Pri nácviku hromadného zoskoku parašutistov na Letecký deň na letisku v Slavnici došlo 20. augusta krátko po 09.00 h nad obcou Červený Kameň k zrážke dvoch lietadiel L 410.
Autor TASR
Slavnica 4. apríla (TASR) – Príčinou leteckého nešťastia, pri ktorom 20. augusta minulého roku zahynuli po zrážke lietadiel nad obcou Červený Kameň v Ilavskom okrese štyria piloti a traja parašutisti, bola nedisciplinovanosť pilota jedného z lietadiel. Vyplýva to z výsledkov vyšetrovania Leteckého a námorného vyšetrovacieho útvaru Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Ako dnes informoval Juraj Gyenes z Leteckého a námorného vyšetrovacieho útvaru, hlavnou príčinou leteckej nehody bolo nevenovanie sa dostatočne riadeniu lietadla a nezvládnutie techniky pilotovania veliteľom jedného z lietadiel. Bezprostrednou príčinou leteckej nehody bola zrážka lietadiel.
„Vyšetrovanie sme ukončili a dospeli sme k jednoznačnému záveru, že pilot druhého lietadla, ktoré malo byť vzadu a v polohe nižšie od prvého lietadla, sa nevenoval riadeniu, ale sa venoval foteniu prvého lietadla. Pritom prvé lietadlo dobehol a spôsobil kolíziu,“ priblížil Gyenes.
Ako dodal, v tomto prípade išlo o nedisciplinovanosť a samovôľu pilota, takže ťažko prijať nejaké opatrenia. „Všetci piloti sa oboznámia s našou správou a ponaučením do budúcnosti je, že takéto veci sa nemajú robiť,“ doplnil Gyenes s tým, že úlohou Leteckého a námorného útvaru nie je trestať, ale len vypracovať správu o príčinách nehody.
Vyšetrovateľ odboru kriminálnej polície Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Trenčíne začal ešte v auguste v súvislosti s leteckou tragédiou trestné stíhanie vo veci prečinu všeobecného ohrozenia. Ako dnes TASR informovala trenčianska krajská policajná hovorkyňa Elena Antalová, policajné vyšetrovanie ešte nie je ukončené.
Pri nácviku hromadného zoskoku parašutistov na Letecký deň na letisku v Slavnici došlo 20. augusta krátko po 09.00 h nad obcou Červený Kameň k zrážke dvoch lietadiel L 410. Na palubách oboch strojov bolo po 17 parašutistov a dvaja členovia posádky. Z 38 pasažierov sa podarilo z lietadiel včas vyskočiť 31 parašutistom, štyria členovia posádky a traja parašutisti nehodu neprežili.
Ako dnes informoval Juraj Gyenes z Leteckého a námorného vyšetrovacieho útvaru, hlavnou príčinou leteckej nehody bolo nevenovanie sa dostatočne riadeniu lietadla a nezvládnutie techniky pilotovania veliteľom jedného z lietadiel. Bezprostrednou príčinou leteckej nehody bola zrážka lietadiel.
„Vyšetrovanie sme ukončili a dospeli sme k jednoznačnému záveru, že pilot druhého lietadla, ktoré malo byť vzadu a v polohe nižšie od prvého lietadla, sa nevenoval riadeniu, ale sa venoval foteniu prvého lietadla. Pritom prvé lietadlo dobehol a spôsobil kolíziu,“ priblížil Gyenes.
Ako dodal, v tomto prípade išlo o nedisciplinovanosť a samovôľu pilota, takže ťažko prijať nejaké opatrenia. „Všetci piloti sa oboznámia s našou správou a ponaučením do budúcnosti je, že takéto veci sa nemajú robiť,“ doplnil Gyenes s tým, že úlohou Leteckého a námorného útvaru nie je trestať, ale len vypracovať správu o príčinách nehody.
Vyšetrovateľ odboru kriminálnej polície Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Trenčíne začal ešte v auguste v súvislosti s leteckou tragédiou trestné stíhanie vo veci prečinu všeobecného ohrozenia. Ako dnes TASR informovala trenčianska krajská policajná hovorkyňa Elena Antalová, policajné vyšetrovanie ešte nie je ukončené.
Pri nácviku hromadného zoskoku parašutistov na Letecký deň na letisku v Slavnici došlo 20. augusta krátko po 09.00 h nad obcou Červený Kameň k zrážke dvoch lietadiel L 410. Na palubách oboch strojov bolo po 17 parašutistov a dvaja členovia posádky. Z 38 pasažierov sa podarilo z lietadiel včas vyskočiť 31 parašutistom, štyria členovia posádky a traja parašutisti nehodu neprežili.