupovať a snažiť sa túto absurditu vyriešiť v prospech ľudí," uviedol Frešo. Je presvedčený, že takýto postup bude mať úspech. "Niečo podobné sa napríklad stalo aj v prípade pezinskej skládky, kde úradníci rešpektovali názor kraja," dodal predseda BSK.
Cestný ťah prechádzajúci mestskými časťami Lamač a Záhorská bystrica využíva za každodennou prácou do Bratislavy väčšina motorizovaných obyvateľov spádovej oblasti, do ktorej patria aj Borinka, Marianka a Stupava. Na využitie rýchlejšej a bezpečnejšej diaľnice by potrebovali diaľničnú známku, čo je však pre nich ekonomicky nevýhodné. Množstvo vozidiel tak v pracovných dňoch vyvoláva v tomto úseku dopravné zápchy a sťažuje život obyvateľom mestských častí.
Na tento fakt už v minulosti upozorňovali starostovia Lamača a Záhorskej Bystrice, Peter Šramko a Jozef Krúpa, ale aj starosta obce Marianka Radovan Jurika. Všetci vo svojich žiadostiach ministerstvu dopravy argumentovali, že zrušenie spoplatnenia diaľnice D2 v úseku medzi Lamačom a Stupavou by prispelo k plynulejšej a bezpečnejšej doprave. Žiadosti starostov podporil aj primátor Bratislavy Milan Ftáčnik.
Ministerstvo dopravy však zakaždým túto snahu odmietlo, argumentujúc tým, že spomínaný úsek je diaľnicou, ktorá prechádza nezastavaným územím a jej úlohou nie je riešiť dopravnú obslužnosť priľahlého územia. "Je to nadštandard, za ktorý sa platí," uviedlo ministerstvo.
Súčasnú situáciu popisuje Frešo ako absurdnú. "Ak je vedľa diaľnica, treba podporiť, aby autá cez obce nechodili," uviedol šéf BSK. Pripomenul, že podobný prípad je aj v Rusovciach. Navrhol preto, aby jednotlivé mestské časti kontaktovali BSK so svojimi podnetmi. "Kraj by prijal uznesenie, že bude mestské časti zastupovať a snažiť sa túto absurditu vyriešiť v prospech ľudí," uviedol Frešo. Je presvedčený, že takýto postup bude mať úspech. "Niečo podobné sa napríklad stalo aj v prípade pezinskej skládky, kde úradníci rešpektovali názor kraja," dodal predseda BSK.
Cestný ťah prechádzajúci mestskými časťami Lamač a Záhorská bystrica využíva za každodennou prácou do Bratislavy väčšina motorizovaných obyvateľov spádovej oblasti, do ktorej patria aj Borinka, Marianka a Stupava. Na využitie rýchlejšej a bezpečnejšej diaľnice by potrebovali diaľničnú známku, čo je však pre nich ekonomicky nevýhodné. Množstvo vozidiel tak v pracovných dňoch vyvoláva v tomto úseku dopravné zápchy a sťažuje život obyvateľom mestských častí.
Na tento fakt už v minulosti upozorňovali starostovia Lamača a Záhorskej Bystrice, Peter Šramko a Jozef Krúpa, ale aj starosta obce Marianka Radovan Jurika. Všetci vo svojich žiadostiach ministerstvu dopravy argumentovali, že zrušenie spoplatnenia diaľnice D2 v úseku medzi Lamačom a Stupavou by prispelo k plynulejšej a bezpečnejšej doprave. Žiadosti starostov podporil aj primátor Bratislavy Milan Ftáčnik.
Ministerstvo dopravy však zakaždým túto snahu odmietlo, argumentujúc tým, že spomínaný úsek je diaľnicou, ktorá prechádza nezastavaným územím a jej úlohou nie je riešiť dopravnú obslužnosť priľahlého územia. "Je to nadštandard, za ktorý sa platí," uviedlo ministerstvo.