Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Bratislavský kraj

O riešenie diaľnic D1 a D4 sa zaujíma aj Európska investičná banka

Na snímke odpočívadlo Triblavina, na diaľnici D1 Bratislava - Trnava v smere z Bratislavy. Foto: TASR/Štefan Puškáš

Zástupcovia banky si vypočuli argumenty aktivistov a majú sa nimi zaoberať na rokovaniach s ministerstvom dopravy.

Bratislava 19. októbra (TASR) – Pracovníci Európskej investičnej banky (EIB) sa dnes stretli so zástupcami petície za prestavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a aktivistami z občianskeho združenia (OZ) Triblavina. Spoločne rokovali o budúcom dopravnom riešení diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou i diaľnice D4, ktorá bude súčasťou bratislavského obchvatu.

"EIB sa stretla s nami na základe listu, ktorý sme písali v máji, kde sme vyjadrovali svoju sťažnosť, že diaľnica D4 sa má v križovaní s D1 stavať bez kolektorov, pričom zmluva bola podpísaná s tým, že sa bude stavať s kolektormi," uviedol pre TASR predseda petičného výboru a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva. Zástupcovia EIB si podľa jeho slov vypočuli argumenty aktivistov a majú sa nimi zaoberať na rokovaniach s ministerstvom dopravy.

Ak budú podľa Mrvu vybudované kolektory pri križovaní diaľnic D1 s D4, budú postavené aj pri križovatke Triblavina, Blatné až do Trnavy. "Tak ako je schválené územné rozhodnutie z roku 2013, kde sa počíta s rozšírením diaľnice s kolektormi, ktoré budú mať 11 vjazdov do okolitých obcí, čím sa odľahčí regionálna doprava," povedal s tým, že návrhy na osempruhovú diaľnicu sú nanič, keď nebude zrealizovaná prestavba diaľnice D1 Bratislava - Trnava so súbežnými kolektormi a v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013. Podľa aktivistov sa totiž momentálne uvažuje v tomto úseku o stavaní osempruhovej diaľnice (4+4).

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pred týždňom pre TASR uviedla, že momentálne prehodnocuje dopravné riešenie diaľnice D1 v úseku Bratislava – Triblavina. Pritom koncom júna NDS konštatovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, tak ako je to uvedené v Územnom pláne Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

BSK však následne upozornil, že NDS chce vybudovať kolektory len na úseku diaľnice medzi Bratislavou a Triblavinou, ale v ďalších častiach to už nebudú kolektory, ale príjazdové pruhy na diaľnicu. "Nie je to úplne plnohodnotné riešenie, ktoré by spĺňalo dopravné obslúženie dotknutého územia. Je to lepšie ako päťpruhová diaľnica, došlo k výraznému posunu, ale je to horšie, ako keby tam boli tie kolektory, ktoré sme od začiatku naplánovali," priblížil Pavol Frešo, predseda BSK. Vedenie BSK pripomenulo, že práve na žiadosť ministerstva dopravy a NDS boli do územného plánu kraja zadefinované kolektory popri celej diaľnici až po Trnavu.

Ministerstvo dopravy dnes pre TASR uviedlo, že konečnú podobu technického riešenia diaľničnej križovatky Triblavina aktuálne prehodnocuje pracovná skupina zložená z odborníkov v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva, ktorá pripravuje odborné stanovisko. "Táto skupina má navrhnúť technický a časový postup, ktorý bude koordinovaný s výstavbou križovatky D1/D4 a komplexné riešenie, ktoré uspokojí dopravné potreby v tejto lokalite," povedala hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká s tým, že definitívne rozhodnutie by malo padnúť na prelome októbra a novembra.