Termín na dokončenie prác má však firma až do konca novembra.
Autor TASR
Bratislava 10. novembra (TASR) -Električkovú trať v bratislavskej Dúbravke, ktorú začali opravovať v polovici júla, spustia do prevádzky v piatok 14. novembra, teda deň pred komunálnymi voľbami. Skolaudovaná však ešte nebude a aj firma má na dokončenie prác čas až do konca novembra. Mesto ale argumentuje, že dopravný podnik nemá dosť vodičov autobusov a každým dňom, čo ľudí vozia do Dúbravky náhradné autobusy, prichádza o peniaze.
Trať do Dúbravky bola dlho v havarijnom stave a vozidlá ňou museli jazdiť zníženou rýchlosťou, len päť kilometrov za hodinu. Nové koľaje teraz dostáva úsek od Hanulovej k ulici Pri kríži. Radní a firma Metrostav pred mesiacom sľubovali, že trať spustia dnes. "Práce mesiac dopredu nie vždy odhadnete. Keď sme počas posledného týždňa museli každý deň 24 hodín podbíjať koľajnice, aby sme to stihli, tak sme v piatok pochopili, že nemôžeme rušiť obyvateľov Dúbravky," vysvetľoval na dnešnom tlačovom brífingu Roman Fuksa z firmy Metrostav. Polohu trate totiž upravuje podbíjací stroj, ktorý je v noci hlučný. Mesto tak firma podľa jeho slov požiadala, aby sa termín predĺžil.
Termín na dokončenie prác má však firma až do konca novembra. Hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán vylučuje, že by práce náhlili tak, aby sa trať spustila ešte pred sobotňajšími (15. 11.) komunálnymi voľbami. Dopravnému podniku Bratislava (DPB) vraj chýbajú vodiči autobusov, ktorí chodia do Dúbravky. "A keď sa vypravujú autobusy namiesto električiek, je to pre dopravný podnik finančná záťaž," vraví Ščepán. Náklady na náhradnú dopravu stoja vraj 170.000 eur na mesiac.
Na trati dnes prebiehajú práce a zastávky sú nedokončené. Podľa Fuksu práce skončia do dvoch dní, potom prídu na rad skúšky a prvá električka začne jazdiť v rámci testovacej prevádzky v piatok o 4.15 h. Na trati dnes symbolicky zatiahli posledné matice, ktoré spájajú starý a nový úsek. Testovať sa začne trať ešte neskolaudovaná, proces kolaudácie totiž odštartuje 18. novembra. "Vy môžete sprístupniť prevádzku koľajových tratí už aj počas testovacej premávky," vysvetľuje hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser.
Kolaudácia môže podľa Schlossera trvať pár dní až dva týždne. "Vtedy sa budú odstraňovať detaily, ale rozhodne tým detailom nie je koľajová trať," podotkol. Že by o týždeň či dva premávku potom na trati opäť zastavili, Schlosser vylučuje. "Určite nie, tam sú veľmi prísne podmienky na to, kedy sa dá trať sprevádzkovať," zdôraznil.
Výška nástupnej hrany na piatich nástupištiach bude mať po novom 25 centimetrov a bude teda vyššia ako nástupištia v iných častiach mesta. Nástupná hrana električky je pritom 30 centimetrov. Dve svetelné križovatky, cez ktoré budú električky jazdiť, tiež dostanú prednostný signál. A na zastávkach bude osadený informačný panel. Práce v okolí trate majú dokončiť do konca novembra.
Bratislava modernizuje trať z európskych peňazí, ktoré mali ísť pôvodne na novú vlakovú trať s podzemným tunelom spájajúcu bratislavské Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte. Mestskí poslanci v septembri 2012 schválili náhradné projekty, medzi ktorými sa ocitla aj trať v Dúbravke. Bratislava za opravy zaplatí 8,2 milióna eur, pričom zo sumy 85 percent financuje Európska únia, 10 percent štát a 5 percent mesto.
Trať do Dúbravky bola dlho v havarijnom stave a vozidlá ňou museli jazdiť zníženou rýchlosťou, len päť kilometrov za hodinu. Nové koľaje teraz dostáva úsek od Hanulovej k ulici Pri kríži. Radní a firma Metrostav pred mesiacom sľubovali, že trať spustia dnes. "Práce mesiac dopredu nie vždy odhadnete. Keď sme počas posledného týždňa museli každý deň 24 hodín podbíjať koľajnice, aby sme to stihli, tak sme v piatok pochopili, že nemôžeme rušiť obyvateľov Dúbravky," vysvetľoval na dnešnom tlačovom brífingu Roman Fuksa z firmy Metrostav. Polohu trate totiž upravuje podbíjací stroj, ktorý je v noci hlučný. Mesto tak firma podľa jeho slov požiadala, aby sa termín predĺžil.
Fotogaléria z rekonštrukcie trate
Termín na dokončenie prác má však firma až do konca novembra. Hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán vylučuje, že by práce náhlili tak, aby sa trať spustila ešte pred sobotňajšími (15. 11.) komunálnymi voľbami. Dopravnému podniku Bratislava (DPB) vraj chýbajú vodiči autobusov, ktorí chodia do Dúbravky. "A keď sa vypravujú autobusy namiesto električiek, je to pre dopravný podnik finančná záťaž," vraví Ščepán. Náklady na náhradnú dopravu stoja vraj 170.000 eur na mesiac.
Na trati dnes prebiehajú práce a zastávky sú nedokončené. Podľa Fuksu práce skončia do dvoch dní, potom prídu na rad skúšky a prvá električka začne jazdiť v rámci testovacej prevádzky v piatok o 4.15 h. Na trati dnes symbolicky zatiahli posledné matice, ktoré spájajú starý a nový úsek. Testovať sa začne trať ešte neskolaudovaná, proces kolaudácie totiž odštartuje 18. novembra. "Vy môžete sprístupniť prevádzku koľajových tratí už aj počas testovacej premávky," vysvetľuje hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser.
Kolaudácia môže podľa Schlossera trvať pár dní až dva týždne. "Vtedy sa budú odstraňovať detaily, ale rozhodne tým detailom nie je koľajová trať," podotkol. Že by o týždeň či dva premávku potom na trati opäť zastavili, Schlosser vylučuje. "Určite nie, tam sú veľmi prísne podmienky na to, kedy sa dá trať sprevádzkovať," zdôraznil.
Výška nástupnej hrany na piatich nástupištiach bude mať po novom 25 centimetrov a bude teda vyššia ako nástupištia v iných častiach mesta. Nástupná hrana električky je pritom 30 centimetrov. Dve svetelné križovatky, cez ktoré budú električky jazdiť, tiež dostanú prednostný signál. A na zastávkach bude osadený informačný panel. Práce v okolí trate majú dokončiť do konca novembra.
Bratislava modernizuje trať z európskych peňazí, ktoré mali ísť pôvodne na novú vlakovú trať s podzemným tunelom spájajúcu bratislavské Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte. Mestskí poslanci v septembri 2012 schválili náhradné projekty, medzi ktorými sa ocitla aj trať v Dúbravke. Bratislava za opravy zaplatí 8,2 milióna eur, pričom zo sumy 85 percent financuje Európska únia, 10 percent štát a 5 percent mesto.