On sám deklaruje, že má založený transparentný účet od januára a sú tu od začiatku všetky pohyby, príjmy a výdaje.
Autor TASR
Bratislava 14. septembra (TASR) – Zahmlievanie a zneužívanie dier v zákone. Tak vníma doterajšiu predvolebnú kampaň niektorých svojich protikandidátov Jozef Uhler, ktorý sa tiež uchádza o post predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). Kandidáti podľa Uhlera nie sú schopní vydokladovať svoju kampaň, v ktorej sa majú skrývať rôzni sponzori. Poukázal pri tom na Pavla Freša, Milana Ftáčnika a Rudolfa Kusého.
Reklama na autobusoch, veľkokapacitné propagačné kontajnery, ktoré sa premiestňujú ťažkou technikou, noviny na kvalitnom papieri či sponzorované statusy na sociálnej sieti. To všetko má podľa Uhlera súčasný predseda BSK. "Pozeral som sa na jeho transparentný účet. Zistil som, že jediné náklady, ktoré tam sú, je 1,71 eura za vedenie účtu. Ja som mu tie peniaze poslal a znamená to, že som zaplatil všetky náklady za jeho doterajšiu kampaň a stojím za financovaním jeho kampane," povedal s úsmevom Uhler.
Milan Ftáčnik podľa neho nie je tiež úprimný so svojim transparentným účtom. Uhler tvrdí, že sa tu prekladajú peniaze "z ľavého vrecka do pravého". Vysvetľuje to tým, že podnikateľ, ktorý má Ftáčnikovi posielať najviac peňazí, si ich zároveň fakturuje do svojej agentúry, ktorá mu robí kampaň. Ani ďalší kandidát na šéfa BSK Rudolf Kusý nemá podľa Uhlera na svojom transparentnom účte poriadok. "Až po upozornení svojich protikandidátov si založil transparentný účet. Pár týždňov potom, ako to vyžadoval zákon. Prvý pohyb na jeho transparentnom účet bol 12. júla a všetci si dobre pamätáme, že obrovskú kampaň už mal v máji, keď mal množstvo bilbordov," povedal Uhler.
On sám deklaruje, že má založený transparentný účet od januára a sú tu od začiatku všetky pohyby, príjmy a výdaje. "Nemám peniaze od žiadnych oligarchov, veľkopodnikateľov, ktorí by mohli profitovať zo samosprávy mesta či kraja," tvrdí Uhler. Financie na kampaň má mať z vlastných zdrojov, rodiny, a od ľudí, ktorí poznajú jeho prácu "Sú to úspešní podnikatelia, moji spoločníci vo firme či spolužiaci z internátu, ktorí sú úspešní v zamestnaní," povedal Uhler.
Frešo dnes zopakoval, že detaily financovania volebnej kampane aj detaily minutých peňazí predstaví do dvoch týždňov. "Kampaň beží ešte len necelý mesiac, prvé vyúčtovanie a fakturácie máme dohodnuté na 15. septembra. Potom ich radi predstavíme verejnosti," uviedol pre TASR Frešo. Sľubuje, že príjmy a výdavky na jeho transparentnom účte budú zodpovedať realite aj transparentnosti.
Ftáčnik tento týždeň uviedol, že obvinenia na používanie peňazí agentúry na kampaň sú absolútne nepodložené. "Na moju kampaň neprispieva žiadna agentúra, ale iba fyzické osoby," uviedol pre TASR Ftáčnik. "Všetci darcovia sú v zmysle zákona zverejnení na mojom transparentnom účte odo dňa, kedy som ohlásil kandidatúru 24. marca," doplnil Ftáčnik. Zverejňuje na ňom zároveň výdavky na tzv. oboznamovaciu kampaň od marca do konca júna a tiež na oficiálnu kampaň od 28. júna doteraz.
Kusý tvrdí, že si svoju kampaň od začiatku financuje najmä z vlastných úspor a z príspevkov od rodiny a rodinných priateľov. "Všetky príspevky a dary sú zverejnené na mojom transparentnom účte," povedal.
Reklama na autobusoch, veľkokapacitné propagačné kontajnery, ktoré sa premiestňujú ťažkou technikou, noviny na kvalitnom papieri či sponzorované statusy na sociálnej sieti. To všetko má podľa Uhlera súčasný predseda BSK. "Pozeral som sa na jeho transparentný účet. Zistil som, že jediné náklady, ktoré tam sú, je 1,71 eura za vedenie účtu. Ja som mu tie peniaze poslal a znamená to, že som zaplatil všetky náklady za jeho doterajšiu kampaň a stojím za financovaním jeho kampane," povedal s úsmevom Uhler.
Milan Ftáčnik podľa neho nie je tiež úprimný so svojim transparentným účtom. Uhler tvrdí, že sa tu prekladajú peniaze "z ľavého vrecka do pravého". Vysvetľuje to tým, že podnikateľ, ktorý má Ftáčnikovi posielať najviac peňazí, si ich zároveň fakturuje do svojej agentúry, ktorá mu robí kampaň. Ani ďalší kandidát na šéfa BSK Rudolf Kusý nemá podľa Uhlera na svojom transparentnom účte poriadok. "Až po upozornení svojich protikandidátov si založil transparentný účet. Pár týždňov potom, ako to vyžadoval zákon. Prvý pohyb na jeho transparentnom účet bol 12. júla a všetci si dobre pamätáme, že obrovskú kampaň už mal v máji, keď mal množstvo bilbordov," povedal Uhler.
On sám deklaruje, že má založený transparentný účet od januára a sú tu od začiatku všetky pohyby, príjmy a výdaje. "Nemám peniaze od žiadnych oligarchov, veľkopodnikateľov, ktorí by mohli profitovať zo samosprávy mesta či kraja," tvrdí Uhler. Financie na kampaň má mať z vlastných zdrojov, rodiny, a od ľudí, ktorí poznajú jeho prácu "Sú to úspešní podnikatelia, moji spoločníci vo firme či spolužiaci z internátu, ktorí sú úspešní v zamestnaní," povedal Uhler.
Frešo dnes zopakoval, že detaily financovania volebnej kampane aj detaily minutých peňazí predstaví do dvoch týždňov. "Kampaň beží ešte len necelý mesiac, prvé vyúčtovanie a fakturácie máme dohodnuté na 15. septembra. Potom ich radi predstavíme verejnosti," uviedol pre TASR Frešo. Sľubuje, že príjmy a výdavky na jeho transparentnom účte budú zodpovedať realite aj transparentnosti.
Ftáčnik tento týždeň uviedol, že obvinenia na používanie peňazí agentúry na kampaň sú absolútne nepodložené. "Na moju kampaň neprispieva žiadna agentúra, ale iba fyzické osoby," uviedol pre TASR Ftáčnik. "Všetci darcovia sú v zmysle zákona zverejnení na mojom transparentnom účte odo dňa, kedy som ohlásil kandidatúru 24. marca," doplnil Ftáčnik. Zverejňuje na ňom zároveň výdavky na tzv. oboznamovaciu kampaň od marca do konca júna a tiež na oficiálnu kampaň od 28. júna doteraz.
Kusý tvrdí, že si svoju kampaň od začiatku financuje najmä z vlastných úspor a z príspevkov od rodiny a rodinných priateľov. "Všetky príspevky a dary sú zverejnené na mojom transparentnom účte," povedal.