Ivo Nesrovnal je kandidátorm na primátora Bratislavy.
Autor TASR
Bratislava 12. júna (TASR) – Menej stavebných úradov, návrat k projektu Filiálky či vytláčanie herní z mesta - to sú časti volebného programu kandidáta na primátora za SDKÚ-DS Iva Nesrovnala. Súčasný mestský a krajský poslanec chce od dnešného dňa viac chodiť do ulíc predstavovať svoj program a komunikovať s ľuďmi. Spolu s množstvom svojich kolegov dnes zvolal novinárov na Námestie SNP, aby im oznámil, že dnes začína intenzívnejšie komunikovať s Bratislavčanmi. "Toto je začiatok intenzívnej časti prípravy na komunálne voľby," vyhlásil.
Nesrovnal tvrdí, že v hlavnom meste chce riešiť najmä tri problémy – výstavbu, dopravu a čistotu. V oblasti výstavby chce zredukovať množstvo stavebných úradov a z existujúcich 15 chce vytvoriť len štyri, ktoré majú byť silnejšie. "Systém treba zjednodušiť. Zjednotí sa tak výklad územného plánu, ubudne úradníkov a tí zvyšní sa budú môcť špecializovať. Zrýchli sa tiež rozhodovanie a ušetria finančné prostriedky," vysvetlil. Štyri nové stavebné úrady by mali podľa neho sídliť v okresoch, ktorých má Bratislava päť. Viac chce kandidát na post primátora dozerať aj na to, aby investori dodržiavali územný plán a podieľali sa na rozvoji územia, na ktorom podnikajú.
Pri doprave chce Nesrovnal riešiť dopravné zápchy aj parkovanie. "Zásadným riešením mestskej dopravy je zapojenie železnice do prepravy ľudí v Bratislave. V meste je totiž 80 kilometrov železničnej trate, ktorá je nevyužitá," podotkol. Predpokladom k tomu má byť podľa neho návrat k projektu Filiálka. Výstavbu novej vlakovej trate s podzemným tunelom, ktorá mala prepojiť Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte stopol minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) ešte na jeseň 2012. "Treba prepojiť sever Bratislavy s juhom cez Starý most. Ten musí byť schopný ponúknuť prepravu pre ľahké železničné vozidlá a podľa mojich informácií je to možné," zdôraznil. Zaviesť chce Nesrovnal aj jednotnú parkovaciu politiku. Na tej sa v meste roky pracovalo, ale poslanci materiál nakoniec neschválili.
Nesrovnal: Jeden priestor - jeden pán
Za jedno námestie či ulicu nemôže byť tiež zodpovedné aj mesto aj mestská časť, myslí si ďalej Nesrovnal. "Jeden priestor musí mať jedného pána. Ľudia nerozlišujú aké priestranstvo komu patrí, musí sa preto vytvoriť systém, aby bola jasná zodpovednosť za priestor," zdôraznil Nesrovnal. Za upratovanie ulice by mala byť napríklad podľa neho zodpovedná mestská časť aj s potrebnými financiami. Poslanec chce riešiť aj množstvo grafitov v meste, regulovať vonkajšiu reklamu či vytláčať z Bratislavy herne a kasína.
O stoličku bratislavského primátora sa bude v jesenných komunálnych voľbách uchádzať súčasná hlava mesta Milan Ftáčnik, neúspešný kandidát na post prezidenta SR Milan Kňažko a tiež fotograf Andrej Palacko.
Nesrovnal tvrdí, že v hlavnom meste chce riešiť najmä tri problémy – výstavbu, dopravu a čistotu. V oblasti výstavby chce zredukovať množstvo stavebných úradov a z existujúcich 15 chce vytvoriť len štyri, ktoré majú byť silnejšie. "Systém treba zjednodušiť. Zjednotí sa tak výklad územného plánu, ubudne úradníkov a tí zvyšní sa budú môcť špecializovať. Zrýchli sa tiež rozhodovanie a ušetria finančné prostriedky," vysvetlil. Štyri nové stavebné úrady by mali podľa neho sídliť v okresoch, ktorých má Bratislava päť. Viac chce kandidát na post primátora dozerať aj na to, aby investori dodržiavali územný plán a podieľali sa na rozvoji územia, na ktorom podnikajú.
Pri doprave chce Nesrovnal riešiť dopravné zápchy aj parkovanie. "Zásadným riešením mestskej dopravy je zapojenie železnice do prepravy ľudí v Bratislave. V meste je totiž 80 kilometrov železničnej trate, ktorá je nevyužitá," podotkol. Predpokladom k tomu má byť podľa neho návrat k projektu Filiálka. Výstavbu novej vlakovej trate s podzemným tunelom, ktorá mala prepojiť Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte stopol minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) ešte na jeseň 2012. "Treba prepojiť sever Bratislavy s juhom cez Starý most. Ten musí byť schopný ponúknuť prepravu pre ľahké železničné vozidlá a podľa mojich informácií je to možné," zdôraznil. Zaviesť chce Nesrovnal aj jednotnú parkovaciu politiku. Na tej sa v meste roky pracovalo, ale poslanci materiál nakoniec neschválili.
Nesrovnal: Jeden priestor - jeden pán
Za jedno námestie či ulicu nemôže byť tiež zodpovedné aj mesto aj mestská časť, myslí si ďalej Nesrovnal. "Jeden priestor musí mať jedného pána. Ľudia nerozlišujú aké priestranstvo komu patrí, musí sa preto vytvoriť systém, aby bola jasná zodpovednosť za priestor," zdôraznil Nesrovnal. Za upratovanie ulice by mala byť napríklad podľa neho zodpovedná mestská časť aj s potrebnými financiami. Poslanec chce riešiť aj množstvo grafitov v meste, regulovať vonkajšiu reklamu či vytláčať z Bratislavy herne a kasína.
O stoličku bratislavského primátora sa bude v jesenných komunálnych voľbách uchádzať súčasná hlava mesta Milan Ftáčnik, neúspešný kandidát na post prezidenta SR Milan Kňažko a tiež fotograf Andrej Palacko.