DPB zrealizovalo v dotknutých úsekoch 15 kilometrov výkopu a vymenili desiatky kilometrov trakčných napájacích káblov.
Autor TASR
Bratislava 5. júla (TASR) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) dokončil výmenu podzemných napájacích trakčných káblov a výmenu technológií štyroch meniarní, ktoré napájajú trolejové siete. Výmena technológie meniarní má zabezpečiť spoľahlivú prevádzku nových veľkokapacitných vozidiel s vyššími energetickými nárokmi. TASR o tom informoval hovorca DPB Jozef Vozár.
Štátna tajomníčka ministerstva dopravy Denisa Žiláková priblížila, že projekt vylepšil kapacitu trolejbusových a električkových tratí. "Vďaka tomu budú električky a trolejbusy, teda vozidlá na elektrický pohon, v hlavnom meste jazdiť spoľahlivejšie," dodala s tým, že na projekt vyčlenili viac ako 20 miliónov eur z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
DPB zrealizovalo v dotknutých úsekoch 15 kilometrov výkopu a vymenili desiatky kilometrov trakčných napájacích káblov. "V miestach, ktoré viedli cez chodník sme po ukončení prác položili nový chodník na celú šírku napriek tomu, že sme rozkopali iba jeho časť," dodal Vozár.
Súčasťou trolejovej siete sú meniarne, ktoré zabezpečujú jej napájanie. "V celej našej sieti momentálne využívame sedemnásť meniarní a v štyroch (Dolné hony, Račianska, Krasňany, Záhumenice) sme vymenili kritické komponenty, ako sú trakčné transformátory, usmerňovače či nadprúdové ochrany, za spoľahlivejšie a modernejšie," ozrejmil hovorca. Podotkol, že väčšinu prác mohli zrealizovať pri krátkodobých napäťových výlukách.
"Spolu s rekonštrukciou Vajnorskej radiály nám končia dva veľké infraštruktúrne projekty, ktoré ukazujú budúcnosť dopravnej infraštruktúry v Bratislave," povedal predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.
Súčasťou projektu "Modernizácia kľúčových úsekov a prvkov infraštruktúry verejnej osobnej dopravy v Bratislave" sú aj modernizácie električkových tratí Detvianska - Záhumenice a Americké námestie, ktoré DPB zrealizoval v minulosti.
Štátna tajomníčka ministerstva dopravy Denisa Žiláková priblížila, že projekt vylepšil kapacitu trolejbusových a električkových tratí. "Vďaka tomu budú električky a trolejbusy, teda vozidlá na elektrický pohon, v hlavnom meste jazdiť spoľahlivejšie," dodala s tým, že na projekt vyčlenili viac ako 20 miliónov eur z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
DPB zrealizovalo v dotknutých úsekoch 15 kilometrov výkopu a vymenili desiatky kilometrov trakčných napájacích káblov. "V miestach, ktoré viedli cez chodník sme po ukončení prác položili nový chodník na celú šírku napriek tomu, že sme rozkopali iba jeho časť," dodal Vozár.
Súčasťou trolejovej siete sú meniarne, ktoré zabezpečujú jej napájanie. "V celej našej sieti momentálne využívame sedemnásť meniarní a v štyroch (Dolné hony, Račianska, Krasňany, Záhumenice) sme vymenili kritické komponenty, ako sú trakčné transformátory, usmerňovače či nadprúdové ochrany, za spoľahlivejšie a modernejšie," ozrejmil hovorca. Podotkol, že väčšinu prác mohli zrealizovať pri krátkodobých napäťových výlukách.
"Spolu s rekonštrukciou Vajnorskej radiály nám končia dva veľké infraštruktúrne projekty, ktoré ukazujú budúcnosť dopravnej infraštruktúry v Bratislave," povedal predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.
Súčasťou projektu "Modernizácia kľúčových úsekov a prvkov infraštruktúry verejnej osobnej dopravy v Bratislave" sú aj modernizácie električkových tratí Detvianska - Záhumenice a Americké námestie, ktoré DPB zrealizoval v minulosti.