Aj primátor hlavného mesta je zvedavý na to, aké kroky urobí vedenie BSK v prospech zlepšenia dopravnej situácie, ktorá má výrazný dosah na život v Bratislave.
Autor TASR
Bratislava 29. októbra (TASR) – Nech Bratislavský samosprávny kraj (BSK) vníma Bratislavu ako dôležitého partnera. V súvislosti s voľbami do VÚC si to v relácii Hlavné mesto spravodajskej televízie Tablet.TV zaželal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
I on je zvedavý na to, aké kroky urobí vedenie BSK v prospech zlepšenia dopravnej situácie, ktorá má výrazný dosah na život v Bratislave. Nesrovnal v tejto súvislosti však pripomína i ambivalentné kroky viacerých kandidátov na poslanca či dokonca predsedu samosprávneho kraja, ktorí sú zároveň poslancami hlavného mesta. "Na jednej strane zdôrazňujú, akým veľkým problémom doprava je, na strane druhej bránia v Bratislave zaviesť parkovaciu politiku, jedno zo zásadných riešení, ktoré je potrebné prijať," poznamenal primátor.
Osobne je presvedčený, že vzhľadom na limity, s ktorými sa Bratislava borí v súčasnom administratívno-územnom členení i kompetenčnom rozdelení, je potrebné sa zaoberať aj modernizáciou samosprávy a otázkou, čo s krajmi do budúcnosti. Pripomenul v tejto súvislosti, že podmienky pre život, ktoré mestá a metropolitné regióny môžu svojim obyvateľom ponúknuť, závisia od efektívnosti a rýchlosti riešenia problémov. "My však okrem toho, že na rozdiel od iných hlavných miest nemáme status kraja, narážame pri riešení problémov na štvorúrovňové rozdelenie kompetencií medzi štát, kraj, hlavné mesto a mestské časti," upozornil. "Práve doprava je príkladom, aké problémy toto súčasné nastavenie spôsobuje," zdôraznil.
Zopakoval, že jeho cieľom ostáva úsilie vrátiť Bratislave význam kraja, ktorý mala až do politicky motivovanej zmeny v 90. rokoch.
I on je zvedavý na to, aké kroky urobí vedenie BSK v prospech zlepšenia dopravnej situácie, ktorá má výrazný dosah na život v Bratislave. Nesrovnal v tejto súvislosti však pripomína i ambivalentné kroky viacerých kandidátov na poslanca či dokonca predsedu samosprávneho kraja, ktorí sú zároveň poslancami hlavného mesta. "Na jednej strane zdôrazňujú, akým veľkým problémom doprava je, na strane druhej bránia v Bratislave zaviesť parkovaciu politiku, jedno zo zásadných riešení, ktoré je potrebné prijať," poznamenal primátor.
Osobne je presvedčený, že vzhľadom na limity, s ktorými sa Bratislava borí v súčasnom administratívno-územnom členení i kompetenčnom rozdelení, je potrebné sa zaoberať aj modernizáciou samosprávy a otázkou, čo s krajmi do budúcnosti. Pripomenul v tejto súvislosti, že podmienky pre život, ktoré mestá a metropolitné regióny môžu svojim obyvateľom ponúknuť, závisia od efektívnosti a rýchlosti riešenia problémov. "My však okrem toho, že na rozdiel od iných hlavných miest nemáme status kraja, narážame pri riešení problémov na štvorúrovňové rozdelenie kompetencií medzi štát, kraj, hlavné mesto a mestské časti," upozornil. "Práve doprava je príkladom, aké problémy toto súčasné nastavenie spôsobuje," zdôraznil.
Zopakoval, že jeho cieľom ostáva úsilie vrátiť Bratislave význam kraja, ktorý mala až do politicky motivovanej zmeny v 90. rokoch.