Od 1. novembra budú platiť jednorazové cestovné lístky s časovou platnosťou 15 minút, ktorý zostáva na súčasnej cene, ale navyše bude prestupný.
Autor TASR
Bratislava 29. októbra (TASR) – Na území Bratislavského kraja bude od nedele 1. novembra spustená III. etapa integrovaného dopravného systému (IDS). Znamená to, že železničná doprava, prímestská autobusová doprava a MHD sa zlúčia do jedného systému, postaveného na jednotných prepravných a tarifných podmienkach.
"Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji považujeme za jeden z najnáročnejších projektov aj vzhľadom na to, že musíme komunikovať s viacerými dopravcami a integrujeme viacero typov dopravy," priblížil predseda predstavenstva spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava (BID) Marian Rovenský.
Podľa riaditeľky odboru dopravnej integrácie BID Zuzany Horčíkovej všetky cestovné lístky predávané v rámci IDS budú platiť u všetkých troch zapojených dopravcov, a to Dopravného podniku Bratislava (DPB), Železničnej spoločnosti Slovensko (ŽSSK) a Slovak Lines. "V praxi to znamená, že všetky cestovné lístky predané v DPB budú môcť cestujúci využiť u ktoréhokoľvek dopravcu, ktorý prevádzkuje verejnú dopravu na území Bratislavského kraja. Výnimka platí pri SMS cestovnom lístku," vysvetlila Horčíková.
Od 1. novembra budú podľa slov riaditeľky platiť jednorazové cestovné lístky s časovou platnosťou 15 minút, ktorý zostáva na súčasnej cene, ale navyše bude prestupný. "To je zásadný rozdiel medzi súčasne používaným lístkom," podotkla Horčíková. Ponuka cestovných lístkov bude doplnená o 30-minútový. Ten bude na cenovej úrovni súčasného hodinového lístka, ktorý po novom bude stáť 1,20 eura. "Pri cenotvorbe došlo k súbehu a rešpektovaniu cenníkov troch dopravcov. Všetky tieto cestovné lístky môže cestujúci využiť buď na území mesta, iba v regióne, alebo ich môže kombinovať aj v meste a regióne," uviedla Horčíková.
BID upozorňuje, že výška cestovného sa odvíja od počtu precestovaných zón a časovej dĺžky cesty. Cestujúci si musí zo schémy zón vypočítať, cez ktoré zóny vedie jeho cesta a podľa toho si zvoliť správny lístok. Počas cestovania môže ľubovoľne prestupovať, no jeho cesta nesmie trvať dlhšie, ako je časová platnosť lístka. "Bratislavská zóna 100 má dvojnásobnú cenovú váhu. Zohľadňuje to fakt, že ponúka oveľa viac možností cestovania ako nejaká regionálna zóna," upozornil vedúci oddelenia ekonomiky dopravy BID Peter Války. Ak obyvateľ cestuje s cestovným lístkom na jednu cestu cez zónu 100, musí ju vo výpočte potrebného počtu zón započítať dvakrát.
Zdravotne hendikepovaní obyvatelia s preukazom ŤZP a s trvalým pobytom v Bratislavskom kraji pri využití predplatného cestovného lístka budú mať nárok na 90-percentnú zľavu. Ak budú cestovať na jednorazový cestovný lístok, budú mať nárok iba na 50-percentnú zľavu. "Táto zľava im môže byť poskytnutá len na bezkontaktnú čipovú kartu a tú je možné u dopravcov začať vydávať od 1. novembra. Pre túto skupinu cestujúcich tak bude poskytnuté prechodné obdobie do 31. decembra, kedy budú mať dostatočný časový priestor na vybavenie si tejto karty, či už u Slovak Lines alebo v DPB," spresnila Horčíková. Pre cestujúcich s trvalým pobytom mimo Bratislavského kraja, ktorí majú záujem zakúpiť si predplatný cestovný lístok ZŤP, platí prechodné obdobie do 8. novembra.
Pri skupine cestujúcich nad 70 rokov došlo k zjednoteniu tarifných podmienok. Cestujúci, ktorí si vybavia tzv. seniorpas vo forme bezkontaktnej čipovej karty a ročný evidenčný lístok, by sa tak mali okrem MHD odviesť po novom bezplatne aj vo vozidlách Slovak Lines či vlakoch ŽSSK.
Pre zlepšenie orientácie budú autobusové linky Regio, ale aj linky vlakov označené číslami. Každý smer bude mať svoju číselný rad. Vlakové linky budú označené kombináciou písmena S a čísla, regionálne autobusové linky zas budú označené trojmiestnym číslom od 200 vyššie. V bratislavskej MHD príde k zmenám v linkách trolejbusov, pri ktorých dostanú nové čísla z radu 20 až 199.
Verejnosť môže získať viac informácií o zmenách vo verejnej doprave v bratislavskom regióne po zavedení III. etapy IDS na webovej stránke www.idsbk.sk alebo infolinke s číslom 0948102102.
"Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji považujeme za jeden z najnáročnejších projektov aj vzhľadom na to, že musíme komunikovať s viacerými dopravcami a integrujeme viacero typov dopravy," priblížil predseda predstavenstva spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava (BID) Marian Rovenský.
Podľa riaditeľky odboru dopravnej integrácie BID Zuzany Horčíkovej všetky cestovné lístky predávané v rámci IDS budú platiť u všetkých troch zapojených dopravcov, a to Dopravného podniku Bratislava (DPB), Železničnej spoločnosti Slovensko (ŽSSK) a Slovak Lines. "V praxi to znamená, že všetky cestovné lístky predané v DPB budú môcť cestujúci využiť u ktoréhokoľvek dopravcu, ktorý prevádzkuje verejnú dopravu na území Bratislavského kraja. Výnimka platí pri SMS cestovnom lístku," vysvetlila Horčíková.
Od 1. novembra budú podľa slov riaditeľky platiť jednorazové cestovné lístky s časovou platnosťou 15 minút, ktorý zostáva na súčasnej cene, ale navyše bude prestupný. "To je zásadný rozdiel medzi súčasne používaným lístkom," podotkla Horčíková. Ponuka cestovných lístkov bude doplnená o 30-minútový. Ten bude na cenovej úrovni súčasného hodinového lístka, ktorý po novom bude stáť 1,20 eura. "Pri cenotvorbe došlo k súbehu a rešpektovaniu cenníkov troch dopravcov. Všetky tieto cestovné lístky môže cestujúci využiť buď na území mesta, iba v regióne, alebo ich môže kombinovať aj v meste a regióne," uviedla Horčíková.
BID upozorňuje, že výška cestovného sa odvíja od počtu precestovaných zón a časovej dĺžky cesty. Cestujúci si musí zo schémy zón vypočítať, cez ktoré zóny vedie jeho cesta a podľa toho si zvoliť správny lístok. Počas cestovania môže ľubovoľne prestupovať, no jeho cesta nesmie trvať dlhšie, ako je časová platnosť lístka. "Bratislavská zóna 100 má dvojnásobnú cenovú váhu. Zohľadňuje to fakt, že ponúka oveľa viac možností cestovania ako nejaká regionálna zóna," upozornil vedúci oddelenia ekonomiky dopravy BID Peter Války. Ak obyvateľ cestuje s cestovným lístkom na jednu cestu cez zónu 100, musí ju vo výpočte potrebného počtu zón započítať dvakrát.
Zdravotne hendikepovaní obyvatelia s preukazom ŤZP a s trvalým pobytom v Bratislavskom kraji pri využití predplatného cestovného lístka budú mať nárok na 90-percentnú zľavu. Ak budú cestovať na jednorazový cestovný lístok, budú mať nárok iba na 50-percentnú zľavu. "Táto zľava im môže byť poskytnutá len na bezkontaktnú čipovú kartu a tú je možné u dopravcov začať vydávať od 1. novembra. Pre túto skupinu cestujúcich tak bude poskytnuté prechodné obdobie do 31. decembra, kedy budú mať dostatočný časový priestor na vybavenie si tejto karty, či už u Slovak Lines alebo v DPB," spresnila Horčíková. Pre cestujúcich s trvalým pobytom mimo Bratislavského kraja, ktorí majú záujem zakúpiť si predplatný cestovný lístok ZŤP, platí prechodné obdobie do 8. novembra.
Pri skupine cestujúcich nad 70 rokov došlo k zjednoteniu tarifných podmienok. Cestujúci, ktorí si vybavia tzv. seniorpas vo forme bezkontaktnej čipovej karty a ročný evidenčný lístok, by sa tak mali okrem MHD odviesť po novom bezplatne aj vo vozidlách Slovak Lines či vlakoch ŽSSK.
Pre zlepšenie orientácie budú autobusové linky Regio, ale aj linky vlakov označené číslami. Každý smer bude mať svoju číselný rad. Vlakové linky budú označené kombináciou písmena S a čísla, regionálne autobusové linky zas budú označené trojmiestnym číslom od 200 vyššie. V bratislavskej MHD príde k zmenám v linkách trolejbusov, pri ktorých dostanú nové čísla z radu 20 až 199.
Verejnosť môže získať viac informácií o zmenách vo verejnej doprave v bratislavskom regióne po zavedení III. etapy IDS na webovej stránke www.idsbk.sk alebo infolinke s číslom 0948102102.